Minder ver dan HA beweert, wat ga ik zien op 1ste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ytest, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoi dames, ik heb even een vraag;

25 juli was mijn laatste menstruatie, nu weet ik dat mijn ei pas sprong op dag 20. (13/8)

In dat laatste geval ben ik nu 4 weken en 2 dagen zwanger.

Maar mn HA en vk zeggen dat ik van die 25 juli moet uitgaan, in dat geval ben ik nu 5 weken en 1 dag.

De eerste echo staat daarom al op 20 september gepland..maar dan ben ik, als ik vanaf mn ei reken, pas 5 weken en 3 dagen..

Ga ik dan al wat zien op de echo? en zoja, wat dan? :(

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Volgens mij zie je dan alleen een zwangerschapsring of holte.
    Lekker zo n eigenwijze ha en vk ;) Had er hier ook eentje..

3. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ze gaan altijd uit van je eerste dag van je menstruatie, zolang ben je dus. Totdat je de termijnecho hebt, dan reken je daarmee.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.067
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Uujrm. .. als jij 20 september je echo hebt .. dat is over precies 3 weken.
    Als je nu 4 weken bent, ben je met de echo 7 weken en dus zie je een vruchtje met kloppend hartje!

Hoe kom je erbij dat je op 20- sept nog maar 5 weken bent, terwijl je zegt dat je nu 4 weken bent (nav je eisprong)

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Owwww damn it ik vergeet vanaf mn ei nog wel die 2 kado weken bij op te tellen!! muts!! maar dat scheelt nog steeds een week met wat de ha en vk zeggen, maar jij zegt met 7 weken moet je dat al kunnen zien? :) wauwwwwww :D kan niet wachten!!

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hahahaha ik was ook al aan het denken!!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.067
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Zij tellen een zwangerschapsduur nav een 28 dagen cyclus (met eisprong gemiddeld op dag 14). ;);)

Omdat jouw eisprong op dag 20 plaatsvond (6 dagen later dan gemiddeld) heb je een langere cyclus dan 28 dagen.
    In jouw geval was je cyclus deze keer 34 dagen en dus ben je 6 dagen korter zwanger dan je HA en VK berekenen.

Vandaag exact 4+2 weken en tijdens je echo 7+2 weken.

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja dan moet ik daar van uitgaan en niet van de "Ik vertrouw niet zo op ovulatietesten, dus gaan we uit van 25 juli" Ik dacht he maar ik ik weet dat zeker, ik vertrouw CB en voelde mn ei ook maarja.

Vind het super spannend allemaal!.. Ik zei al ik begon net het 'zwanger worden' te snappen maar het 'zwanger zijn' is me nog een raadsel :p

Bedankt in ieder geval! Ik vat 'm nu :)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij werd er ook gewoon uitgegaan van een cyclus van 28 dagen... terwijl ik obv mn ei zeker 5 dagen later was.... En wanneer de termijnecho minder dan 1 week afwijkt van je uitgerekende datum obv laatste menstruatie, dan blijft toch die datum staan.

Bij mij dus:
    obv cyclus UD 28 april
    obv termijnecho UD 30 april
    obv ovutest/ei UD 2 mei.

Maar de datum van 28 april werd dus steeds als leidend aangehouden.

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Aha oke, maar dat gaan ze bij mij bij de 10 weken echo kijken had ze het over.. en dan kunnen ze zien of het ver afwijkt, zoja zetten ze je terug, zo niet, gaan ze uit van 25 juli, snap ik dat zo goed? :)

11. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Als dan inderdaad 7+2 weken zwanger ben zou er een kloppend hartje te zien moeten zijn, zelfs al zou je nog korter zwanger zijn (late innesteling) dan nog den ik. Hier met 6+4 een kloppend hartje. Uiteindelijk op de termijn echo nog 2 dagen naar voren gezet. Dus met je echo met 7+2 kunnen ze nog zo moeilijk meten (zo klein, echt mm meten) dat ze pas rond de 10 wrken echt het termijn bepalen en dat kan behoorlijk afwijken met wat ze bij een vroege echo meten.

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    bij de echo gaan ze uit van je laatste menstruatie, echter tijdens de echo word de vruchtzak en/of embryo gemeten en hier kan een andere meting uitkomen, meestal mag je dan na 2 weken weer terug komen voor een nieuwe meting en uiteindelijk is de meting van de embryo de uiteindelijke bevallingsdatum tot dan houden ze die 25 juli aan spannend meis maar je moet zeker wel wat zien met 7 weken 2 dagen ;)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je bent op dat moment geen 5wk3dg, maar 7wk3dg, omdat er altijd 2 weken bijgeteld worden, die gemiddeld genomen tussen je eerste dag menstruatie en je eisprong zitten.
    Je zult dan waarschijnlijk een klein pindaatje zien, eventueel al met stompjes waar de armpjes en beentjes gaan groeien. Met sowieso een hartslag. Ja, tenzij innesteling zolang heeft geduurd dat je zelfs nog korter zwanger bent dan je zelf denkt, (maar eerste positieve test is 3-4 weken zwanger, dus dat zal wel loslopen ;)).

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    thnx meiden het is me allemaal een stuk duidelijker geworden, echt een muts ik sorry hoor :)

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Cb geeft nu ook aan 2-3 .. dus tussen 4 en 5 .. dat klopt :)

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.262
    1.168
    113
    Eigenwijze ha en vk, idd!
    Als je eisprong weet, dan is het veel betrouwbaarder om daar vanuit te gaan. Maar omdat de meeste vrouwen dat niet weten, wordt de eerste dag van laatste menstruatie gebruikt, omdat dat een datum is die veel vrouwen (vaak) wel weten.

Mijn ei sprong op dag 18 en mijn eerste echo kwam heel mooi overeen met mijn eigen berekening.
    Bij mijn dochter was mij ei heel laat, maar dat wist ik niet en was dus uitgegaan van laatste menstruatie. Bij termijnecho keurig een week teruggezet, omdat ik dus minder ver was.

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja dat zullen ze dan bij mij dan tegen die tijd ook wel doen :) Voor nu moet k eerst eens gaan leren te genieten.... vind dat moeilijk, maak me veelste druk over alles!

Deel Deze Pagina