suiker te hoog :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by danielle2911, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai,

Afgelopen dinsdag heb ik een glucose test gehad. Nu bleek mijn suiker bij de tweede prik te hoog. Een halve punt (is dat veel?) Verloskundige heeft meteen een afspraak bij de poli verlokskunde/gynaecologie gemaakt. Daar worden we maandag verwacht. Ik zou graag wat ervaringen willen horen van vrouwen die hetzelfde hadden. Wat kunnen we verwachten? Ben eigenlijk best bang dat ik hierdoor een groot kind krijg... aangezien ik zelf ook niet zo groot ben...

2. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    ik heb het niet gehad maar wrs moet je je thuis zelf prikken en alles in een boekje bijhouden. Je suikers zijn niet heel hoog (had je 7,5? als hoogste?) dus wrs krijg je gewoon een dieetadvies mee. gesprek met gyn en een dietiste denk ik. Je hoeft nu in elk geval nog geen insuline te spuiten. Maar wrs blijf je onder controle bij hen en ben je vanaf nu een medische indicatie. (bevallen in zkh)

je hoeft niet bang te zijn voor een groot kind want dat gaan ze nu juist aan banden leggen.

komt goed!

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik heb morgen gesprek mbt te hoge bloedsuiker. Laat wel ff weten hoe en wat!

Liefs,

4. miran82

miran82 Actief lid

Jun 10, 2008
    199
    0
    0
    ik had mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes. eerst moet je naar een dieetiste en krijg je een dieet mee waar je je aan moet houden. je moet dan 4 keer per dag je waardes prikken ( nuchter en een uur na elke maaltijd) deze moet je noteren en meenemen naar elke vervolgafspraak. als je je waardes netjes houd dan kun je het alleen met een dieet verder, zo niet dan moet je insuline spuiten , had ik de laatste 10 weken.ook krijg je extra groeiechos om te kijken of je kindje niet te groot word. mijn dame werd op ruim 5 kilo geschat toen ik 38 weken was en moest eerder gehaald worden. de hebben me maandag ingeleid , en elke dag die volgde en uiteindelijk vrijdag een ks gehad. mijn dochter woog bij de geboorte 3400 gram , vergissing dus! nu ben ik 26 weken zwanger en heb nog geen suiker, wel word het in de gaten gehouden en krijg ik met de 30 weken een groei echo.
    dus maak je niet teveel zorgen voor een te groot kindje . het kan alle kanten op en zelfs de techniek is niet altijd even nauwkeurig

5. mamavang

mamavang Niet meer actief

Ik heb afgelopen week moeten prikken..

Nuchter 6.1
    1,5u na ontbijt 8.4
    En 1,5u na lunch 6.8

Geen idee wat de waardes moeten zijn..
    Ik had bij zwangerschap van mn dochter vorig jaar in ieder geval geen suiker..

6. miran82

miran82 Actief lid

Jun 10, 2008
    199
    0
    0
    nuchter moet ie onder de 5.3 en na t eten onder de 7.8 zijn

7. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Ik had 8,3 als waarde geloof ik... Ik ben benieuwd hoe de tests van de andere meiden gegaan zijn. Hou me op de hoogte. Ik zal maandag even posten wat het vervolg zal zijn.

8. miran82

miran82 Actief lid

Jun 10, 2008
    199
    0
    0
    ik neem aan dat die 8.3 niet nuchter was? anders is ie echt te hoog

9. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    #9 Steeciaantos, Apr 11, 2014
    Last edited: Apr 11, 2014

ik heb het ook meid.
    Bij mij was hij na de test afwijkend hoog.
    4.0 Nuchter :)
    9.2 na de 2e prik :$

En ben toen doorgestuurd naar een diëtist (ik zat al bij een Gyn vanwege trombose).

Daar heb ik een apparaatje gekregen waarbij je 3x op een dag na de maaltijden je moet prikken om je bloedsuiker waardes bij te houden. En 1 keer in de 2 dagen 4x omdat ik nuchter moet prikken :)

Ze vragen dan geloof ik naar je voedingspatroon en dan geven ze heel veel tips wat je het beste kan aanpassen. En welke producten ze afraden om te gebruiken en waar je die het beste voor kunt vervangen.

Ik wordt nu elke week 1x gebeld voor een diabetes verpleegkundige om de uitslagen van de week door te nemen en zij beoordeeld dan of het goed is of niet.

Maak je vooral niet druk ze zeiden tegen mij ook dat er een kans is dat je kindje te groot wordt. Maar tot nu toe bij elke echo die ik heb gehad sinds die test ligt ons kindje perfect op schema qua groei en zelfs een heeeeeel klein beetje onder het gemiddelde. En ik ben ook maar een kleine dame van 1.62 kort. :)

Ze zeiden zelfs bij mij dat ze verwachtte dat mijn uitslagen op het einde van de zwangerschap hoger zouden uitvallen, maar tot nu toe blijven mijn uitslagen netjes. En ik mag zelfs 1x overslaan als ik geen bijzondere dingen eet :)

Ik moet nuchter onder de 5.3 en na de maaltijd onder de 7.8 :)
    De hoogste uitslag die ik heb gehad na het eten was 7.7 puur omdat ik op mijn trouwdag taart heb gegeten voor 1 keer :p:p

Dus wie weet valt het bij jou ook nog wel mee ? :)

10. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    nee, was bij de 2e prik (2 uur na dat smerige drankje...)

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik had 8.5 als waarde ( 2de prik na vies drankje ) en ik kreeg een dieet, hoefde gelukkig geen insuline te spuiten bij mezelf. Ook vanaf toen onder controle bij de gyn, veel groei echo's gehad en uiteindelijk een baby van 3570:) Ik werd ingeleid met 40.4 en hij is geboren met 40.6. Inleiden was trouwens niet vanwege de suiker maar omdat ik hem wat minder voelde.

12. Smra

Smra Lid

Mar 29, 2014
    18
    0
    0
    Mijn nuchter was 5,4 waardoor ik ook een hele week mijn bloedsuiker moest bijhouden. Ik zou zeggen goed opletten met wat je eet en genoeg bewegen. Deze week is overigens goed verlopen bij mij. En meid maak je niet druk, stress is ook niet goed voor je suikeren ;)

Denk niet dat je je druk hoeft te maken wtb de grote van de baby, eerlijk gezegd was ik daar ook ontzettend bang voor. Maar aangezien de VK er helemaal niks over heeft gemeld, ben ik ervan uitgegaan dat het niet zo is.
    Veel succes en ben benieuwd! :)

13. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben al weer wat gerustgestelder door jullie verhalen. Ik wacht maandag af (afspraak poli) en hou jullie op de hoogte.

liefs
    Daan

14. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

Jul 30, 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je vandaag de afspraak gehad?

Bij mijn 1ste zwangerschap is er zwangerschapsdiabetes vastgesteld en nu bij de 2de vanaf 10 weken weer. Op zich hoef je je nergens druk om te maken. Je wordt overal extra goed in de gaten gehouden en krijgt heel veel echo's. Het enige nadeel is dat je in het ziekenhuis moet bevallen en 24 uur na de bevalling moet blijven. Dit is in ieder geval bij ons zo, weet niet of dat overal geldt.

Ik ben wel vanaf 12 weken weer aan de insuline, maar ook het spuiten van insuline went.

Een groot voordeel vind ik dat je je aan het dieet moet houden(waarbij je goed op de koolhydraten moet letten) en niet onnodig toe kan geven aan eetbuien, waardoor die oude spijkerbroek na de bevalling weer snel past.

Laat je weten hoe het vandaag bij de poli ging?

15. Sherry85

Sherry85 Actief lid

Aug 26, 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    ff voor de duidelijkheid, want dat is mij toen niet goed verteld.. (maar staat ook op de site diabetes.nl)
    Als je NA het eten prikt, maakt de tijd erg veel uit..
    1 uur na het eten moet je namelijk onder de 7,8 zitten
    en na 2 uur onder de 6.8!!
    Ik kreeg ook 1,5 uur mee en moest dan onder de 6.8 zitten.. dat lukte me telkens niet, totdat ik dus na 2 uur ging prikken zoals de internist me na 6 weken prikken pas vertelde.. en JA HOOR keurige waardes!

Overigens is een nuchtere suikerwaarde boven de 5,3 idd wel wat te hoog..

16. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    Mijn waarde nuchter was 4,7 dus netjes. Waarde 2 uur na glucosedrankje was 8,3. Vandaag bij een super lieve gynaecoloog geweest. Ik blijf nu idd onder controle bij het ziekenhuis en moet daar ook bevallen, maar dat wilde ik toch al, dus vind ik niet erg.
    Ik hoorde dat ik 48 uur moet blijven, maar vind ik ook geen probleem. Het is een prettig idee dat we daar straks in goede handen zijn. Nu een dieet volgen en mijn waarden bijhouden. Ik word nog gebeld voor een eerste afspraak. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Kindje loopt alleen inmiddels wel al 2 weken voor op groei, maar ook dat wordt elke 4 weken netjes in de gaten gehouden.

Share This Page