Dit nieuws kregen wij in het ziekenhuis afgelopen maandag. Ik ben nu 12 weken zwanger, zondag 13. Ik heb een zoontje met mozaiek downsyndroom en een dochter, afgebroken zwangerschap vanwege downsyndroom. Mijn zoontje had een darmprobleem en bij mijn dochter was de nekplooi goed. Onze oudste is gelukkig gezond. En er is niks erfelijks gevonden in de chromosomen van de kinderen. We hopen dat het allemaal nog mee zal vallen, maar ik ga nu van het ergste uit! Wie heeft ervaring hiermee?
Och meid, dit meen je niet! Dat jullie wederom zo in spanning zitten (ik ken je verhaal van een ander topic)! Misschien moet ik niet reageren, want ik heb immers geen antwoord op je vraag, maar ik wilde je toch even heel veel sterkte wensen in alle onzekerheid. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt!
Mijn ervaring is k.u.t. Gistermiddag de uitslag gekregen. Weer downsyndroom. Maandag weer naar het ziekenhuis. Ik snap het gewoon echt niet meer.
jee zeg. wat heftig weer! Hebben ze alleen genetisch onderzoek bij de kinderen gedaan of ook bij de rest vd familie? Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte voor nu en de toekomst wat die ook mag brengen...
Ik wilde je even heel veel sterkte wensen....Jeetje meid, wat krijg je veel te verduren. Is er genetisch onderzoek gedaan bij jou en je partner? Het lijkt er wel op dat er wellicht dan sprake is van een genetische variant waardoor de kans per zwangerschap kan oplopen tot 50%. Dat verklaart misschien waarom dit nu weer is gebeurd. Ik heb een stiefbroer met down en heb er destijds veel info over gekregen. Maar daar ben je nu uiteraard niet mee bezig... Nogmaals heel veel sterkte meid.
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Ze hebben tot nu toe alleen naar de chromosomen van de kinderen gekeken. Hat gaat om de niet erfelijke vorm. In de familie zit ook niks. Nu moeten ze wel verder gaan zoeken. Hopelijk vinden ze iets.
Hey ik wil even reageren ik heb ook een probleem zwangerschap ze dachten eerst aan trisomie 13. Of 18 aangezien er vocht in beide hersenkamers is en een groeiachterstand maar na een vwp is er geen sprake van een trisomie ik ben ondertussen 20 weken woensdag heb ik een uitgebreide echo Ik vind dit vreselijk voor je is er kans op leven bij het kindje? Wat gaat er nu verder gebeuren? Heel veel sterkte in deze moeilijke periode
Pfffff, wat vreselijk om dit weer mee te moeten maken . Ik weet neit goed wat ik moet zeggen. Ik wens jullie alle kracht en sterkte toe en hoop dat de medische wereld straks in ieder geval een antwoord voor jullie heeft (al zal het verdriet er niet minder om zijn). Knuffeltje!!
het zit jullie niet mee. hoeveel tegenslag kun je hebben heb geen ervaring maar wil jullie wel sterkte wensen