termijnecho

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by marian26, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    Hallo,

Ik ben marian 26 jaar en ben rond 7 september erachter gekomen dat ik zwanger ben d.m.v zwangerschapstesten.
    Ik heb er 4 gedaan en allemaal waren ze positief. Wel was de eerste test op 7 september lichter van uitslag dan die van de dagen erna.
    Ik ben naar mijn huisarts gegaan en hij heeft mij doorverwezen naar een gynacoloog. Vandaag ben ik daar geweest en ik kreeg een inwendige echo. Mijn baarmoeder was helemaal leeg, en bleek ook iets vocht in te zitten? Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Er werd me verder ook niks uitgelegd hoe dit kon. Ik ben er helemaal van in de war en vraag mij nu af waarom ik dan 4 positieve testen heb? of kunnen ze vals zijn? ze zijn echt vet positief. ik heb ookal 3 weken zere borsten en ben niet ongesteld geweest deze maand. ik ben ongeveer 5 weken zwanger nu.
    snapt iemand hier iets van? of heb je dit ook meegemaakt?
    ik voel me zo klote!

groetjes van marian26

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien ben je een weekje korter zwanger dan je denkt , dit was namelijk bij mij ook het geval...en ze zagen toen niks op de echo :rolleyes:
    4 weken later kreeg ik weer een echo en was er al een vruchtje met hartje te zien....dus ik zal voor je duimen dat je binnenkort wel iets op de echo kan zien ;)
    groetjes van Ramona

3. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    dat zou ook nog kunnen inderdaad! Ik hoop dat dit het geval is want ik snap er werkelijk helemaal niks van.
    morgen krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek maar dan zal die ook wel laag zijn.
    en niet zwanger aangeven.
    bedankt voor je antwoordt!

groetjes van marian26

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    idd meid, als je 7 september getest hebt (ik weet niet wanneer je je periode verwachte) kan het zo zijn dat je nog maar zo pril bent en dat er verder nog niets te zien is (alhoewel er nu volgens mij wel al een vruchtzakje te zien zou moeten zijn)...

maar goed wacht even de uitslagen van dat onderzoek af, en vraag desnoods of je toch niet over 2-3 wkn nog een keer terug mag komen voor een echo dan zou je zeer zeker wat moeten zien meid....

succes

5. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    ze hebben mijn hcg uitslag doorgebeld en die zat op 340 als ik het goed heb.. dus nu beginnen ze wel te twijfelen.. ze denken dat het nog erg pril is en ik moet maandag nog een keer bloedprikken en als mijn waardes dan hoger liggen weten ze zeker dat ik zwanger ben.. zelf weet ik het gewoon zeker.. 4 positieve testen.. erg zere borsten al weken lang.. en bepaalde kleine rare dingetjes.. haha..

liefs van marian26

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    jij bent echt wel zwanger (mits het niet afgestoten wordt natuurlijk)...

vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatste
    menstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
    7 dagen 3 weken 0 to 5
    14 dagen 28 dagen 3 to 426 :)
    21 dagen 35 dagen 18 to 7.340
    28 dagen 42 dagen 1080 to 56.500
    35 - 42 dagen 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000
    43 - 64 dagen 57 - 78 dagen 25.700 to 288.000
    57 - 78 dagen 79 - 100 dagen 13.300 to 253.000
    17 - 24 weken 2e trimester 4060 to 65.400
    25 wk tot bevalling 3e trimester 3640 to 117.000
    Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger < 5

zoals je ziet is het zeer waarschijnlijk gewoon nog heel erg pril.

succes meid.
    liefs smoekie

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier precies hetzelfde als Ramona...! Ik duim voor je dat je gewoon over een tijdje een mooie echo krijgt te zien van een klein ukje in je buik! ;)

8. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    dankjewel meiden!

en dat schema van de hcg waardes doen me ook deugd! ik denk zelf dat ik nu net 5 weken zwanger ben.. ik hoop dat mijn hcg waardes zich verdubbeld hebben in de laatste paar dagen!

liefs van marian26

9. Niet meer actief

Bij mijn eerste echo, was ik nog maar 6 weken en een paar dagen, en daar zag je ook nog maar een heel klein rondje zitten, en zag het hartje ook nog kloppen :D
    Ik bedoel maar, met 6 weken op de echo is ie nog piepklein

Ik ben nu inmiddels alweer 10 weken en 3 dagen ;)

10. Niet meer actief

Ow, en van dat metertje klopt ook niks van :p
    Hopelijk nu wel, bij dit bericht

11. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    ik heb een tweede echo gehad en er was nu echt wel iets te zien! een vruchtzakje met daarin een piepklein stipje dat knipperde! jahoeeeeee ben zooo blij...

liefs van marian26

12. Beata

Beata Actief lid

Sep 11, 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    wat leuk Marian26!

geniet er van!

Op mijn eerste echo was ook niets te zien :(
    Ik hoop dat ik 2 octoer wel iets te zien e horen krijg :)

Groetjes,

Beata

Share This Page