Meiden een vraagje.. Ben hoogstwaarschijnlijk zwanger maar nog geen test. Ik etst altijd laat. Maar is het nou zo dat zwangerschappen aardig te vergelijken zijn qua overgeven/misselijk enzo? Ik gaf niet veel over, alleen kokhalzen. Wel veel misselijk en moe, niet naar de winkel kunnen ivm de lucht.. Ben benieuwd hoe het bij jullie ging!?
Bij mij waren de beide zwangerschappen anders...bij mijn zoon helemaal niet misselijk maar bij mijn dochter wel
Nee niet te vergelijken, bij de eerste tot 16 weken ergggg misselijk en overgeven, bij de tweede al iets minder maar toch nog erg misselijk en bij de derde helemaal niet.
Nee. Bij Aiden nauwelijks misselijk geweest. Bij Finley juist het tegenovergestelde. Extreem misselijk en overgeven. Hyperemensis Gravidarum. Maar waarom laat je geen bloedtest doen als je steeds zo laat positief test? Met je voorgeschiedenis zul je dat mogelijk wel mogen van je huisarts. Zo verkeer je ook niet in de waan dat je zonder positieve test wel zwanger zult zijn. Heb je regelmatige cyclussen trouwens? Uitgaande van je langste cyclus, hoe lang ben je nu dan overtijd?
Nee echt totaal niet te vergelijken ! Eerste misselijk tot 9 weken nooit hoeven spugen Bij de tweede misselijk en af en toe spugen tot 17 weken Bij de derde misselijk en dagelijks 10/15 keer spugen tot de bevalling Bij de vierde ben ik nu zo goed als 19 weken en vanaf week 6 al 3 keer in het ziekenhuis gelegen aan het infuus omdat ik niets binnen houd, nu zofran medicatie die ze met veel tegenzin geven Soms letterlijk 50 keer ! Maar gemiddeld 30 keer per dag Door het vele spugen kom je bij gal en maagzuur en daardoor geïrriteerde maag en beschadigde slokdarm Dus nee het is echt totaal niet met elkaar te vergelijken
Nope, bij de 1e was ik veel misselijker en kreeg ik ook echt spontane misselijkheidsaanvallen. Bij deze is het de eerste weken lekker rustig geweest
Nee. Nr 1 niet misselijk, alleen slechte eetlust tot ongeveer 20 wkn. Nr 2 vanaf week 3 constant misselijk 24/7 zonder spugen waarbij kleine beetje eten wat hielp (ik at dus 24 uur per dag door ) tot bevalling (mk: beetje misselijk/kokhalzen en heel af en toe spugen. Was reden om uberhaupt een testje te gaan doen, die onverwachts positief was) Nr 3 vanaf week 5 van ene op andere dag extreem misselijk, niets kunnen eten en spugen (hyperemesis gravidarum) tot bevalling Ik ben dus eigenlijk met iedere zwangerschap zieker geworden ...
Hier ook totaal verschillend. Bij de eerste was ik vanaf week 5 misselijk en heb ik veel overgegeven. Tot ongeveer week 15, toen was het voorbij. Daarna erg veel last gehad van maagzuur. Qua moeheid niet veel last gehad. Bij de tweede werd ik pas vanaf de tiende week misselijk en overgeven kwam vooral door maagzuur. Ik was wel moe maar dan vooral vanaf vroeg in de avond. Nu op één week na niet misselijk geweest maar wel extreem moe. Om een uur of 13.00 viel ik praktisch in slaap. En ook qua gemoedstoestand is het anders. De vorige keren had ik ontzetten veel zin om te poetsen. Nu heb ik vooral veel zin om de hele dag op de bank te liggen haha.
Kan hetzelfde zijn, kan ook totaal anders verlopen. Hier begon het precies hetzelfde, bij hetzelfde aantal weken begonnen met spugen, zelfde pijnen, zelfde huid, enz. Nu is nog steeds alles hetzelfde, alleen nog maar heel weinig spugen, waar dat vorige keer niet is opgehouden.
Hier eigenlijk vrijwel hetzelfde. Bij de eerste was ik niet misselijk, bij de tweede en derde een beetje in de avond. Dat was ook over met 13 weken. Eerste trimester alle keren moe, ook vanaf ca. 13 weken ging dat beter.
Hier to-taaal anders. Bij Luc: Nergens last van, niet misselijk geweest. Vanaf 22 weken pijn in mijn rug en ik kon niet naar de supermarkt door de stinklucht die daar hangt. Je zag niets tot 22 weken, pas daarna kwam de buik, altijd kleine buik gehad. Nu: Rugpijn, grote (.)(.) , misselijk, heel moe, eet geen vlees meer omdat ik dat echt niet meer lust net als broccoli, bloemkool, aardappel etc, heel vervelend maar ach, gaat vast over. Krijg mn broeken al niet meer dicht en draag ook al positiebroeken. Bij Luc nooit gedragen. En wel weer hetzelfde met de supermarkt.
Tot nu toe heel anders Bij dl vanaf dag 1 voelde ik me pamela auw auw en minimaal misselijk Zolang ik de melk maar liet staan Nu bhel gelukkig niet veel spugen maar contant misselijk, zelf als ik Melk thee citrusvruchten laat staan
Hier nu zwanger van de 2e en dit is mijn 4e zwangerschap.....alle zwangerschappen verliepen anders bij mij. Bij mijn zoontje alleen misselijk bij een sterke geur, bij mijn vorige mk was ik vanaf het begin heeeeel erg misselijk....en nu amper misselijk...
Redelijk gelijklopend. Bij de vorige twee zwangerschappen amper misselijk, nu ook niet echt. Alleen bij de eerste héél pijnlijke borsten. Ik kon mijn pyjama zelfs niet verdragen. Bij de eerste twee heel veel zin in sinaasappels en een afkeer van borrelnootjes. Dit is tot nu toe nog niet opgedoken.