eerste echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sylvia1981, Jun 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo allemaal.

Ik heb net mijn eerste echo gehad. De verloskundige heeft berekend dat ik 6 dagen en 4 dagen zwanger ben. Volgens mijn eigen berekening ben ik 6,6 dagen zwanger. De embryo had een kloppend hartje en was 8,1 mm. Denken jullie dat de embryo de goede grote heeft voor het termijn dat ik zwanger ben?

2. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

Nov 29, 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi!

Voor dat termijn is 8,1 mm prima hoor. Dat zou ongeveer moeten kloppen, maar bedenk wel dat beneden de 10 weken de metingen niet heel nauwkeurig kunnen omdat alles nog zo klein is. Een milimetertje verschil is dan zo gemaakt en dat kan al een paar dagen schelen. Ik zou me dus niet druk maken over die twee dagen verschil tussen de meting en jouw eigen berekening. Pas na 10 weken kan er duidelijker gemeten worden en dan wordt je termijn bepaald.
    Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Dit klopt ongeveer met je termijn én het hartje klopt! Gefeliciteerd! :)

3. sylvia1981

Dankjewel:)!

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Met me 2e echo zou ik 10w6d wezen en was toen ineens 11w3d en bij de eerste echo 1dag korter dan ik dacht dus zo zie je maar in t begin is t nauwelijks echt nauwkeurig te meten 1mm er naast meten kan zo al 2 dagen zijn daarom krijg je later nog een termijn echo om de bevallingsdatum vast te stellen

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Gefeliciteerd trouwens !!

6. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

Nov 2, 2014
    326
    23
    18
    Female
    Volgens mij ook prima hoor, bij mij 6+1 gemeten 3 mm.

7. Soezetje

Soezetje Actief lid

Oct 27, 2014
    101
    0
    0
    Als het niet goed was had de verloskundige dat wel gezegd neem ik aan.

8. sylvia1981

Ja klopt, dan had ze het wel gezegd denk ik. Was gewoon even benieuwd of het volgens jullie klopt, even vergelijken.

9. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

Apr 20, 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is geen pijl op te trekken en ze gaan allemaal uit van gemiddelden. Volgens meting op 12 weken was ik ineens 5 dagen langer zwanger. Aangezien ik een punctie en terugplaatsing heb gehad was dat gewoonweg niet mogelijk 🙆 Dus een mm meer of minder zal niets uitmaken

10. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Klinkt prima! :)
    Verder sluit ik me aan bij wat er al gezegd is. Het is - zeker zo vroeg - nooit zo nauwkeurig te meten. Ik ben later ook ineens 5 dagen vooruit gezet.

Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. Coco20

Coco20 Lid

Mar 31, 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik dacht zelf bij mn eerste echo 8+2 te zijn, maar was 7+6, gelukkig wel een mooi kloppend hartje!!!
    De baby was toen 1,49 cm groot.
    Ik heb over 9 dagen de termijn echo, dan gaan ze echt bepalen hoe ver ik ben. Vk zei al tegen me dat het zo maar een paar dagen kan schelen.
    Voor jou is 8,1 mm prima!
    En gefeliciteerd natuurlijk! Geniet ervan :)

12. sylvia1981

Jij ook gefeliciteerd! Fijn dat de echo goed was :)

Share This Page