Ik ben nu 5 weken en voel mij soms niet lekker en zo koud. Nu is het buiten 20 graden en ik zit nu binnen waar het 20,5 is en ik heb het gewoon koud. Niet lekker voelen vindt ik waardeloos kent iemand dit. In mijn eerste zwangerschap ben ik de eerste vijf maanden zonder klachten doorgekomen dit is een totaal andere zwangerschap.
Dat kan heel goed. Veel vrouwen hebben het de eerste tijd (of hele zws) ijskoud. Hier ook. Gewoon lekker kruikje erbij, extra kleren etc. En niet lekker voelen hoort er ook gewoon bij. Hoeft niet, maar is niet gek. En je zou natuurlijk ook gewoon het rondwarende griepje opgepikt kunnen hebben.
Ja, normaal dus. Ja, het niet lekker voelen is niet te vergelijken met wat ik normaal voel als ik ziek wordt. Snap het niet zo goed. Heb er zelf ook namelijk nooit wat over gehoord als symptoom dus dacht toch even op het forum zetten.
Wat mij nu ook opvalt als ik het zo koud heb dan is mijn onderdruk ook echt ruim in de 90. Denk dat het lichaam dan gewoon keihard aan het werk is. Nu is de kou weer weg en is de bloeddruk ook normaal 82
Oh dat is zeker wel een zwangerschapssymptoom hoor, je niet lekker voelen. En sommige dames hebben het inderdaad ook kouder. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Ik weet hoe vervelend het is als je je niet lekker voelt (en dat is dan nog zwak uitgedrukt).
Ik wordt er gewoon een beetje onzeker van bah. Het is niet het ik krijg een griepje gevoel, maar ja, lastig om uit te leggen. Wel ontzettend fijn dat ik reacties krijg dat stelt gerust.
Heb bij beide zwangerschappen de eerste drie maanden met dikke truien en dekens ingegraven op de bank zitten rillen. Zooooo k k k koud!
Wat gek eigenlijk hè. Daaraan kun je toch wel zien dat jij lijf het eigenlijk gewoon eventjes zwaar heeft.
Ik heb geregeld deze zwangerschap dat ik mij slap en naar voel. Het gevoel of ik tegen een flauwte aan zit maar die niet door zet. Alles in mijn lijf voelt dan soort van zwaar,mijn armen en benen en mijn hoofd. Mijn bloeddruk is behoorlijk laag als ik zwanger ben en nu dus ook weer en de gyn vertelde mij dat bij mij daar de klachten vandaan komen. Nu met het warmere weer heb ik er helemaal snel last van. Ook tijdens en na en douchen,ik moet ook echt op een tuinstoeltje zitten als ik douche anders gaat het niet goed. Heb ook helaas een paar keer gehad dat ik echt tegen het flauw vallen aan zat en dan begon dat ook met dat slappe zware gevoel en als ik dan nergens kon zitten of liggen ging het dus mis. Ook heb ik het dan echt koud. Vanmiddag had ik het na buitenspeeldag op school bij de kids. Daar voelde ik na een tijdje mij echt niet lekker worden en uiteindelijk naar huis gegaan na 2 uur daar geweest te zijn en thuis zette het door en nu lig ik de hele tijd sinds ik thuis ben voor pampus.
Maar waarom meet je je bloeddruk?! Sowieso is het verschil nauwelijks noemanswaardig en kun je er zeker geen conclusies aan verbinden. En, ook logisch dat je bloeddruk iets hoger is als je je zorgen maakt en dat doe je toch...en dan nu extra. Gewoon niet meer doen hoor! Alle lichamelijke kwaaltjes komen voor: van je helemaal superfit voelen tot superbrak en alles daartussenin. Bij mijn eerste alleen wat weeïg. Bij deze zws heel moe, heel vaak verkouden etc. Het is zo verschillend.
Ik hoop niet dat mijn reactie je onzeker maakte. Dat was niet m'n bedoeling natuurlijk. Snap wel dat je je onzeker voelt als je het niet kent. Maar het kan er wel degelijk bij horen en iedere zwangerschap is ook weer anders. (Zeggen ze. De mijne tonen wel veeeel overeenkomsten trouwens.)
Ik meet mijn bloeddruk op advies van de huisarts wegens familiair cholesterol moet ik dit in de gaten houden. Je zegt dat het verschil noemenswaardig is, maar dat is niet helemaal juist. In mijn eerste zwangerschap was mijn onderdruk ook in de 90 en dat was gelijk een alarmbel waardoor ik medisch werd en medicatie kreeg.
Nee, absoluut niet jouw reactie, maar het gevoel. Heb ook teveel gedanst denk ik dat ik mij zo ellendig voel af en toe.
Tussen de 82 en 90 is het niet zo verschillend. Als het 98 wordt misschien weer wel. En had je bij je vorige zws ook een "standaard" onderdruk vann 82? Dan hebben ze wel snel paniek gezaaid. Als het nou standaard 60 of 70 was. En ws was je bovendruk daarbij ook flink gestegen? Maar goed, snap het wel van je cholesterol, maar zou hier wel mee stoppen het te linken aan je niet zo lekker voelen of het overleggen met de VK/gyn.
Ja hoor ik liep de eerste weken van mijn zwangerschap ook steeds met een vest aan. Ik had het ook de hele dag door koud.