Eerste echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ambiebambie94, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik zou heel graag antwoord willen omdat ik echt heel erg met een knoop in mijn maag zit. Ik heb afgelopen vrijdag een vroege eerste echo gehad. Deze kregen wij omdat het vermoeden er was dat we misschien langer zwanger zijn en dat er gevoelsmatig gedachten waren over een tweeling ook dit wilde ze vroeg uitsluiten of bevestigen. Nu hebben wij deze echo gehad in de verloskundigenpraktijk zelf. Het ging allemaal al erg gehaast en kon toen ik binnen in de kamer kwam gelijk alles uittrekken daarna ging ik liggen en ging de echo erin. We zagen gelijk dat we gewoon 6 weken ver waren maar wel zagen we twee vruchtzakjes dit werd bevestigd en verder niet echt uitgebreid naar gekeken terwijl dit toch echt een van de dingen was waarvoor we die echo hadden. Ook kon ze in het voorste vruchtzakje een kindje zien maar was heel vaag over her feit of het hartje al wel of niet klopte dit weten we nu eigenlijk nog steeds niet. Nu zijn we een paar dagen verder en zitten we eigenlijk met meer vragen dan voor deze echo en vroegen wij ons af wat we nu her beste kunnen doen? Kunnen wij hierover praten met de verloskundige of moeten we een nieuwe echo laten maken maar dan door iemand anders laten doen? Dit zouden wij graag weten!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ambiebambie94,

vervelend voor jullie dat je voor je gevoel zo afgeraffeld bent. Dat is niet de bedoeling! Ook al kunnen we misschien bij die termijn nog geen zekerheden geven, je moet er wel goed uitleg over krijgen en er moet een herhalingsecho worden gemaakt over 2 weken.
    Bij 6 weken is het soms lastig te zien of er een goede zwangerscahp in de baarmeoder zit. Je kunt inderdaad al wel zien of het meer dan één vruchtzak is of niet. Maar osm is het inderdaad nog te vroeg om het hartje te kunnen zien. Je moet wel altijd terugkoen in ieder geval Het heeft geen zin om een paar dagen later nog eens te kijken, want soms krijgt je dan nog geen zekerheid. Wij laten er altijd 1-14 dagen tussen zitten om het de tijd te geven te groeien en er meer over te kunnen zeggen. Medisch gezien kun je toch niets doen tot je wat meer weet.
    Maar ik snap dat het een nare bijsmaak heeft gegeven. Je staat altijd vrij om een second opinion aan te vragen. Een echo moet helaas wel via een vk of een ha worden aangevraagd. Ik zou het in ieder geval eerst even met je eigen vk bespreken. Je kunt er haar gewoon over bellen hoor. Je bent geen 'zeur' als je dat doet. De vk moet je gewoon naar beste behoren informeren!

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina