Kans op zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lisa05, Jun 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa05

Lisa05 Lid

Apr 9, 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Begin maart gestopt met de prikpil vanwege de kinderwens van mij en me vriend. De huisarts raadde aan de pil te slikken zodat me menstruatie op gang kan komen. In me stopweek heb ik een 'namaak menstruatie' gehad. Ik had het nog voor de zekerheid hier op het forum gevraagd of dat nou een ECHTE menstruatie was omdat het licht bloed was en niet veel. Toen kreeg ik dus het antwoord dat het een namaak menstruatie is en ik beter gewoon kan stoppen met de pil en dat heb ik ook gedaan. Ik verwacht me menstruatie 1 juli maar hoe groot is nu de kans dat ik echt ongesteld word? En heb ik zwanger kunnen worden na de namaak menstruatie?
    Groetjes Lisa

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lisa05,

Er is zeker een kans dat je zwanger bent geraakt na het stoppen met de pil en de onttrekkingsbloeding. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat je lijf ook goed nog moet ontpillen en dat het toch even kan duren eer je een regulaire cyclus oppakt. Maar ik duim voor je dat je niet te lang hoeft te wachten op een zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Share This Page