Goede avond lieve dames, Na een hele lange tijd niet hier geweest te zijn, ben ik terug. Afgelopen maandag heb ik een abortus laten doen. Achteraf gezien was dit 100% een overhaaste beslissing. Ik heb dan ook zeker spijt dat ik hier niet langer de tijd voor genomen heb. Voor een baby waren we nog niet klaar, de timing was slecht.. Maar goed, maandagochtend ben ik dus behandeld en 20 minuten nadat ik wakker werd, mocht ik weer naar huis. Ik heb op geen enkel moment pijn gevoeld. Nul, nada, noppes. Geen krampen - niks. Toen ik die middag weer thuis was heb ik gewoon m’n dag ‘normaal’ kunnen voorzetten. Ook heb ik geen bloed verloren. Af en toe een druppel, maar maandverband of inlegkruisjes oid heb ik de afgelopen dagen niet nodig gehad. Nu zijn ook de sporadische druppels weg en is het weer gewone afscheiding sinds gister. Ik vind dit zo vaag en vertrouw het voor geen meter! Toen ik de OK binnen liep, hing er een gehaaste sfeer. Ik moest gelijk met m’n benen in de beugels en lag daar met m’n benen wijd terwijl Jan en alleman de operatiekamer gewoon nog in en uitliepen. De assistente stak de naald in mijn arm en nog voordat ik ook maar iets kon zeggen, hoorde ik dat ze de narcose erin spoot. Op dat moment draaide de chirurg zich om en zei “Nou eh, ik ben nog lang niet klaar hoor!” en weg was ik. Erg geruststellend was dat niet, kun je je misschien voorstellen. Achteraf gaan de gedachtes door mijn hoofd dat ze misschien ook haastig te werk zijn gegaan en de fetus er gewoon nog zit door slordigheid. Ik was nog geen 7 weken, dus het was nog enorm klein en wellicht makkelijk(er) te missen. Verder voel ik me ook niet anders dan daarvoor, het is alsof die hele ingreep gewoon nooit is gebeurd? Vandaag heb ik ook nog een test gedaan die ik thuis had liggen en gelijk kwamen minstens zulke duidelijke streepjes naar voren als toen ik 6 dagen na mijn nod was (toen ik voor het eerst testte). Ik weet dat het weken kan duren voordat alle HCG uit je lichaam is, maar had om een of andere reden tóch een duidelijk lichter streepje verwacht. Zijn er meer meiden die ook zo’n pijnloze/bloedeloze abortus hebben gehad? Is het voorbarig als ik de huisarts bel voor een afspraak volgende week om dit ‘probleem’ aan haar voor te leggen? Liefs
@Beheer hoort dit niet onder een ander onderwerp, vind het nogal een akelig verhaal te lezen op het zwangertopic..
Om mee te beginnen: jeetje wat een slordige gang van zaken daar in de OK. Ik snap best dat je daar ongemakkelijk over bent en niet fijn op terugkijkt. Mocht je nog terug op controle moeten, zou ik dat ook zeker aangeven! Verder schrik ik wel een beetje van wat je schrijft. Heb je spijt van je keuze? Waarom denk je dat je te snel hebt beslist? Zou dat misschien de reden kunnen zijn dat je het moeilijk vindt te bevatten dat de operatie goed is verlopen? Ik heb twee keer een abortus gehad (onvrijwillig, kindje leefde niet) en geen pijn of iets gehad na afloop. Wel wat bloedverlies, maar ook echt minimaal. Ik wist dat ik geopereerd was omdat ik wat last had van de narcose, meer niet.
Ik vind het maar een raar verhaal, ik bedoel het is niet dat ik je niet geloof hoor maar na 20 minuten alweer naar huis? Ben je in een ziekenhuis of kliniek geholpen? Heb je geen bedenktijd gehad? Sterkte met de verwerking!
Vond t ook wel vreemd en snel ja. Ts, waarom heb je het over je NOD? Je wilde toch niet zwanger worden?
Ik denk dat het voor ts lijkt dat het allemaal zo snel is gegaan. En ze is onder narcose geweest. Ik denk dat ze het zelf niet helemaal beseft wat er nu gebeurt is. Ts heel veel Sterkte!
Ik heb geen abortus gehad, wel pillen voor miskraam, en heb echt heel weinig bloed gehad en zeker geen pijn. 't Was toch echt weg.
Ik heb rond 7 weken een curretage gehad, vanwege een miskraam. Ging ook allemaal erg snel hoor. Wel veel pijn gehad erna, voelde als hevige menstuatiekrampen. Ook nog wel een dikke week bloedverlies gehad. Maar ieder lichaam reageert natuurlijk anders.
Maar daarom kun je toch wel bijhouden wanneer je ongesteld zou moeten worden? @ts: hier ook geen bloed en amper pijn gehad na mijn curretage, maar zou contact opnemen met de kliniek als je je zorgen maakt.
Ik heb een afbreking gehad dmv een cytotec behandeling. Dan krijg je een miskraam. Ik was nadat ik het vruchtje was verloren ook met 30 minuten weer uit het ziekenhuis. Ik had wel een aantal weken inlegkruisjes nodig.
Het is trouwens niet gek als je hulp zoekt bij het verwerken ervan. Aangezien je aangeeft er spijt van te hebben. Sterkte in ieder geval!
Na een curretage nav van een ma heb ik vrijwel geen vloedverlies gehad. De dag zelf nog wat krampjes, maar amper gevloeid. Testen nog knalpositief, dat duurde wel een week voor hij iets lichter werd, en na 3 weken negatief. Dat zal na een abortus niet anders zijn gok ik, aangezien je lichaam de zwangerschap niet zelf heeft afgebroken en dus nog geen sprake was van hormoonafbouw,.. @Mammielove ik denk dat genoeg dames niet weten waar nod voor staat en deze term gewoon gebruiken omdat op fora als deze iedereen dat doet. Invulling, maar zo zou ik hem verklaren..