Echo 5+5 zag eruit als 5

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elisabeth83, 21 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    C62F3FAD-1EAB-4C36-AFDF-7FF8051DACD0.jpeg Hallo allen,

    We gaan weer lekker een onzekere tijd in! Stiekem had ik de hoop dat er nu al een vruchtje zichtbaar was, maar helaas…. Gyn zei wel dat als ze bewoog iets zag want leek op vruchtzak. (Soort vliesje in het zwarte gedeelte).

    echo ziet eruit als 5 weken, maar heb op 8 dpo (vr 3 sept) positief getest. Had 25 aug extreem eipijn, dus ei dag erna gesprongen ga ik vanuit.

    pffffff ik wil die onzekerheid helemaal niet bah! Ga ik weer… irritant! Snap ook niet waarom ze steeds zo vroeg die echo willen als ze zelf ook zeggen dat er kans is weinig te zien.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan ook nee zeggen op een echo tussen de 5 en 6 weken en hem pas rond de 7 wkn laten doen :).

    Helaas zit je precies op een rottermijn waarbij er vaak alleen met supergoed apparatuur een vruchtje of dooierzakje wordt gezien.
    Ik zie nog geen reden tot onrust hoor.
     
  3. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik had hem al een week op laten schuiven. :confused:En snap ook wel weer waarom ze dit wel willen vanwege medicatie gebruik, maar van binnen denk ik echt…. Bah! En stiekem hoop je dan toch om meer te zien.
    Ja precies wat je schrijft, zal ook aan apparatuur liggen. Ik zit mijzelf gewoon onzeker te maken vanwege de laatste ervaring. Er zijn nu best wat factoren die van invloed zijn op gezonde zwangerschap, dus vandaag beetje onzeker. Hoofd gaat eigen leven leiden hahaha

    Thanks voor je reactie.. ik ben gewoon een muts. :$
     
  4. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Logisch toch dat je onzeker bent. Blijkbaar is het bij jou medisch van belang om de echo's vroeg te doen, anders is het idd fijner om een echo te hebben rond de 7 weken want dan is het wel duidelijker qua hartje. Maar ja dan alsnog kan het weer wat kleiner zijn dan de termijn die je verwacht etc etc. Zo'n prille zwangerschap is gewoon onzekermakend en zeker als het eerder mis is gegaan (volgens mij lees ik dat bij jou) sta je gelijk 'aan' als er iets niet helemaal volgens het boekje verloopt.
    Veel succes met het doorkomen van de komende weken, hopelijk lukt het je om wat vertrouwen te krijgen. Liefs ❤
     
  5. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Dank je wel voor je lieve berichtje! Klopt helemaal wat je schrijft :)
     
  6. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Dit was mijn zoontje met 6 weken.. Geen vruchtje te zien. De verloskundige had weinig hoop en ik dacht dat het weer een miskraam zou worden, maar hij is gewoon een laatbloeier ;)
    Sterkte!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina