Ik moet over 2 weken bij de gyn komen voor een vroege echo. Vandaag zit ik op 10 dpo en het hcg in m'n bloed was gemeten op 27. Ik moest bloedprikken ivm de partiele mola zs die ik begin dit jaar heb gehad. Nu mijn vraag: wanneer zal ik die echo plannen? Aan de ene kant wil ik graag zo vroeg mogelijk natuurlijk! Maar ik wil ook het risico zoveel mogelijk voorkomen dat er nog niks te zien is op de echo. Zelf denk ik dan om voor de zekerheid bij 6.4 weken ongeveer de echo te laten inplannen. Maar ik ben benieuwd wat jullie voor ervaringen hebben met vroege echo's. Wanneer kregen jullie een echo en was er als wel/niet wat te zien?
Allereerst gefeliciteerd. Als ik jou was zou ik 2 echo's plannen. Een heel vroeg. Bijvoorbeeld met 5+3 weken. Puur om te kijken of er een vruchtje is en dat het op de juiste plek zit. En een rond de 8 weken zodat er gelijk duidelijkheid bestaat over het hartje. Met die allereerste echo weet je gewoon dat er nog geen hartje klopt en hoef je je daar ook geen zorgen over te maken, terwijl je dan wel kan weten dat het kindje op de juiste plek zit.
Ik kreeg hem met 5,6 weken en er was net een zwak net beginnend kloppend hartje te zien. Maar dat had net zo goed niet zo hoeven zijn. Ik zou inderdaad 6,4 doen dan zie je in de meeste gevallen wel wat.
Met 7 weken was er hier een klein mensje zonder ledematen te zien en het hartje was mooi aan 't kloppen
6.4 moet wel kunnen denk ik. Ik had met 6.1 een echo,was niet veel te zien maar wel een vruchtzakje met klein vruchtje en kloppend hartje.
Dankjewel! Dat is idd ook wel een goede tip! Alleen loop je dan niet een grote kans dat er helemaal niets te zien is? Hoor zo vaak verhalen dat vrouwen helemaal overstuur weer terug gestuurd worden met de mededeling 'dat het wel een mk zal worden' en na een paar weken toch blijkt dat er een gezonde zs te zien is. Mss morgen mijn dilemma ook ff overleggen met de assistente van de poli?
5+3 kan er ook nog alleen een leeg vruchtzakje te zien zijn. Met 6+4 lijkt me beter, grote kans dat er dan ook al een hartje klopt. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Ik had mijn eerste echo met 7 weken, echobeeld gaf toen 6+5 aan en het hartje klopte duidelijk. Precies een week later weer een echo gehad, toen gaf het echobeeld wel 8 weken aan. En die termijn klopte daarna nog steeds.
De afspraak staat op 12 sept, dan ben ik volgens eigen berekening 6wkn. De week daarna was de gyn met vakantie, dus zou het pas de 19de weer kunnen. De assistente zei, toen ik het vroeg, dat ze meestal al wel iets zien bij die termijn, dus we wachten het af. Ik ga iig niet in paniek raken als er nog niet veel te zien is. Bedankt voor het meedenken!
Gefeliciteerd. Bij mij met 5+2 dagen, werd een vruchtzak en vruchtje gezien. Ik heb zelf een eigen echosessie gepland op mijn 8 weken, om te weten of het hartje al aanwezig was. voor mezelf gerust te stellen weliswaar. Mijn officiele afspraak bij de gynaecoloog is met 9+2 dagen binnen een goede week.
Hallo dames heb vandaag een echo gehad met 5 weken en 2 dagen was alleen maar een Zwarte vlekje te zien Is dat normaal l?