ik heb het oei ik groei boek dus niet en ik vraag me af of mijn zoontje in het 8 weken sprongetje kan zitten.. Hij was 2 weken overtijd en is nu bijna 7 weken.. Hij is sinds vandaag echt de hele dag al humeurig, huilerig en hangerig en slapen wil hij absoluut niet. Normaal wordt hij altijd wel rustig als ie dan bij mama ligt maar zelfs dat lijkt niet te helpen.. Zn speentje hoeft ie niet en hij sabbelt opeens op zn knuistjes en wrijft er ook mee in zn gezichtje.. Ik dacht eerst dat ie mss ziek was maar hij had verder geen koorts ofzo dus vraag me echt af wat het is..?
Sabbelen op knuistjes is vaak honger, en wrijven in gezichtje is moe zijn. Ik weet niet of je kindje honger kan hebben? Dan slapen ze namelijk ook niet. Sprongetjes ben ik verder niet zo in thuis. Lekker knuffelen zou ik zeggen, komt goed!
hij doet het ook als hij net eten heeft gehad dus honger kan het niet zijn...het is echt sinds vandaag dat hij opeens op knuistjes begint te sabbelen deed hij eerst bijna nooit... en slapen wil ie niet... dus moe zal hij dan denk ik ook wel niet zijn of wel? Hij slaapt nou tegenwoordig snachts heel erg goed (9u achter elkaar) en overdag is ie heel vaak wakker..
ik denk dat het een begin is van het ondekken van zijn handjes. Mijn dochter doet het nu nog steeds en vaak betrap ik haar dat ze er aandachtig naar zit te kijken. Zodra me dochter in haar ogen begin te wrijven is ze vaak moe, en dan leg ik haar ook gelijk in haar bed. Na 5 a 10 minuutjes is ze dan ook in slaap gevallen.
ja ik betrap hem er ook regelmatig op dat ie naar zn handjes zit te kijken! Dus denk dat het dan inderdaad is.. hij wrijft ook niet echt in zn oogjes..meer tegen zn wangetje.. en slapen wil hij niet ik probeer hem steeds wel in bed te leggen maar meestal is het dan krijsen geblazen
hmm mss heeft het ook wel met handjes ontdekken te maken dan ofzo... hij is gelukkig vandaag tot nu toe al een stuk minder onrustig dan gisteren... ik weet niet hoelang zoiets kan duren?
He wat toevallig. Gister had ik zo'n zelfde dag met Yelena. Het begon "s ochtends op het consult bij het cb. Echt krijsen gewoon. Thuis wilde ze niet slapen. Ook op de handjes sabbelen na haar flesje. Liet meer staan dan normaal, vaak uit bedje tillen om te troosten omdat het echt niet stopte. Zelfs haar speen wou ze niet. Alleen bij mij werd ze stil en ik heb er lekker aan toegegeven. Zo heeft ze nog even een paar keer lekker bij mij in m'n armen liggen doezelen. En was natuurlijk duidelijk hartstikke moe. Ik dacht ook gelijk aan de 8 weken sprong; zou in theorie nog kunnen want ze is ook 3 dagen voor de uitgerekende datum geboren. Ik las dat sommige kindjes er een dag last van hebben, anderen weer langer. Dus ik gok in mijn situatie dat het toch een sprongetje was/is. Vandaag is mijn meiske al een stuk rustiger gelukkig. En tja dat handjes sabbelen, hoort dat ook niet bij de sprong van 8 weken? Het ontdekken van de handjes? Dat weet ik zelf niet want ik heb het boek niet.
ja ik herken het inderdaad helemaal wat je zegt...dan zal het toch echt wel een sprongetje zijn als Yelena precies hetzelfde heeft rond dezelfde tijd...ik heb het boek ook niet vandaar dat ik het vroeg ben heel benieuwd dan hoelang het hier gaat duren...meneer is vandaag al rustiger dan gisteren maar nog steeds heel erg humeurig..en het rare is als ik m sochtends uit zn bedje haal is hij heel vrolijk en loopt ie volop te lachen en dan een uurtje later begint het opeens met de huilerigheid en dat duurt dan de hele dag...
Slaapt ie een lang stuk dan 's nachts? Misschien is ie dan 's ochtends extra uitgerust. Yelena heeft ook vaak haar lachmomentjes 's ochtends. Het stomme was trouwens dat ze gistermiddag nog wel even heel lief in de box heeft gelegen en kon ik ook een klein spelletje spelen met een knuffeltje. Bij de 1e jengel direct in haar bedje maar blijkbaar was ze gewoon al moe of iets dergelijks. Slapen ging totaal niet. Nou is Yelena ook niet zo'n gemakkelijke slaper...in het begin met inbakeren en nu in de slaapzak. Ik dacht trouwens ook eerst dat ze honger had met dat handjes sabbelen. Maar ze had net een behoorlijke fles achter haar kiezen (geen restje laten staan).
ja Daan slaapt snachts zo ongeveer 9 uur. Dat doet hij nou sinds een weekje ofzo. (hoort dat mss ook bij de sprong?) Maar hij is ook geen gemakkelijke slaper hoor. snachts wel dus, hij voelt haarfijn aan wanneer wij ook naar bed gaan want daan geeft hij geen kik als k m in bed leg, maar overdag moet ik dat niet proberen, hij blijft krijsen totdat ik m er weer uithaal. hij slaapt overdag hoogstens 1x in zn eigen bedje voor de rest vaak in de box of mijn armen en dan meestal ook maar voor een halfuurtje ofzo.. (weet ook nog steeds niet hoe ik dat moet veranderen..) en idd raar geen honger en toch handjes sabbelen..ik snap dat ook niet.. en ik had moeten afkloppen toen ik net zei dat het beter werd, want meneer is weer bezig.. ik heb m maar aangelegd maar toen ie zn maagje weer vol had huilde hij nog steeds ik hoop trouwens echt niet dat dit 2 weken duurt.. dan kun je me straks opvegen
nee, dat klopt niet helemaal. het KAN 2 weken duren, maar ook korter. is er misschien geen slaapprobleem dan? misschien is hij oververmoeid door weinig slapen. inbakeren was hier de truc. misschien heb je er ook baat bij.
hmm denk niet dat ie oververmoeid is want als hij wakker wordt is hij meestal wel vrolijk.. hij wil gewoon niet in zn bedje overdag en waarom niet is me een raadsel.. ik vind inbakeren zo zielig voor hem...hij slaapt altijd graag met zn handjes boven zn hoofd en als ik m instop met zn handjes onder de dekens wordt hij al boos.. dus denk dat hij bij inbakeren helemaal boos gaat worden dan.. of niet?