kan iemand mij vertellen of dat erg veel kwaad kan? ik zoen jayden maar ff niet en was goed me handen maar kan het veel kwaad bij em?
ik had het laatst ook, heb ik colin niet geknuffeld en gekust. (tristan trouwens ook niet) wnat volgens mij is het best gevaarlijk als je je kindje besmet. ik lees ff mee wat anderen hier van zeggen, wnat het fijne weet ik er ook niet van
k had ehoord je mag ze niet kussen goed je handen wassen enz want als je een koortslip krijgt is het een soort virus wat je altijd blijft houden het kan altijd terug komen
Volgens mij zijn er zowel bij de kraamverpleegkundige als de verloskundige meerdere vragen over gesteld. Ik zou daar de even zoeken. succes!
Ik heb nu alweer mijn derde koortsblaar in 4 weken en ik gebruik van die compeed lipblaaspatches. Je kunt je kindje nog niet kussen, maar het risico tot besmetting is iets kleiner. Bovendien gaat de koortsblaar sneller weer over. Die patches zijn wel heel duur, maar ik heb het er voor over. Het koortslipvirus is met name erg gevaarlijk voor pasgeborenen, maar iets oudere kinderen tot twee jaar kunnen er ook erg ziek van worden. Als je kindje koorts krijgt en blaartjes in de mond dan moet je snel naar de dokter. Dan kan het behandeld worden. Bij twijfel uiteraard altijd de huisarts bellen! Succes ermee, het is zo vervelend! Ik denk elke keer dat het eindelijk over is en dan na een paar dagen zit er weer een!
Ik meen dat zolang er geen korst op de blaasjes zit, dan is het gevaarlijk om te kussen. Ik kus Lynn ook niet als ik een koortslip heb. Vind het wel moeilijk, maar ik wil haar niet besmetten. Heb overigens laatst wel een goede tip gelezen die bij mij wel heeft gewerkt. Zodra je merkt dat je een koortslip krijgt, smeer dan tandenpasta op de plek. Ik heb dat 2 dagen gedaan en de koortslip is bijna niet doorgekomen en was ook weer heel snel weg.
@Bianca: Mij is juist verteld dat je ook als er korstjes op zitten dat je dan heel voorzichtig moet zijn met die kleintjes. Gemiddeld duurt een koortsblaar 12 dagen en zelfs een aantal dagen daarna kan het vrius nog op je lippen zitten.
Een koortslip is zeer gevaarlijk. Kindjes kunnen er zelfs zwaargehandicapt door raken. Dus idd goed handen wassen en niet kussen.
Ik heb ook erg vaak een koortslip, afgelopen week nog... Hugo was toen ook wat ziekjes... en ikw as niet zo heel erg voorzichtig geweest, ik vind het ook echt moeilijk om dan niet te knuffelen en te kussen. Hugo had erge diaree en had ook 2 keer over gegeven. Ik heb maandag toch maar even de dokter gebeld, omdat mijn man ook nog dacht dat Hugo een blaasje op zijn lip had. De dokter zou me terugbellen, maar dat is nog steeds niet gebeurd... ik heb uitgelegd wat er aan de hand was, blijkbaar is het dus allemaal niet zo ernstig anders hadden ze er toch wel werk van gemaakt, lijkt me... wat zullen dan precies de symptomen zijn als het wel ernstig is? Hugo is ondertussen weer helemaal opgeknapt en ik maak me dan ook geen zorgen meer... maar toch... ik hoor ook vaak van die enge verhalen dat kindjes er hersenvliesonsteking van kunnen krijgen, enzo... maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord in mijn mogeving dat er iemand zo ziek van is geworden dat de baby er aan overlijdt... wat is nu waar vraag je je dan af... ik vertrouw maar gewoon op mijn gevoel! Groetjes Niki
Hoi, van jouw koortslip kan je kindje heel erg ziek worden, dus wees voorzichtig! Meer informatie vind je onder meer hier: http://www.babyopkomst.nl/index.php?log ... hp?id=1265 bij mij komt er op dit moment ook weer een koortslip op. Balen zeg! Dus ik smeer nu dik met Zovirax, heb het plekje afgeplakt met een Compeed pleistertje en was mijn handen ongeveer 100 keer per dag. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kleine mannetje iets aan doe. Dan maar even niet knuffelen en kusjes geven. Hopelijk is het snel weer over! Groetjes, Wendy
@setteke: daarom kus ik Lynn ook niet zolang die blaar er zit. Durf geen risico te nemen. Las laatst ook iets over een hot kiss. Dat schijnt een apparaatje te zijn wat een koortslip kan voorkomen. Kost ongeveer 50 euro. Een hoop geld, maar als ik zou weten dat het echt helpt, dan heb ik 't er wel voor over. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb trouwens een tip gekregen van mijn kraamhulp. dan moet je een jaar lang lyssine slikken. (hoop dat ik het goed heb geschreven) en dan krijg je nooit meer een koorstip. ik heb het al in huis. maar nog niet begonnen met innemen. dus met als het gevolg dat ik laatst een koortslip had. meteen dikke spijt dat ik er nog niet aan begonnen was. nou ben benieuwd of het werkt......
@mam2003: Wat is lyssine? waar haal ik dat? Voor alle dames, ik heb gehoord dat er nog niet zo lang geleden een kindje in een ziekenhuis is overleden aan een herpesbesmetting (koortslipvirus) doordat een verpleegkundige onvoldoende hygiënemaatregelen had genomen. Dus geen mondkapje en slecht handen gewassen en gedesinfecteerd. Dit was een jonge baby. Daar ben ik behoorlijk van geschrokken en ben nu supervoorzichtig.
Toevallig heb ik dit gisteren aan de kinderarts gevraagd. Aangezien ik hier zelf ook vaak last van heb. Zij gaf aan dat je er goed op moet letten niet kussen e.d. Het is alleen gevaarlijk voor pasgeboren baby's die hebben geen afweer. Na 8 weken kunnen ze er heel erg ziek van worden, koort en uitslag in of om de mond. Maar dan is het niet levensbedreigend meer, maar oppassen natuurlijk! Groetjes Kalush
Nou, ben ik ff blij dit te horen...! Hugo is dus gelukkig al over de levensbedreigende fase heen.... en jayden dus ook! Ik zal de volgende keer toch beter opletten, een ziek kind is namelijk ook niet fijn. Gr. Niki
Ik heb sinds mijn bevalling al 5 kortslippen gehad echt om gek van te worden.. Ik heb de eerste paar weken zelfs met een mondkapje gelopen als ik haar pakte. Ik heb nu ook die lysine pillen gekocht bij een reformwinkel en totnu toe heb ik er nog geen 1 gehad. Dus waarschijnlijk helpt het wel. Groetjes!