Advies gevraagd over foliumzuur slikken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fimaro, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fimaro

Fimaro Actief lid

20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een potje Foliumzuur tabletten gehaald. Ik las er wat dingen over en dacht toen: "baat het niet, dan schaad het vast ook niet".

Wat is jullie mening over Foliumzuur tabletten slikken in de periode dat je pogingen doet om zwanger te worden ? Verstandig ? Of niet ?
    En ik heb de eigen merk tabletten van het Kruitvat genomen. Weet iemand of die goed (genoeg) zijn ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja sowieso doen! Het heeft geen negatief effect op de kans om zwanger te worden en ik neem aan dat het ook voor jou zelf goed is. En het is belangrijk in de eerste weken van de ontwikkeling van je kindje dus dan is het goed om het al te slikken nog voordat je weet dat je zwanger bent. Duur zijn ze ook niet dus je kunt je er geen breuk aan vallen ;)

3. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ja zeker alvast slikken. Het wordt ook aangeraden om te beginnen zodra je met de pil stopt. Ik heb het zelf ook gedaan en ben gestopt met 12 weken zwangerschap. Zeker een half jaar geslikt en kan absoluut geen kwaad. Merk maakt niet zoveel uit, ik had ze van de Etos..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is al wetenschappelijk bewezen dat foliumzuur goed is om te nemen als je zwanger wilt worden, daarom wordt het aangeraden. ;) Het verkleint de kans op een kindje met een open ruggetje en/of een hazelip. Eigen merk pilletjes zijn net zo goed als merk, zolang je de juiste dosis neemt.

Je kunt gewoon doorslikken tot je zwanger wordt. Ik heb ze jaren achtereen genomen. Dat kan geen kwaad, omdat het een vitamine is. Als je lichaam genoeg heeft, dan wordt de rest uitgescheiden via je urine.

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Het wordt overal en door iedereen aangeraden. Dus ik zou het zeker slikken. Ik slik ze van Davitamon. En tijdens de zwangerschap kun je overstappen op andere vitaminen.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Foliumzuur wordt Sl aangeraden voordat je met de pil stopt. Dus ja zeker doen. Persoonlijk ben ik meer Vsn de natuurlijke vitaminen dus niet van Kruidvat oid. Ik slik ze Vsn solgar. Is ern multivitamine voor zwangeren/zwangerschapdwens.

7. Fimaro

Fimaro Actief lid

20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties ! Hier kan ik zeker wat mee. En ik ga me ook eens verdiepen in de natuurlijke vitaminen. Had geen idee dat die van de Kruitvat "niet natuurlijk" zijn.

Deel Deze Pagina