Wanneer ging bij jullie de eerste en laatste fles eraf? Mees is nu 9 maanden en een beetje en hij zit nu op 2/3 flessen per dag. De fles van 15.30 wil hij soms wel, soms niet.. dus zal niet lang meer duren.. Maar wanneer gaat nou de eerste en laatste fles eraf? En welke eerst? Nu weet ik dat het bij elke baby anders is.. maar hoe ging het bij jullie?
Mijn. Zoontje krijgt nog steeds een papfles savobds En sochtends pap uit een bordje In mijn ogen is de fles sochtends het meest logisch door te vervangen voor een boterham , bordje pap oid En savonds krijgt hij hem gewoon tot ie niet meer wil(al laat ik het niet tot zn 5e duren natuurlijk ) Maar voorlopig word hij nog heeeel blij van die fles
hier in de ochtend een flesje melk bij de boterham (wordt binnenkort verminderd en gewoon in een tuit gedaan) soms nog een papfles....100 cc melk in een tuitbeker bij de boterham om 12 uur en dan hier nog zo'n 150 cc melk om 19.00 uur, deze mag hij nog wel even van mij Mijn zoontje is trouwens 13 maanden!
Hier vanaf 9 maand nog 2,5 fles. 1 bij het ontbijt (papfles, of naast brood), halve bij de lunch boterham, en een fles voor het slapen. Met 11 maand de lunchfles vervangen door gewone melk. Met 11,5 maand ook gewone melk naar de ontbijtfles (120cc) en met een jaar de avondfles vervangen door thee met een scheutje melk..
Met 10 a 11 maanden mag je overstappen op koemelk. Als hij nog blij wordt van een flesje 's avonds, kan je hem toch gewone koemelk geven? Hier nog geen last van, de fles van 15.30 is er wel af, omdat ze er gewoon totaal niet meer om vroeg. Ze krijgt nu een zuiveltoetje zoals een danoontje (anders werd het aantal zuivel wel krapjes) en een rijstewafeltje, biscuitje met wat sap erbij. Ik ga over 2 weken 's morgens een boterham geven met 120/4, dat doe ik nu ook om 11.45
Met 11 maanden wilde hij de ochtendfles niet meer en zijn we overgestapt op een broodje met een bekertje gewone melk als ontbijt. Toen bleef de avondfles van 120/4 over en heb deze vervangen door gewone melk toen de nutrilon op was...