Ervaringen ballon inleiding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Heather, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Ik wordt binnenkort ingeleid en ben benieuwd naar ervaringsverhalen van een ballon inleiding (mijn vorige inleiding (bij 38+4) was met tabletten en ging vrij rap. S’ochtends 8u tabletten, 12u tabletten, 13u vliezen gebroken, 16.30 kindje geboren)

    maar daarbij een paar specifieke vragen:
    - met welk termijn ben je ingeleid?
    - was het je 1e, 2e, 3e etc bevalling?
    - hoe verliep de inleiding?

    Ik ben benieuwd!
     
  2. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ik ben drie keer ingeleid met een termijn tussen de 38 en 39 weken. De eerste twee keer met een ballon en de laatste keer met een hormoonveter.

    Alle drie de bevallingen gingen goed en vlot. De ballon werd in de middag geplaatst en de volgende ochtend voldoende ontsluiting op vliezen te breken. Daarna aan de opwekkers. Bij de eerste een weeenstorm was niet zo prettig maar kijk wel goed op de bevalling terug. Duurde 9,5 uur. De tweede geen weeenstorm verder wel te vergelijken was er na 4,5 uur.

    De laatste was dus met veter maar verliep eigenlijk net zo. Alleen nu was de kleine er na 1,5 uur.

    Alvast succes gewenst!
     
    Heather vindt dit leuk.
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben twee keer ingeleid waarbij de eerste keer met een ballon. Ik was 35+4 toen de ballon werd geplaatst. Ik had al 2cm voor het plaatsen. De volgende ochtend werd de ballon er uitgehaald en had ik ruime 3 cm. Mijn vliezen zijn gebroken en direct weeopwekkers die ze elk half uur bleven verhogen. Ze is om 19.36 geboren. Dus ruim 12 uur weeën gehad, incl weeenstorm en bevallen met 35+5.

    Bij de tweede ook ingeleid (38+3) maar dus zonder ballon. Had 3cm ontsluiting, om 9 uur werden mijn vliezen gebroken. Om half 10 weeopwekkers aan, rond half 11 mijn eerste wee. Om 12.50 uur had ik 6cm ontsluiting en om 13.08 is ze geboren:roflmao:
     
    Heather vindt dit leuk.
  4. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bij de tweede een ballon gehad en positieve ervaring hier! 's morgens 9 uur geplaatst (had nog niets geen ontsluiting, was 39.6) volgende ochtend 9 uur konden ze hem er uit halen en direct vliezen breken had 3 cm. WIlde een uurtje wachten voor ze het infuus aan gingen zetten maar dat was niet meer nodig want de weeën begonnen spontaan en om 12 uur is ze geboren! Veel succes alvast!
     
    Heather vindt dit leuk.
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    3x ingeleid dmv een ballon.
    Alle keren weeen opwekkers nodig gehad.

    1e werd om 23:00 uur geplaatst, had toen geen ontsluiting.
    Om 10:00 kwamen ze controleren.
    Ik had 4cm ontsluiting, vliezen werden doorgeprikt en om 17:08 was ze er.

    2e werd om 23:00 uur geplaatst, had 1cm ontsluiting.
    Om 07:45 kwamen ze controleren.
    Ik had 3cm ontsluiting, vliezen werden doorgeprikt en om 11:54 Was onze zoon er.

    3e werd om 21:00 uur geplaatst, had 2cm ontsluiting.
    Om 23:30 viel de ballon er uit.
    Volgende ochtend om 08:00 controle.
    3cm ontsluiting, er werd een draadje op het hoofdje geplaatst en langzaam braken mijn vliezen.
    Om 12:14 is ze geboren.
     
    Heather vindt dit leuk.
  6. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Werd je bij de 2e niet met ballon ingeleid omdat je al genoeg ontsluiting had? Of was dat sowieso niet de bedoeling toen?
     
  7. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    W
    wow wat een vlotte bevallingen!!
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Omdat ik inderdaad al genoeg ontsluiting had. Ik had al 3cm dus vliezen breken kon direct.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja daar over had ik niks te klagen :p
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik ben 3x ingeleid

    1e bevalling 41+4 wkn
    's ochtends ballon ingebracht, viel er met 2-3 uur al uit maar door drukte pas de volgende dag ingeleid. Om 09.30u werden de vliezen (ik had 2-3 cm) gebroken, tegen 12 uur gebeurde er nog weinig en kreeg ik weeenopwekkers, 18.45 u werd hij geboren

    2e bevalling 39+4 wkn
    Idem met ballon, volgende dag verder.
    Om 9u( Ik had 3 cm) werden vliezen geboren, 11u weeenopwekkers en om 18uur is ze geboren

    3e bevalling 40+1 wkn
    idem met ballon en volgende dag verder.
    Om 8u had ik 4-5 cm, vliezen gebroken. Ik wilde nu zonder weeenopwekkers omdat ik toch wat meer cm al had. Maar helaas gebeurde er weinig, om half 11 aan het infuus en 12.50u is hij geboren.

    Ik kijk heel goed terug op onze bevalling! Ook geen enkel keer uitgescheurd of wat dan ook. Nog nooit hechtingen gehad. De laatste was echt een stortbevalling, bij de jongste ging de laatste 4 cm in 20 min maar geen hechting nodig gehad.
    Bij ons was ook alles bespreekbaar, ik mocht van het bed/douchen etc. Bij de laatste zelfs op een baarkruk bevallen
     
    Heather vindt dit leuk.
  11. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    1e ingeleid met 38+3
    Smiddags 5uur ballon geplaatst. Had 1.5 cm ontsluiting. Volgende ochtend 7uur was het 3 cm. 8uur vliezen gebroken, half 9 weeenopwekkers aan. 9 uur eerste wee en 10.39 geboren. Enorm snel.
    Nu word ik met 39 weken weer ingeleid veel snellere bevalling kan bijna niet, maar ben benieuwd!
     
    Heather vindt dit leuk.
  12. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Ben met 37 weken ingeleid ivm hoge bloeddruk. Was mijn 1e zwangerschap. Ik vond het verschrikkelijk. Ballon plaatsen ging goed, maar daarna veel pijn gekregen en de ballon viel er maar niet uit. Pas na 3 dagen hebben ze hem handmatig eruit gehaald.
    Maar ik kreeg toen een bloeding omdat mijn placenta niet goed zat dus werd een keizersnede. Dus dit is geen standaard verhaal, en ik hoor vaak goede verhalen over die ballon.

    Heel veel succes iig!
     
  13. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik heb ook 2x een ballon inleiding gehad.
    1e met 40+6. Om 7.30 geplaatst met 1cm en al lichte voorweeën. Om 12.30 ballon verloren en konden daarna mijn vliezen gebroken worden. In eerste instantie geen weeenopwekkers nodig, maar tijdens de uitdrijving waren mijn weeen niet sterk genoeg meer. Maar dat lag aan de te late hulp. Uiteindelijk is ze om 20.20 geboren die zelfde dag.

    2e bevalling ballon inleiding met 38+5. Om 8.00 balkon en kwam er om 14.30 uit. Had lichte weeën maar die stopten een uur later. Ze deden daar niks mee en lief moest naar huis en ik in het ziekenhuis blijven. Midden in de nacht toch weer weeën en dat ging vrij vlot regelmatig. Om 8 uur wisseling van dienst en vonden ze dat ik al vroeg zei dat de weeën sterk waren en zagen dat niet zo. 45 min later was ze er :roflmao: hadden zij mij even verkeerd ingeschat! Bij deze dame geen weeopwekkers gehad.

    Ik heb geen moeite gehad met de inleiding zelf en dus ook geen moeite mocht dat nu weer het geval worden.

    Succes!
     
  14. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zoontje ingeleid met 36.6 weken ivm hoge bloeddruk & groeiachterstand vd baby. Rond 17:00 op woensdag ballon geplaatst, donderdagochtend 08:30 eruit gehaald toen had ik ruim 3cm. Toen meteen vliezen gebroken en kwamen de weeen opgang, ook weenopwekkers meteen aangezet. Om 14:55 volledige ontsluitig en om 15:10 is meneer geboren :) Super snelle bevalling waar ik positief op terugkijk.
     
  15. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    3e was een inleiding.
    Ballon geplaatst om.20.00 met 38+2.
    Bevallen om 19.37 met 38+3.
     
  16. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Bij de derde met 37+6 ingeleid met ballon omdat de baby klein was. Na het inbrengen (rond 1800) ongeveer 2 uur regelmatig krampen gehad, toen is de ballon verwijderd en had ik 3 cm (had 1 cm bij inbrengen ballon). Volgende ochtend zijn vliezen gebroken en na een uur weeenopwekkers gehad. Om 1015 eerste weeen en gelijk om de 2 minuten. Om 1300 5 cm en om 1355 nog steeds 5 cm. Daarna ging het snel, ik voelde haar zakken en kreeg enorme persdrang. Om 14.02 is ze geboren.

    Ik kijk terug op een prima bevalling, eerste 3 uur waren goed op te vangen. Laatste uur was pittig, mede doordat ik plat op mijn rug moest liggen, met mijn benen in de steunen met eendenbek. Hartslag dipte op elke wee en ze wilde wat bloed van het hoofd afnemen. Na 2 mislukte pogingen, kwam een andere arts en bleek bij de 3de poging dat het aparaat stuk was en er volgde een 4de poging en die brachten ze zelf naar het lab en toen kwam om 1350 de uitslag dat het goed was.
     
  17. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik ben 2x ingeleid.

    1e keer met 39.3 dmv ballon. Inleiding was behoorlijk heftig met flink bloedverlies en weeenstormen. Uiteindelijk na 32u geeindigd in een keizersnede.

    2e keer met 38.4 ook dmv ballon. Bevalling was veel relaxter. Na het breken van de vliezen was hij er -zonder weeenopwekkers- op de natuurlijke manier binnen 6u.

    Mijn bevallingen waren echt twee uitersten. Nu moet ik wel zeggen dat ik zelf ook relaxter en zelfverzekerder was de 2de keer (mav ik wist precies wat ik wel of niet wilde)

    Succes binnenkort!
     

Deel Deze Pagina