eerste en tweede ingeleid duurde het lang of kort bij de tweede (ingeleid) bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angel24, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hallo,

Ik was ingeleid en de bevalling duurde 12 uur wat ik mij afvraagt, kan de volgende bevalling langer duren of korter want de weeen zijn niet zelf op gang gekomen.

Zijn hier meiden die bij de eerste en de tweede waren ingeleid en duurde het lang of kort bij de tweede bevalling?

Of bij de eerste ingeleid en tweede spontaan met weeen bevallen, hoe lang duurde het vond je de eerste sneller of de tweede spontaan bevalling?

Groetjes,

ANGEL24

2. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tweede bevalling duurde korter (15 uur). De eerste heeft zeker 24 uur geduurd (24 uur weeën) en 48 uur gerotzooid met pillen en weeënopwekkers.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben bij de eerste spontaan bevallen en dat duurde ongeveer 8 uur. Bij de 2e ben ik ingeleid en binnen 2 1/2 uur lag hij op mijn buik !

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Hier zowel de eerste als de tweede bevalling ingeleidt ivm pre-eclampsie.

De eerste bevalling duurde vanaf de gel 26 uur. Vanaf de eerste wee een uur of 16.. Hier kwamen de wee-en zelf op gang, nadat mijn vliezen ook spontaan waren gebroken. Uiteindelijk wel wee-opwekkers gehad en zoonlief is met knip,vacuum (3x) en duwen op buik geboren. (hij moest komen ivm wegvallen van zijn hartslag tijdens de persweeen)

De tweede bevalling duurde vanaf de gel 33 uur.. De eerste wee kwam een half uur nadat de gel was ingebracht.
    Eerste 24 uur wel weeen, maar geen ontsluiting. Pas na 24 uur 2 cm ontsluiting (doordat ik snachts medicatie had gehad om te slapen en ontspannen) en daarna zijn mijn vliezen door de GYN gebroken en ben ik direct aan de wee-opwekkers gegaan, geen spontane weeen gehad. Uiteindelijk een ruggenprik gehad en daardoor binnen 2 uur volledige ontsluiting..
    Dochter is geboren zonder medisch ingrijpen en persen was in 12 minuten gedaan!

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

de 1e spontaan
    de 2e inleiding maar 1,5uur!!!
    geef mij dan maar 10x de bevalling van 24uur!
    de 3e spontaan en 3uren!

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

beiden keren ingeleid:

eerste 5 dagen vanaf de gel, vanaf het moment dat de vliezen gebroken konden worden en de eerste echte wee zich aandiende 9 uur,

tweede keer direct vliezen doorgeprikt en 3 uur en 3 kwartier laten had ik mijn dochter op mijn buik (was overigens wel dysmatuur)

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

1e keer spontaan, uiteindelijk wel wee opwekkers gehad. Duurde 24 uur.

2e keer ingeleid, duurde 1.5 uur (na het breken van de vliezen, maar daarvoor had ik niets gevoeld)

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik vraag me dit ook af!! ben met Sam ingeleid, en binnen 4,5 uur was hij geboren .....

ben nu weer zwanger, en stel dat ik natuurlijk beval dit keer gaat dit dan perse sneller dan die 4,5 uur? of geldt dat alleen voor natuurlijke bevallingen, dat de 2e sneller gaat?

:D

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Die vraag heb ik destijds ook gesteld aan een VK van hier.
    Haar antwoord was dat het dan vaak ook sneller gaat, omdat je lichaam wel voor een 2e keer bevalt.
    Uiteindelijk ging het helaas bij mij niet op (zie eerder bericht), op het persen na! (dat was zo gedaan:D)

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik ben ook 2x ingeleid...
    de eerste keer waren mijn vliezen al gebroken en kreeg ik meteen een infuus. Omdat het slecht ging met de baby, is deze er uitgetrokken en geduwd op het eind (zonder persweeën) en in totaal heeft het toen 6,5 uur geduurd.

de 2e keer weer ingeleid. Toen hebben ze meteen m'n vliezen gebroken en de boel een beetje opgerekt tot dat ik 3 cm had, daarna ook het infuus gekregen en na 6,5 uur lag ook onze 2e zoon op mijn borst. eerste 3 cm waren een cadeautje, van 3 naar 5 duurde uren en van 5 naar 10 was in een paar minuten gedaan... 2x persen en hij was er.

Deel Deze Pagina