Weeen!!!????

Discussie in 'De bevalling' gestart door jesje08, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje08

jesje08 Niet meer actief

ik vroeg me af voor de bevallen dames,,hoe wistten jullie nu zeker dat de weeen begonnen ware?
    ik word namelijk gek hier!

sinds vanmorgen steeds krampen helemaal onderin.
    maar ivm valse start ofzo wel de vk gebeld en heb ik urine laten controleren voor blaasontsteking..de vk zei afwachtten en het is geen blaasontsteking zei de dok..
    nu weet ik het dus niet meer,kan amper rechtop staan van de pijn maar regelmaat vind ik er niet in.

wie had dit ook en wanneer weet je nu zeker dat het begonnen is want word hier zo onzeker van!

moet ook veel plassen en vaker dan normaal voor de grote boodschap..
    en ik heb ook veel slijmverlies,soms taai en doorzichtig en soms juist dunnig,sorry voor de onsmakelijkheid..

maar de pijn zit echt helemaal onderin en straalt door naar mijn benen,vreselijk!!

wie kan me helpen:(

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik denk eigenlijk dat het geen weeën zijn maar bekkenpijn
    Dat ik ook vanaf ongeveer 35 weken
    Maar ik zou gewoon uitgaan van wat de vk zegt
    Die weten er toch het meeste van denk ik dan maar ;)

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    als het weeen zijn dan weet je dat meteen...
    Het komt en het gaat.... en komt, en gaat...

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ze waren echt flink pijnlijk, ze waren regematig (om de 4 minuten ongeveer) en hielden een tijdje aan (rond de 40 seconden in het begin), en ze werden sterker onder de douche.

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Haha ik wist het niet dat het weeen waren. Ik had zoveel "pijntjes" in mijn buik op het laatst dat ik het wegdeed van ach beetje buikpijn.. Tot mijn vliezen braken... En toen herkende ik het beter.. Bedacht me toen dat het wel eens weeen konden zijn!.

Het kwam en ging in het begin zo'n beetje iedere 20 minuten keer een pijntje... Later kwamen ze steeds sneller op elkaar!.

Hoop dat je er iets aan hebt!. Als het doorzet.. Sterkte en geniet ervan! Het is een mooie ervaring

6. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Bij twijfel altijd bellen!!!!!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

bij 39 weken en 6 dagen twijfel? Altijd bellen!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kwam het ook snel regelmatig. om de 20 minuten een 30 seconden. En dan steeds sneller en langer..

Was je kleine al ingedaald? anders kan het dat nog zijn.

Sommige vrouwen rommelen ook een poosje. Hebben bergen valse starten. Maar als ze dan echte weeen hebben, dan pas weten ze dat het echt was. Dat voelt toch anders schijnt.

Opzich is het vaak naar de toilet gaan en ontlasting hebben wel typisch. Het lichaam ruimt zichzelf op voordat het aan de slag gaat.
    Je zou nog eens kunnen bellen. Als ze willen aankijken, kun je misschien afspreken om aan het eind van de middag nog eens te bellen over hoe het dan staat. Of dat de VK op ronde toch even langskomt.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

weeen herken je echt niet altijd, ik had weeen maar ze kwamen heel onregelmatig (zat soms een kwartier tussen!) en de pijn was tussendoor ook niet helemaal weg (waardoor ik dacht dat het bekkenpijn was)
    ik had wat bloedverlies, dat was voor mij een signaal dat het evt. echt weeen konden zijn.
    daarma ging ik in bad, het duurde toen een half uur voor de pijn erdoorheen kwam. dus ik dacht echt dat het niet echt was.

tot de vlos 4 cm constateerde, toen geloofde ik het pas.

dus ik zou bellen!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik haak even in op het wel bekende "als het weeen zijn dan weet je het meteen".
    Ik had alleen maar harde buiken al de hele middag en avond.
    Omdat de pijn niet erger werd maar de harde buiken wel met regelmaat elke 5 minuten kwamen heb ik uiteindelijk de vk gebeld om te vragen of ze wilde komen kijken of het was begonnen want mijn vriend moest nog 1.1/2 uur rijden naar huis.
    Bleek dat ik al 6 cm ontsluiting had en dat alles door wat ik dacht harde buiken.
    Dacht eerder aan oefenweeen maar dat bleek niet het geval hahaha.

Hou het in de gaten en bel als je er niet gerust op bent de vk.

11. 894hi

894hi Niet meer actief

nou ik wist na de bevalling nog niet eens wat weeen waren dus ik kan je niet helpen helaas

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat kan ook nog natuurlijk ;)

toen mijn vliezen waren gebroken wist ik echt wel wat weeen waren haha! gelukkig mocht ik toen een uur later gaan persen, mét ruggeprik. (die is bij bijna volledige ontsluiting nog gezet, omdat de artsen niet doorhadden dat het ineens heeeeeel erg hard ging :D )

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hier verloor ik vruchtwater 05:30 maar nog geen buikpijn om 08:00 ong kreeg ik krampjes soort ongesteldheidkrampjes. 11:00 bleef het komen en gaan komen en gaan was niet meer vol te houden toen moest het wel echt begonnen zijn. Toen kwam het in me rug in me buik in me benen. Naar het ziekenhuis kon het niet meer opvangen zou eigenlijk een ruggeprik krijgen maar toen ze daar mee bezig waren ontspande ik blijkbaar al van mezelf en had ik al persweeen heb die prik ook niet gehad. Dus hier was het wel echt kenbaar van dat moeten wel weeen zijn ;)

14. appelthee

appelthee Niet meer actief

maar het slijmverlies ed wil ook wat zeggen vooral bij 39+6 ..
    wie weet zijn het wel lichte weeen.

ik heb op de dag van de bevalling de hele nacht wakker gelegen, enn og nie door dat de bevalling begonnen was ....

heel veel sterkte meis

15. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Weeen of niet....als je zoveel last hebt gewoon de vk bellen om te vragen of je even langs mag komen om het te laten checken. Ik heb nooit voorweeen gehad bij mij begon het gelijk met alleen maar rugweeen dus die waren niet te missen maar ik geloof best dat het zou kunnen dat je misschien wel helemaal niet zoveel voelt van de weeen.......
    Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes Lysanne

16. napie

napie Lid

28 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijken weeen maar weeen mogen pas weeen heten als ze ook ontsluiting geven en dat weet je pas als de verloskundige een inwendig onderzoek gaat doen. Maar om teleurstelling en een vroege start te voorkomen doet je verloskundige dit niet zo maar. Als je weeen echt een minuut aanhouden en om de 3-5 minuten komen en dit een uur achter elkaar, dan is het waarschijnlijk dat je bevalling is begonnen. Daarvoor kan het gewoon nog afzakken.
    Niet teveel gaan wachten wat komen gaat, voor het slapen gaan 2 paracetamolletjes en een warm bad/ warme douche en een warme kruik mee naar bed.
    Succes

17. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Even een vraagje, ik heb nu al sinds 23.00u buikkrampjes, ben net gaan timen, en dit is mijn schema:

4.01-4.03
    4.06-4.07
    4.09 -4.11
    4.13- 4.14
    4.17-4.18
    4.23-4.24
    4.26- 4.27
    4.31- 4.32
    Natuurlijk is het daarvoor en daarna ook nog verder gegaan.
    Alleen, het "probleem" is dat het lichte krampjes zijn, te pijnlijk om te kunnen slapen, maar ik kan ook niet zeggen dat het écht pijn doet, wel met harde buiken. Als ik lig is het erger dan dat ik zit of sta. Zullen het weeen zijn? Ik moet straks om 9.00u naar de verloskundige, dus vind het een beetje onzin om nu te bellen, het is al vanaf 23.00u bezig, en wordt niet echt erger...
    De kleine is nog niet ingedaald, zijn het misschien indalings-pijntjes, of voorweeen, of zou dit het echte werk al zijn?

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @Nikita: Beetje late reactie waarschijnlijk als ik de tijd zo zie, maar: Zijn wel snel achter elkaar de krampjes. Blijft het gelijk of wordt het steeds erger? Op een gegeven moment moet je ze echt even wegpuffen.

Voor het topic, ik begon met rugweeen... die waren zeurderig en had ik ook niet herkent als dusdasnig. Ik kon echter alleen niet meer lopen of zitten... en liggen ging ook niet in elke houding, alleen op mijn zij. Op een gegeven moment kreeg ik er buikweeen bij, die herkende ik meteen als weeen. Toen nog niet geheel duidelijk of het voorweeen waren of het echte werk... maar na een uurtje had ik het wel door... het was begonnen. Soms is het ook even afwachten wat je lichaam doet. Twijfel je, dan gewoon de vk bellen.

19. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ben bij de verloskundige geweest, het waren voorweeen.
    De kleine was nog niet ingedaald, maar nu wel. Dus dat zou het wel zijn geweest!! Ze ligt er nu eindelijk klaar voor :D Laat die echte weeen maar komen!

Deel Deze Pagina