Eerste en tweede zwangerschap verschillen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door puzzelstukje, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi Dames!

Ik zou graag willen weten of een eerste en tweede zwangerschap veel verschilt van elkaar. Waren de klachten anders, voelde je je anders enz. enz.

Ik heb nml een verschrikkelijke eerste zwangerschap gehad en het houd mij heel erg tegen voor nog een kindje, terwijl we dat wel graag wilde. Maar kan de zwangerschap dus heel anders verlopen??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    ik ben nu zwanger van de 2de

deze zwangerschap vind ik zelf veel zwaarder maar dit door dat ik BI heb en er nu dit keer veeeeel meer last van heb
    en het is natuurlijk iets zwaarder omdat er een peuter van 2 hier rond huppeld.

maar verder vind ik deze zwangerschap erg veel lijken op de 1ste
    heb een vrij goeie zwangerschap gehad de 1ste x alleen 2 weken overtijd gelopen maar nog net op de valreep thuis bevallen

maar elke zwangerschap is anders.

3. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hier andersom.. Vorige zs wel kwaaltjes, maar niet heel erg. Nu wel veel last. Elke zwangerschap is anders! Succes met je beslissing!

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    De eerste zwangerschap ging heel doepel, nergens last van en echt niet bezig met dat het kindje maar moest komen. Bij de tweede was ik heel beroerd en alleen maar moe. Overal last van en ik kon niet meer wachten tot de bevalling. Nu bij de derde lijtk het weer een beetje op de tweede, maar ik heb besloten om er zoveel mogelijk van te genieten want dit is de laatste keer.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook veel verschillen

bij fynn was ik niet misselijk nu ben ik zelfs op genomen in het ziekenhuis vanwege uit droging.
    bij fynn had ik puppp nu helemaal niets.

wel heb ik bij beide ischias.

welke klachten had je bij de eerste? want sommige dingen komen iedere zwangerschap weer terug zoals een bi bijvoorbeeld

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    1e zw is prima verlopen,had wel bi en ze is al met 33 weken geboren, maar toch goede zw gehad.
    nu met de 2e heb ik echt een rotte zwangerschap.
    Begin veel spugen,uitdroging, zwaar klote voelen, en vanaf 16 weken al harde buiken waardoor ik niks mocht doen. daarbij nog een slechte 20-weken echo en nu nog steeds harde buiken
    maar gelukkig geen bi

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dames! bedankt voor de reacties!

misschien stomme vraag, maar wat is bi?

Ik ben al die 9 maanden aan het spugen geweest, uitgedroogd, maar 4 kilo aangekomen, geen energie, vanaf week 16 was mijn buik keihard, voelde echt niet lekker, hoge bloeddruk...
    En als dit bij een tweede ook zo is, pfff

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    1ste zwangerschap 7maanden in totaal lopen kotsen en heel moe.
    Nu bijna niet misselijk geweest (3xovergegeven), moeheid valt mee, wel last van mn bekken.
    Maar al met al vind ik deze zwangerschap beter!

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Bij de eerste 12 weken misselijk en toen een vlekkeloze zwangerschap.

Bij deze al opgenomen geweest wegens HG en nog steeds hartstikke ziek en beroerd.

10. happymama

happymama Niet meer actief

bij de eerste nergens last van , soms wat hoofdpijn .
    nu heb ik alles
    banden pijn ,hoofd pijn, puistjes , misselijk , overgeven , moe

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mmmmm, t kan echt alle kanten opdus...:S:D

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier 5 verschillende zwangerschappen (eigenlijk 8 ;))

Bij de eerste helemaal nergens last van, deed het fluitend.
    Bij de 2e 5mnd af en toe misselijk, zware BI, ziekte van pfeiffer, slechte placenta
    Bij de 3e, beetje misselijk, BI
    Bij de 4e, BI, veeeeeeel harde buiken
    Bij de 5e, erg misselijk, BI, veel harde buiken

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

@mamaChantal; mag ik vragen wat er niet goed was bij de 20 weken echo?

hier lijken beide zwangerschappen wel op elkaar. Vind het wel zwaarder omdat ik 1. vroeg op moet staan elke dag 2. een puberpeuter met driftbuien rond heb lopen en 3. voel ik dat mn lichaam best een optater heeft gehad van de eerste zwangerschap waardoor het allemaal wat zwakker voelt en ik eerder last heb van mn gewrichten, bekken.
    verder bij beiden eerste weken misselijk daarna niet meer, veel last van brandend maagzuur, ischias en restless leggs..
    maar ik zie dat je kindje pas 2 maanden is? Voor je lichaam is het beter om nog een tijdje te wachten anders kun je er denk ik wel van uit gaan dat het een zware al dan niet zwaardere zwangerschap wordt. je hebt ook veel minder rust he met een tweede

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik wil je niet ontmoedigen maar deze zwangerschap valt me zwaarder dan de eerste. Bij de eerste 20 weken misselijk maar wel te doen. Bij deze tot nu toe is de misselijkheid veel erger. Zo erg dat ik pas geleden is het ziekenhuis heb gelegen.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @madelon: oooh ik begin er zeker nog niet aan hoor! Het liefst wacht ik nog 5 jaar!:D Maar omdat wij altijd graag 2 kinderen hebben gewild, en het is me zo tegengevallen...

Ik heb na de bevalling, na een week thuis te zijn geweest, ook nog kraamvrouwenkoorts gehad. Ik ben met spoed doodziek opgenomen in t ziekenhuis. Daar heb ik nog een week aan de antibiotica gelegen. Ze kwamen er net op tijd achter wat het was, anders zat ik hier niet om het na te vertellen, zo erg was het. Ik zei op dat moment ook: "Geef me maar een spuitje, ik hoef niet meer" en dat terwijl je net een prachtig kind op de wereld heb gezet!

Dus al met al, is mijn lichaam helemaal, totaal van slag omdat:
    1. k ben 9 maanden heel erg beroerd geweest
    2. in die 9 maanden ook opgenomen geweest
    3. hele snelle, heftige bevalling waar ik nu nog last van heb (bevalling van 1 uur)
    4. kraamvrouwenkoorts.

Dus, of ik dan aan een tweede denk? Pffff, ik wil wel graag een tweede kindje, alleen zelf dragen lijkt me weer een hel!

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het is wel zo dat een tweede zwangerschap (voor je gevoel) veel sneller gaat! en als je over een jaar of ik noem maar wat, ineens weer enorme kriebels krijgt naar een tweede kindje neem je de zwangerschap voor lief.
    Ik had me voorgenomen om van deze zwangerschap veel meer te genieten, omdat ik juist bij de eerste alsmaar vooruit zat te kijken en omdat dit mn laatste zwangerschap is, maar het genieten valt nog niet mee. ik merk dat ik nu al ontzettend aan het aftellen ben. maar ja ik kan ook niet wachten tot ik mn kleintje zie!

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, dat snap ik, ik was ook vanaf dag 1 aan t aftellen!! En ik prbeerde echt te genieten, maar dat ging gewoon echt niet. Ik ben zo intens ziek geweest. Ik snap dat het moeilijk is om echt proberen te genieten.

18. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e zwangerschap ging ik fluitend doorheen.
    Wel wat 'gebruikelijke' kwaaltjes, niks noemenswaardig. Bevalling ging top, helemaal goed zou je zeggen.
    2e zwangerschap, vooral een erg onbestemd gevoel wat ik maar niet weg kreeg. Uiteindelijk heb ik HELLP gekregen, alles behalve goed.
    Dus precies andersom, maar wel de twijfel idd voor een derde kindje.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    pfff ja HELLP is ook heftig zeg!! Ben je wel weer goed opgeknapt daarna?

20. Makast

Makast Lid

4 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn 2e zwangerschap nu is juist prettiger! Heel stuk minder moe en misselijk. Succes!

Deel Deze Pagina