Ik zou juist naar de biblebelt gaan... de hele belt is natuurlijk op vakantie buiten de belt... (sorry, ben cynisch ja.) Als je zó bang bent, kun je beter tot de mazelen weer helemaal over zijn op je zolderkamertje gaan zitten met alles luchtdicht gebarricadeert, want je kunt overal wat oplopen! Mazelen is nog steeds een kinderziekte, hoor, met AF EN TOE een (meer of minder ernstige) complicatie. Griep heeft volgens mij meer gevaren, en als je op je zolderkamertje zit, vooral uitkijken dat er niemand van de trap valt. Sorry als ik te hard overkom, hoor, maar het wordt wel èrg paranoia op deze manier. Is dat nu echt door de angst die de media meebrengt? Hoeveel kinderen hebben er in het verleden niet de mazelen gehad, als het in 100 procent van de gevallen dodelijk zou zijn, was er nu niemand meer over! Het is maar zó weinig! En ja, je zál het maar treffen dat het jouw kind overkomt... het kan ook een andere ziekte krijgen of verongelukken. Je kàn je kinderen niet zelf bewaren! Wij stonden aan het sterfbed van schoonmoeder, met 8 personen. Niemand die haar kon tegenhouden, ze stierf! Jullie hebben in ander topic misschien mijn `verhaal`gelezen over wel/niet enten en onze gedachten daarbij. Oudste drie zijn wel gevaccineerd, jongste (nog) niet. We vinden het ook erg moeilijk in twee opzichten (o.a. geloof) en we weten ook niet wat we moeten doen nog. Maar nu op stel en sprong enten omdat er mazelen heerst ga ik sowieso niet doen, dat is met de polio-epidemie ook gedaan, met desastreuze gevolgen!
mijn oudste is gevaccineerd mijn jongste niet, maar toc hou ik de oudste in de gaten en de omgeving, maar tis wel wat hier ook gezegt word je houd het niet tegen. Wordenze besmet dan ben je toch al te laat als je het daadwerkelijk ziet, En zolang je het in de gaten houd en bij meerdere symptomen van de mazelen naar de huisarts gaat denk ik dat het ook wel te doen is hoor.. Maar Binnenzitten nee daar begin ik niet aan.. Dat zou gekkenwerk worden
Hmm m'n jongste is met 12 maanden geënt, en heeft zeer waarschijnlijk nu een tik van de mazelen. Snot en snotverkouden, hoesten, en ik zie een paar vlekjes in d'r gezicht. Tsja, ik kan me hier druk over maken, als ze het heeft, dan heeft ze het. Kan ik niets meer aan veranderen. De oudste zit op school, helft van de klas is ziek. En ik moet zeggen van de ouders waarvan de kids niet zijn ingeënt: ze zijn er heel rustig onder.. dat verbaast me dan wel. Als ik hier lees over moeders die zich echt zorgen maken, ondanks de inenting, dan denk ik over de moeders van school: hoe kunnen moeders rustig blijven onder het feit dat hun kind niet is ingeënt, hun kind gewoon naar school brengen en het lijdelijk afwachten? Heb daar stiekem wel bewondering voor.
Nou ja dat kan ook omdat ze misschien te simpel zijn om gevaar te zien. Of de wetenschap dat god het verder wel oplost zal ze wel rustig houden. Geen idee. Ik heb er verder geen bewondering voor.
Nou ja ik denk dat ze daar zo rustig onder blijven omdat ze oprecht geloven, om welke reden dan ook, dat niet inenten beter is. Als jij een keus maakt en daar 100% achter staat dan heb je daar ook gewoon vertrouwen in. Overigens maak ik me ook niet druk, dezelfde reden als die jij hebt. Als het gebeurd dan is het zo.. Dan kan je er toch niks aan veranderen. Ik heb mijn kinderen wel laten enten omdat ik denk dat dat beter is maar dan nog weet ik dat je het nooit helemaal kunt voorkomen.
Wat een rot opmerking!! Ik maak me ook niet druk, heb de mazelen zelf ook gewoon gehad. Maar als je niet ent, dan sta je daar toch neem ik aan voor 100% achter? En er is een groep die dit in de handen van God legt, geruststellend wellicht. Maar ook een grote groep die niet prikt na veel informatie verwerking en ook deze groep noem ik alles behalve simpel. Wat een bizarre paranoia ik hier overal lees, dat snap ik pas niet. Was zelf gister nog midden in de biblebelt, poe poe, ik denk dat we maar mondkapjes gaan dragen.
Aantal kinderen met mazelen is gestegen met 70... nu staat het aantal op 230... zojuist op Qmusic nieuws.
Over het onderstreepte gedeelte. Ik maak me ook zorgen over de mazelen ivm met ons, nog niet gevaccineerde, zoontje, al woon ik niet eens in de 'biblebelt'. Sommige mensen noemen de mazelen een 'onschuldige' kinderziekte. Dat wordt ook over waterpokken gezegd (wat voor de meeste kinderen mild verloopt, waaronder onze dochter) Daar is onze zoon flink ziek van geweest tot een ziekenhuisopname van 5 dagen aan toe, dus ja ik kan me de paranoia wbt de mazelen wel indenken ja.
De piek wordt toch pas over een paar maanden verwacht dus voorlopig komen er alleen maar meer kinderen bij met mazelen en je kan je kinderen niet maanden overal weghouden.
ik hoorde vanmorgen dat er hier een dorp verderop een school is met ongeveer 200 kinderen, waarvan er 60 de mazelen hebben. Nu zijn allebei mijn kinderen geënt, maar alleen het idee dat het zo dichtbij zo erg is... een neef van mijn man woont in dat dorp en heeft een baby van 8 maanden...ik zou er gek van worden, en gelijk laten enten. want ik ken wel een geval waarvan het kind is overleden door de mazelen, uiteindelijk dan door de complicatie hersenvliesontsteking maar wel overleden 1,5 jaar oud.
Jij woont zeker dichtbij Ik heb eerst gedacht: zal ik m'n kind thuishouden van school? maar wat heb ik daaraan? Ze is ingeënt, hoestte vorige week wel en was verkouden maar heb d'r toch maar naar school gebracht. Kan er toch niets aan doen.
Klopt. Ja ze is zeker ingeënt maar dan nog he.. Jongste is ook geënt, toch een tik van de mazelen helaas..
ja helaas wel. weet je ik vraag me toch altijd wel af waar dan ineens zo,n uitbraak vandaan komt. het is niet te hopen dat de ziekten van de dktp spuit allemaal terug komen, doordat er toch groepen zijn die niet enten