eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

wou net zeggen ik ken nog oudere mensen die veel mensen aan difterie zijn verloren (die totaal geen risicogroep waren, maar gewoon gezonde tieners toendertijd) polio en kinkhoest zijn wel jaren geleden nog eens geweest, zijn heel wat kindjes de dupe van geweest in die regio...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja inderdaad..

We kunnen er ons nu niks bij voorstellen maar mijn oma heeft in de 2e wereldoorlog haar eerste kind verloren aan een kinderziekte ( was sowieso al een hele moeilijke tijd)

Het hoeft tegenwoordig gewoon niet meer.

Wat ik wel zou willen is een echt goede uitleg over het enten. Dat zou gewoon al heel veel helpen. ( onafhankelijk dan he!)

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Zo jij maakt het clichébeeld wel helemaal waar.... Door reacties als deze moeten mensen als Sannebc zich "verdedigen". Het spijt me zeer, maar van dit soort reacties wordt ik toch een beetje giftig: de wereld draait niet om jou alleen hoor, de wereld draait om zijn as en op die wereld leven een heleboel andere mensen....

Natuurlijk heeft je kind een goede weerstand als het niet naar het kdv gaat. Het is algemeen bekend dat kinderen van thuisblijfmoeders een stuk minder vaak ziek zijn dan kdv-kindjes, maar zodra ze naar de basisschool gaan halen ze dat wel in ;)

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Misschien is het beter als je alleen voor jezelf leest en niet voor een ander. Sannebc hoeft zich hierdoor écht niet te verdedigen, waarom zou ze? En als ze dat al wel wil, dan doet ze dat zelf wel en hoef jij dat niet voor haar te doen ;) Het siert haar dat ze bij haar beslissing aan anderen heeft gedacht en daarom zei ik ook dat ik in dat opzicht misschien dan wat minder sociaal ben, maar mijn kind komt op de eerste plaats. Niemand hoeft zich daarom aangevallen te voelen of te verdedigen hoor... Snap niet hoe je daar eigenlijk bij komt...

Edit, waar ik dus niet mee bedoel te zeggen dat bij anderen de kindjes niet op de eerste plaats komen hé? ;)

5. topper12

Het lijkt me volkomen logisch dat je als moeder zijnde je kind op de eerste plaats zet. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet helemaal oke als je dat niet zou doen ;)
    Maar... Het een sluit het ander toch niet uit? Mijn kind staat ook op de eerste plaats, maar ik probeer ook rekening te houden met anderen. En zo naïef als ik blijkbaar ben, ga ik er ook van uit dat anderen dat ook doen :)

Ik snap zelf ook wel dat Sanne prima voor zichzelf op kan komen, maar ik wordt er zo moe van dat zij (en anderen) het gevoel krijgen zich te moeten verantwoorden en jij met een paar Posts weer het prototype beeld lijkt te bevestigen. Misschien wordt ik er ook wel moe van dat ik elke keer mijn best doe om het positief te benaderen maar elke keer weer bevestigd wordt in mijn negatieve vooroordelen (die ik helaas heb). Maar goed, dat ligt bij mezelf ;)

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Ze zijn ook al een vaccin aan het ontwikkelen tegen de waterpokken, dus wie weet over een aantal jaar zit het ook standaard in het vaccinatieprogramma.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Beter nog: ik zou mezelf opsluiten in huis, de wanden met bobbeltjesplastic bekleden, koud eten, want anders zou je je kunnen branden (let op de houdbaarheidsdatum!), niemand binnenlaten, na alles wat je aanraakt je handen wassen met desinfecterende zeep en dan zal je ws niks gebeuren.
    Sja, je kunt dan altijd nog wel een hartinfarct krijgen, dus zorg wel dat je de telefoon bij de hand hebt. Of zorg dat je een defibrilator in huis hebt.:D

8. topper12

Dat vaccin is er toch al? Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat kinderen in de USA standaard gevaccineerd worden tegen de waterpokken?

9. Loesje86

Waar moet zij zich mee verantwoorden dan?? Dat snap ik niet helemaal... Ik heb niemand om een verantwoording gevraagd en vraag dat ook van niemand.

10. topper12

In principe hoeft ze zich nergens voor te verantwoorden, maar een aantal mensen geeft (ook in eerdere topics) aan het gevoel te krijgen om zich te moeten verantwoorden/verduidelijken ivm het geloof. Maar goed, we dwalen wel erg af en het was niet mijn bedoeling om er een hele discussie van te maken ;)

11. Loesje86

Zal ik dan nog maar een keer vermelden dat ik zelf ook van reformatorische komaf ben? Dus dan heb je mijn posts denk ik toch een beetje verkeerd begrepen...

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik schop met je mee ;)
    Gelukkig vinden ze het hier niet leuk om naartoe te gaan met vakantie dus dat scheelt ;)

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het wordt een beetje respectloos dames,....

Schoppen, in het water gooien etc,.. lijkt me niet echt nodig,....

14. lies276

lies276 Niet meer actief

In Amerika enten ze volgens mij al voor een verkoudheid.
    Wat ik bedoel te zeggen: wij vinden het doormaken van de waterpokken heel normaal. Meestal verloopt het zonder complicaties.
    Als de vaccinatie tegen waterpokken idd in het vaccinatieprogramme wordt opgenomen, vinden ze het hier in Nederland over 35 jaar ws ook onverantwoord als je je kinderen er níet tegen laat vaccineren.
    Nu is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn kinderen tegen waterpokken te laten enten.
    Geen wonder ook dat mijn moeder de hele hysterie rond de mazelen he-le-maal niet snapt en dat "onze" generatie compleet lijkt te flippen!

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Flauw... ;)
    En dan ook nog een knipoog er achter zetten (geldt voor Bosi) om het op een af andere manier af te zwakken...
    Kan je net zo goed weg laten....

16. topper12

Dat weet ik. Daarom vind ik de onderstaande uitspraak ook vrij bijzonder... Zeker in het licht van "heb uw naasten lief" Leuk dat je voorzorgsmaatregelen neemt op het moment dat je kind ziek is, maar dan is het in het geval van mazelen toch echt al te laat hoor ;) Dat bedoelde ik met het vooroordeel bevestigen.Maar goed zoals ik al zei, we dwalen af.

17. knap

knap Niet meer actief

als de waterpokken hier gegeven had geweest had ik het gedaan nu dik twee jaar ge leden een zie nog steeds twee littekens bij mijn dochter. en op haar bil ander bij haar lip.. dus ...als je iets kunt voorkomen. is nog altijd beter dan iets genezen...

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ach dat is ook zo...ik ben ook flauw vandaag

19. knap

knap Niet meer actief

mijn oma die leeft snapt het gelukkig wel... Waarom die hysterie... de generatie die nog alle kinderen ziektes moesten door maken.. die verklaard niet enten voor... maak er zelf iets van....ze is trouwens 83' de generatie die te minste weten wat ellende was.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar littekens lijkt me nou niet een reden om in te enten toch?

Deel Deze Pagina