Het is het spreek woordelijke beter voor komen dan genezen. Het is maar een litteken. Precies boven haar lipje.
Sorry, maar ik laat mijn dochter natuurlijk niet alleen maar in enten voor andere kinderen. Ik neem aan dat dat jouw eerste bedoeling ook niet is? En om daar nou het gebod 'Heb uw naaste lief' bij te halen is een beetje laf, dat heeft hier werkelijk totaal niets mee te maken.
Allemachtig een topic over de mazelen wat uitdraaid op geloof? juist... Iedereen bepaalt zelf of ze inenten of niet, met hun eigen reden daarvoor. En hoe je het ook went of keert zodra je de mazelen ziet of de eerste symtomen kunnen ze al kinderen besmet hebben. dus dat houd je niet tegen..
Nou vriendin van mij haar dochter heeft ze heel erg gehad (heeft ook 2 weken in het ziekenhuis in quarantaine gelegen met als bijgevolg een hersenvliesontsteking, wat vaker voorkomt bij waterpokken) Zij zit helemaal onder de diepe littekens en mag eigenlijk niet in de zon komen ermee, over een tijdje zullen ze haar gaan behandelen omdat ze dus overal "kraters" heeft gelukkig maar een paar op haar gezicht, meeste zitten op haar romp. Dus ja zij had denk ik graag voorkomen
Dit snap ik niet zo goed. In de wachtkamer van de huisarts gaan zitten bij meerdere symptomen van de mazelen ???? Fijn voor de andere mensen en babys die daar zitten voor veel onschuldigere kwaaltjes, krijg je even de mazelen kado terwijl je om een doktersconsult gaat
Ik had dit een keer met griep Mijn zoon moest naar het ziekenhuis en mijn man was weg op reis...en probeerde naar huis te komen zo snel mogelijk. Maar ik moest toen dus met griep naar het ziekenhuis... ik voelde me echt schuldig. Maar ja ik wilde wel zelf met mijn kind naar het ziekenhuis.
Ik snap ook nooit dat mensen met hun baby of kleine kind 's avonds bij ded hap gaan zitten in zo'n vieze wachtruimte vol hoestende en proestende mensen met de eerste de beste snottebel en 38 graden koorts.
Met een snottebel niet nee Maar in ons geval was het wel even anders...we konden gelijk door naar de eerste hulp en chirurg
Sorry hoor maar lees vaak dat iedereen het zelf mag weten enzo . En dat je er respect voor moet hebben . Als jou kindje die te jong is om ingeënt te worden mazelen krijgt , en als bijwerking bijvoorbeeld hersenvlies ontsteking . Daalt je respect toch naar nul . Geen respect , eerlijk . Dat mensen zo slecht over god kunnen denken , dat het god zijn wil is enzo . God heeft mensen de hersens gegeven om dit te maken zodat er minder van dit soort dingen voorkomen . Ik vind dat veel mensen van god een "boeman" maken . Terwijl hij echt wel het beste met de mensen voor zou hebben . En ik geloof wel (gewoon voor mezelf) maar niet met alle poespas zoals de kerk enzo het was vroeger zelf een arme man, en als hij bestaat denk ik dat hij al dat geld al die grote gebouwen geen waarde vind hebben . Echte waarde zit in heeeele andere dingen . Heb ooit iets gelezen over ouders die hun net geboren baby dood lieten gaan ivbm bloedtransfusie . Vind dat heel respectloos om te zeggen dat dat god zijn wil is ! God heeft je een geschenk gestuurd en zal van je verwachten dat je alles doet wat in je macht is om het kindje gezond en gelukkig te laten zijn . Gelukkig wordt het kindje tegenwoordig dan tijdelijk onder ots geplaatst zodat de bloedtransfusie of zoiets dergelijks dan toch kan worden gedaan .
Ik heb het niet over jou! Maar gewoon over mensen die hun helemaal niet zo zieke kind vrijwilllig blootstellen aan al die ziektekiemen. Mensen met griep moeten gewoon in hun bed blijven, tenzij niet anders kan. Jij ging toch niet voor je eigen griep naar de dokter? Nou dan.
" De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten bible belt. Daar wonen veel mensen met een reformatorische achtergrond die vanwege hun geloof afzien van vaccinatie. Buiten deze regio zijn geen gevallen van mazelen bekend, laat het RIVM weten. De stijging van het aantal mazelenpatiënten is geheel volgens verwachting van het instituut. De grootste piek moet nog komen, zegt het RIVM."
Voor mij wel. Als het kon, dan zou ik mijn kinderen tegen de waterpokken laten inenten, wel liever dan tegen de rode hond eerlijk gezegd.
Er is al een waterpokken vaccin. In Griekenland mag je niet naar school als je niet geënt bent. Dat doen ze minder om kindjes te beschermen dan de rest van de omgeving. De meeste kindjes krijgen waterpokken tussen 6 maanden en 4 jaar. Dan heb je meestal beperkt complicaties. In Griekenland, ivm veel eilanden, krijgen veel kindjes geen waterpokken en daardoor komt het verhoudingsgewijs volwassenen vaker waterpokken. En die kunnen er ontzettend ziek van worden. Er wordt ook tegen rode hond geënt ivm risico's op latere leeftijd. Niet zozeer omdat kinderen er heel veel complicaties van krijgen. Vaccineren is voornamelijk ook effectief door groepsbescherming. Ik ent dus wel degelijk ook om anderen te beschermen. Mijn kinderen hebben totaal geen last van de inentingen en ik ben blij dat daardoor een kindje wat er wel last van heeft minder snel of misschien helemaal niet geënt hoeft te worden. Ik vind het oprecht prettig dat ik bijdraag aan een wat veiliger omgeving. Natuurlijk wil ik ze zelf ook gewoon veilig houden, maar ik vind het ook belangrijk dat je aan anderen denkt. Om dezelfde reden houd ik me aan verkeersregels, omdat ik op die manier mezelf en anderen kan beschermen.
Mijn kinderen werden hier in Duitsland tegen waterpokken ingeent en daar was ik, in tegenstelling tot de mazelen inenting, niet zo blij mee. Maar niet geent, betekent ook geen toegang tot Kindergarten en nu in ons geval, met een verhuizing naar het Midden Oosten, geen toegang tot de internationale school. Kinderen zijn hier dus beide ook tegen waterpokken geent.
Gereformeerde kinderen krijgen 'stiekem' inenting | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
het gaat lekker met de kinderziektes, heb al gehoord van bof, de mazelen, waterpokken en nu heerst er op de psz van mijn dochter de hand voet en mond ziekte.. pfff
Dit vochtige onbestendige weer werkt daar ook niet aan mee! Hier alledrie verkouden. Het is zomer! Pff ...