eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Zouden mensen nu niet enorm veel spijt en schuldgevoel hebben, ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven..

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja dat moet toch wel??

Ik vind het nu echt eng worden, woon zelf midden in de biblebelt en mijn zoontje is 7 maanden, dus nog niet geeent.
    Maandag ga ik huisarts bellen, wil weten wat er nu gaat gebeuren....

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mensen geloven dat het uiteindelijk is zoals God gewild heeft. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen, want het belangrijkste is je houden aan het woord van God. Hij zal bepalen hoe het loopt en het heeft dan zo moeten zijn.

Regio Arnhem - Doetinchem is gewoon geënt. De risico's voor een vakantie zijn dus even groot als wanneer je op vakantie gaat in Limburg of Noord-Holland of zo.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nou ik ben ook gelovig maar ik ben toch blij dat mijn geloof nooit zal vragen om mijn kinderen bewust risico te laten lopen..

maar zou het ook niet een beetje druk van de gemeenschap zijn.. dat sommige mensen niet scheef aangekeken willen worden als ze het wel doen?!?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eens! Hier ook een gelovige (Nederlands-Hervormd) en ik geloof juist dat God de vaccinaties heeft uitgevonden met als doel bepaalde ziekten uit te roeien! Ik zie God niet als iemand die eigenlijk moedwillig mensen laat sterven.

Maar voor het geval dit als een discussie uitdraait over het geloof (mag niet) en dit topic gesloten wordt, ga ik gauw weer ontopic!

Snap het ook niet hoor! Vind het enorm zielig voor de ernstig zieke kindjes....Hoop maar dat ze er niet aan onderdoor gaan :(:(

6. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er al mensen die de oproep hebben gehad? Wij hadden hem gisteren in de brievenbus!

7. knap

knap Niet meer actief

het was een kwestie van tijd.. dat de eerste zieke opgenomen zouden worden.. beterschap voor deze kinderen.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zijn 161 gevallen gemeld. Dit aantal ligt waarschijnlijk hoger omdat niet iedereen dit meldt. Daarvan liggen 5 kinderen met ernstige complicaties in het ziekenhuis.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Nee nog niet....
    Waar woon jij als ik vragen mag?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Precies! Ik snap eigenlijk ook niet waarom inenten niet, maar bepaalde andere medicijnen weer wel.

Mijn neefje zit trouwens op een antroposofisch KDV , niemand laat daar z'n kind inenten behalve mijn zus dan. Maar aangezien ze niet in een risico-gemeente woont, krijgt zij dus ook geen extra vaccinatie oproep voor haar zoontje. Vind dat best krom eigenlijk. Want als hij met 10 niet geënte kinderen op die groep zit dan is voor hem de kans ook groot om het op te lopen lijkt me... Hoef je niet per se voor in de biblebelt te wonen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hoorde dat er een kind in coma ligt.
    Er zullen in de komende maanden wel kinderen overlijden vrees ik, gemiddeld overlijdt 1 op de 1000.

12. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja erg he...en dat maakt mij zo bang.
    De kans dat mijn kind ziek wordt, zelfs kan overlijden.....terwijl dit allemaal voorkomen had kunnen worden:x

13. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Op het nieuws van 8 uur kwam er 1 of andere hoge pief van het RIVM aan het woord.
    Volgens hem waren er 5 gevallen van complicaties door de mazelen. 2 van hersenvliesontsteking en 3 van longontsteking.
    Hij zei dat eigenlijk alleen jonge kinderen (tussen de 6 en 14 mnd) het risico lopen om deze complicaties te krijgen.
    Er werd trouwens niet gesproken over coma.

Laat ik nou net een zoontje hebben van 9 mnd die de BMR nog niet gehad heeft. Wij zijn ook 'streng christelijk', maar enten wel. Gezien de gemeenschap waarin we leven lopen we gewoon risico. :(

Ik las net ergens dat ze mensen uit onze gemeenschap die wel enten aan gaan bieden om eerder te kunnen enten met alleen het mazelenvaccin.
    Ik denk dat ik daar dankbaar gebruik van ga maken.
    'k Heb er best moeite mee dat mijn kleine ventje nu dit risico loopt, ook al gaat het om mensen waar ik een goede band mee heb. Die wil ik niet veroordelen, maar ik heb er wel mijn gedachten over....

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja precies Sannebc.

Ik woon in een dorp die op de lijst staat en mijn kindje loopt dus ook risico terwijl wij wel enten maar hij nog te jong is.
    Ik lees nergens over de prik mazelen, alleen bmr?

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saanebc: Ik ben ervan overtuigd dat je, in afhankelijk van God, het vaccin zeker mag gebruiken! Wij laten onze kindjes ook enten, maar we doen dat niet omdat we dan zeker weten dat God onze kindjes gezond laat. Want onze oudste is geënt, en is nu snotterig (loopneus) en hoest ook heel erg. En wij kregen gelijk te horen: oh jullie enten zeker niet, zij begint ook al.. Maar ze is dus wel geënt en heeft misschien toch een tik gekregen van de mazelen. (?).
    Het is en blijft een lastig punt omdat ieder voor zich toch weer vanuit een ander perspectief redeneert.

Lara: ik las net in de krant dat het idd een bmr prik is, en niet alleen de mazelen prik. Ze doen een oproep voor een extra vaccinatie.

16. Persoonlijk had ik niet in de bible belt gaan wonen als ik zo bang was voor bof, mazelen of rode hond. Je weet dat er veel mensen wonen die nu eenmaal niet enten, of je daar nu respect voor hebt of niet, dat verandert de zaak niet. Laat die gereformeerden toch zelf beslissen of ze enten zonder het standaard commentaar over het christelijke geloof. We bouwen gewoon een muur om de bijbelgordel en gaan er buiten wonen. Klaar.

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Dat is wel heel makkelijk gezegt. Mijn man is hier opgegroeid en wij zouden dan moeten gaan verhuizen omdat hier grote aantallen hun kinderen niet enten?

Beetje rare gedachtegang

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Denk je niet dat die mensen ook kunnen verhuizen? Dus een muur eromheen bouwen wordt wel erg lastig denk ik...

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Er zijn ook bible belt mensen die wel enten hoor.... Waar moeten die dan gaan wonen? ;)
    Ik zou er trouwens niet aan moeten denken om alleen maar met gereformeerden in 1 dorp te gaan wonen... :$

Deel Deze Pagina