eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn jongste is ook gevaccineerd maar ook nooit ziek. Stemmingmakerij.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het werd al eerder genoemd, maar waar ik me wel zorgen over maak is dat we straks niet in staat zijn om een ziekte zelf te overleven waar we niet voor ge-ent zijn. De ernstig zieke kinderen zijn allemaal te jong om ge-ent te worden en hebben waarschijnlijk geen natuurlijke bescherming van de moeder gekregen. Omdat we steeds minder natuurlijke immuniteit opbouwen, worden we ook steeds afhankelijker van vaccins. Inmiddels al zo'n 30 keer voor de 4de verjaardag? Welliswaar bij elkaar gegooid, maar toch,....

Van de kindersterftes onder de 5 jaar is 1% door de mazelen. En vaak heeft dat ook met leefomstandigheden te maken. Wij zijn in het westen veel beter toegerust om ziektes te kunnen overleven omdat de randvoorwaarden aanwezig zijn.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar is di niet ook grotendeels hygiene en betere gezondheidszorg hier in nederland? Want wij wonen niet in een derde wereld land. Ik zie er dus totaal niets in om ons te vergelijken met landen buiten nederland. Juist die internationale cijfers zeggen mij bar weinig, door de verschillende leef omstandigheden.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er is nooit een verband aangetoond tussen die inentingen en die sterfgevallen. Dit werd zeer onwaarschijnlijk geacht.

Het is wel het gevolg van mazelen dat er tijdens de vorige epidemie 3 kinderen overleden zijn.

Het is dankzij de hoge vaccinatiegraad in Nederland dat er de vorige epidemie 3 kinderen overleden zijn en niet meer. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als het merendeel van de kinderen niet immuniteit tegen de mazelen had gehad door inenting.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ok...kinderen die geen onderliggend probleem hebben kunnen het prima doorstaan. Dat geloof ik ook wel

Maar...

Nu even de kinderen die dus wel een onderliggend probleem hebben

Voor die kinderen en voor die ouders is dit wel iets heeeeeeel vervelends ( zacht gezegd)

Het lijkt wel of jullie daar gewoon even aan voorbij gaan.:(

Jullie kindjes kunnen het allemaal wel hebben...maar sta eens stil bij de kindjes waarbij het echt verschrikkelijk zou zijn dat ze het krijgen... :(

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mazelen verspreid zich ook bij goede hygiene.

Het is dankzij de goede hygiene in Nederland dat de kinderen sterker zijn dan in armere landen.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Van de sterfgevallen tijdens de vorige mazelen epidemie hadden 2 kinderen geen onderliggende problemen.

Daarnaast ben ik het met je eens dat het een maatschappelijke verantwoordelijkheid is van ouders om te zorgen dat hun gezonde kinderen ingeënt worden, opdat de kwetsbare kinderen beter beschermd zijn (ook als zij niet ingeënt kunnen worden)

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ok, nu gooi ik de knuppel in het hoenderhok, maar kinderen met onderliggende problemen, die kunnen dus ook aan een simpel griepje bezwijken. Moeten we ons dan maar overal tegen weren? Uiteindelijk weer mutaties krijgen en weer enten?

En even voor de duidelijkheid, ik ent dus wel, maar ik vind sommige uitspraken hier gewoon ondoordacht, en niet perse deze uitspraak ofzo. Maar er komt gewoon heel veel bij kijken, maar dus ook bij het enten. Ik heb best wel flink getwijfeld of ik al die zooi wel in mijn kindje wilde spuiten. De baarmoederhals inenting krijgt ze sowieso niet. En een griepprik ook nooit, ook mexicaanse griepprik zou ze niet hebben gekregen.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn zus heeft een dochtertje met een ernstige hartafwijking.
    Een simpele verkoudheid kan bij haar al verkeerd uitpakken.
    Mijn zus is er dus altijd alert op dat ze, zodra er ook maar "iets" heerst, ze haar dochter zoveel mogelijk bij andere kinderen/ mensenmassa's weghoudt.

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik vind inderdaad dat er hier makkelijk over gepraat wordt door een aantal dames.
    Het kan een DODELIJKE ziekte zijn....en het gaat hier om onze kinderen.
    En wees wel. ..als iedereen nou gewoon zou enten zouden deze epidemieën niet eens een kans krijgen en zouden wij ons nu geen zorgen hoeven maken.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het aantal gemelde gevallen is de laatste week trouwens behoorlijk gedaald.
    Ben wel benieuwd of dit een realistisch beeld is en dat de 'epidemie' weer op z'n retour is.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou misschien zijn de uispraken bizar ( hormonen et cetera..)

Maar toch vind ik het bagataliseren van het probleem voor kinderen met een zwakke gezondheid ook erg stekend voor de ouders die er nu wel mee zitten.

Natuurlijk kun je ze niet overal voor weren...maar toch hoeft mazelen er helemaal niet meer te zijn. Eigenlijk is het dus onnodig dat zo'n kindje overlijdt aan de mazelen...

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Simpel griepje :(.

Er overlijden jaarlijks heel veel ouderen ten gevolge van de griep. Probeer maar eens een begrafenis te regelen tijdens het griepseizoen. Dan heb je weinig keuze qua tijdstip en dag. De ziekenhuizen liggen dan behoorlijk vol met allemaal kleintjes met griep.

Mijn buren hebben kinderen met onderliggende problemen, als zij mij zouden vragen om me in te laten enten tegen ziekte x, omdat hun kind dan meer kans op overleven heeft, zou ik dat meteen doen.

Mag ik uit je vraagstelling opmaken dat jij nooit jonge familieleden verloren hebt aan een onderliggend probleem? Als jouw kind een hoge sterfkans door griep zou hebben, zou je dan ook niet hopen dat zijn/haar klasgenoten zich wel laten inenten?

Voor de duidelijkheid, de kinderen van mijn buren blijven vaak thuis van school tijdens het griepseizoen. Hun moeder heeft mede daardoor haar baan opgegeven. Het was niet te combineren.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

De reden dat ik achterdochtig ben geworden na publicatie van gemelde bijwerkingen, is dat er in 2009 en 2011, 2 kinderen van een collega zijn gevaccineerd. Binnen een half uur zijn ze allebei in shock met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis en hebben 2 dagen op de ic doorgebracht. Achteraf was er geen verband tussen de shock en de vaccinaties. Wel vreemd, want voor de vaccinatie waren ze beide kerngezond.
    In de statistieken is het ook niet terug te vinden.
    Een maand of 9 geleden is een paar dorpen verderop een kindje van 3 maanden overleden aan "wiegendood" binnen 24 uur na een vaccinatie. Er is geen doodsoorzaak gevonden en er is dus geen verband tussen het overlijden en de vaccinatie. Toch was het ventje daarvoor kerngezond, dus gaan mijn nekharen overeind staan.
    Ook deze situatie is niet terug te vinden in de statistieken, terwijl dat wel zou moeten.
    Geen wonder dus dat ik de cijfers en de statistieken met een wantrouwende blik bekijk en alles wat het rivm naar buiten brengt niet zomaar voor zoete koek slik.

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik bagataliseer zeker niet en besef dat er kinderen/ volwassenen zijn met verminderde weerstand die het zouden kunnen krijgen. Maar als zij gevaccineerd worden, net als voor andere ziektes zoals griep/ rs etc, ondervang je dat toch?

Op de site van het rivm staat trouwens dat het risico het grootst is bij kinderen onder de 1 (0,1%). Dit vooral, omdat moeder tegenwoordig geen natuurlijke bescherming door immuniteit kan bieden.
    Dan vind ik vaccineren dus heel tegenstrijdig, omdat juist deze kwetsbare groep niet beschermd kan worden. Zowel niet door vaccineren, omdat dat wordt afgeraden als ook door het missen van natuurlijk immuniteit van moeder. Beetje kip en ei verhaal.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat doe ik ook niet, maar mazelen en andere ziektes waartegen ingeënd wordt zijn nog veel dodelijker.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee hoor...zwakke kindjes onder de 1 jaar heb ik het over.

Die nog niet zijn in geent en dus ook zwakker zijn.

En nog altijd maak je het minder erg dan dat het is.

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat valt mi dus te betwijfelen;)
    De comlicaties die kúnnen ontstaan door de mazelen, kúnnen dodelijk zijn, maar zijn dat zelden.
    De complicaties van griep kúnnen ontstaan en kúnnen dodelijk zijn, maar zijn dat zelden.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    voor gezonde mensen

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben vast een enorm asociaal persoon, ik zou me dus niet laten enten voor anderen. En voor jouw informatie, er zijn zelfs 3 jonge familieleden overleden. En ja, ik weet inderdaad niet hoe ik dat zou vinden als mijn dochter een zwakkere gezondheid had. Maar ik vind het wel heel bizar om andere mensen verantwoordelijk te stellen voor de gezondheid van mijn kind.

Deel Deze Pagina