eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

o lieverd wat erg voor jouw kleine meisje,sterkte.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier werd het wel geadviseerd en had de keuze liever helemaal niet hoeven maken.
    Maar omdat ik in een risicogebied woon en mijn zoontje last van zijn luchtwegen heeft en gevoelig is daarvoor is het een weloverwogen beslissing geweest. Die ik nogmaals gezegt liever niet had hoeven nemen. En niet had gehoeven als de dekkingsgraad hier hoger was geweest:cool:

En het idee om weer een kindje op de nicu te hebben , nee dank je............

3. lievekindjes

meen je dit serieus?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat veel gelovigen dit zéér serieus menen.
    God bepaalt wie ziek wordt en wie niet. Door een kind in te spuiten met een ziekteverwekker (dat is vaccinatie) nemen wij die rol over. Voor sommige gelovigen is dat niet acceptabel.

Ik denk er zelf heel anders over, maar kan me deze gedachtengang enigszins voorstellen. Al weet ik dat er ook uit gereformeerde hoek enorm hard aan wordt gewerkt mensen vanuit hun geloof tot een andere conclusie t.a.v. vaccinatie te laten komen.
    Het gekke is, dat het vaccineren eigenlijk alleen in de NL geloofsgemeenschap zo'n enorme rol speelt. In andere landen schijnt het geen geloofsissue te zijn en vaccineren ook zeer religieuze ouders hun kinderen. (heb ik niet zelf onderzoek naar gedaan, maar hoorde dit van de week op radio 1.)

5. lievekindjes

bedankt voor je uitleg bri.
    groetjes:)

6. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Dus jij steekt ook blindelings de straat over? Immers: God bepaalt - dus ook wie door een auto aangereden wordt?

7. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    In Duitsland heerst nu ook een mazelenepidemie geloof ik (of wordt hiervoor gevreesd), maar dat is doordat ouders uit angst voor wat er in de vaccinatie zit hun kind niet laten inenten...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, daar kom je dan ook net met een van de grootste bullshitsites van het land. Lees eens GOED wat Door Frankema schrijft (en volg niet het door haar voorgeschreven 'pad' op haar site). Zij beweert o.a. dat ziekte niet door bacterie of virus veroorzaakt wordt.
    Ze is net zo knettergek en gevaarlijk als de mensen die de Germaanse Geneeskunde propageren (die beweren dat je kanker krijgt als je een trauma hebt meegemaakt).

9. lievekindjes

sorry,maar ik lig in een deuk hier:):D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De afgelopen drie jaar heersten er al mazelen in Frankrijk, Italië en de Alpenlanden. O.a. door autismehysterie en antroposofie.

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik denk niet dat iemand een serieus antwoord op zo'n vraag gaat geven...;) Dus laten we alsjeblieft niet zo'n discussie hier gaan voeren.

12. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Als je toch zo van Google houdt, zoek dan eens naar Andrew Wakefield. Deze arts/onderzoeker schokte de wereld in 1998 met het nieuws dat uit zijn onderzoek was gebleken dat bepaalde vaccins leidden tot aandoeningen als autisme. Dit heeft een enorm sneeuwbaleffect veroorzaakt waarbij mensen bang werden van vaccins en om die reden niet meer durfden te prikken.
    Helaas (of: gelukkig?) bleek later dat deze man een 'Diederik Stapeltje' had uitgehaald. Jeweetwel, onderzoeksgegevens manipuleren of gewoon bedenken om tot een leuk resultaat te komen. In zijn geval bleek het om centjes van een concurrerende vaccinontwikkelaar te gaan.
    Hoewel het betreffende onderzoek inmiddels is 'ingetrokken', is dit niet bij de gehele mensenmassa doorgedrongen. Blijkbaar is dat dan minder hot news? Dat wat zijn frauduleuze onderzoek claimde wordt nu nog steeds geloofd, en op alle leuk opgezette websites wordt het gebrek aan goede bronvermelding door de zogenaamde kritische prikkers voor lief genomen. Het staat op internet dus het is waar!! Maar...dan is dus ook de fraude van Wakefield waar? Hmmm...hoe dat nu aan mezelf en mijn misschien wel doodzieke kind of neefje of buurmeisje uit te leggen...?

13. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ok, excuses. Retorische vraag en niet mijn bedoeling offtopic te gaan! Ik wil juist af van de discussie gelovigen-niet gelovigen omdat mensen ook om andere redenen niet prikken. Was alleen een beetje verbaasd over de opmerking. Maar dan nog: niet heel aardig van mij en ik wilde juist daaruit wegblijven.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jemig loopt deze discussie nou nog...

Wbt enten tegen baarmoederhals kanker ik mocht hem niet meer omdat ik al seks had gehad. Anders had ik die prik zelf ook genomen. Nu krijg en heb ik geen dochter maar als ik die wel had dan had ik haar zeer zeker laten enten.
    Waarom? Mijn beste vriendin is overleden toen ze 17 was en bleek baarmoederhals kanker te hebben en omdat je op die leeftijd nog niet verplicht bent uitstrijkjes te laten maken was het helaas al uitgezaaid..

Mexicaanse griep prik niet genomen net zoals gewone griep prik ondanks dat ik een risico vorm ivm astmatische bronchitis.

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Maakt niet uit... ;) Ik ben ook wel eens oprecht verbaasd over bepaalde meningen. Maar ik ga er dan maar geen vragen over stellen, want sommige dingen zijn met je verstand gewoon niet te begrijpen. Geloven is meer een gevoelskwestie.. (en een gevoelig onderwerp ;))

16. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Ja, ben het helemaal met je eens! En de impact van deze BS (inclusief Wakefield) blijft jammer genoeg aanwezig al is het tegenbewijs al zo vaak aangetoond. Misschien het als er rook is, zal er wel vuur zijn-principe? Erg frustrerend.

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar effecten van deze prik zijn nog totaal niet bekend. Misschien is mijn levens instelling ook wel anders. Ik laat mij het liefst niet lijden door angst. En ik snap dat het heel verdrietig is voor jou, van deze vriendin, maar wie zegt dat ze het niet zou hebben gehad met die vaccinatie? Of iets anders?

Nogmaals, ik vaccineer dus wel he, maar snap mensen die dat niet doen wel heel goed. Bovendien doe ik het zeer zeker niet voor anderen, puur voor ons zelf.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

De gevolgen van niet enten zijn voor mij momenteel groter dan wel enten. Nogmaals voor mij heeft het geen nut meer ik mag de prik niet halen. Maar mocht er bijvoorbeeld morgen een prik komen tegen borstkanker dan haal ik die zeer zeker ondanks dat men misschien niet weet of het werkt. Nu heb je namelijk ook 50% kans om het te krijgen of niet..

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Inderdaad. Het valt ook niet uit te leggen, dus misschien is het beter om het geloof een beetje achterwege te laten hier.
    Ik heb mijn dochtertje overigens niet niet gevaccineerd uit geloofsovertuiging, maar puur om de redenen wat er allemaal in de vaccinaties zit. Uit geloofsovertuiging ben ik niet tegen vaccineren, laat dat even duidelijk zijn ;)

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Even voor iedereen die zo bang is voor de prik:

1,5 week terug heb ik mijn dochter (vandaag precies 7 maanden) laten inenten tegen de BMR en ze is hooguit wat zeurderig geweest (maar dat kan net zo goed met de warmte of drukke dagen te maken hebben). Geen koorts, geen uitslag, helemaal niets. Reden dat ik haar heb laten inenten? Ik woon in een risicogebied en ze komt regelmatig met kindjes in contact die weer in contact komen met niet-ingeente kindjes. Ze moet hem nu inderdaad met 14 maanden weer, maar het lijkt me beter voor nu het risico niet te lopen dat ze de mazelen ergens oploopt. Dat risico lijkt me groter dan de prik!

Deel Deze Pagina