Sannebc: wat vreemd dat die CB arts van niets wist?? Het staat zelfs op internet dat er een advertentie van het RIVM in de krant heeft gestaan (vraag me niet waar op internet, ik heb het vorige week reeds gelezen op internet). Wij hebben geen papieren krant dus ben redelijk zeker van m'n zaak. CB arts heeft zeker een en ander gemist ofzo? Of RIVM heeft gefaald in deze.. Slecht hoor.
Mwoah... jij vult nu ook aardig wat voor mij in, maar prima. Dan laten we het hierbij Zie mijn reactie in post #551. Zag net wat te laat dat ik twee namen door elkaar haalde. Ik begrijp het heel goed, maar ik zie het gewoon anders. Een andere mening hebben, betekent niet automatisch geen begrip hebben Ik sluit niet uit dat je hiermee gelijk hebt, want ik ben geen medicus. Het ging mij ook meer om de boodschap erachter: dat God in mijn optiek niet bepaalt wat er gebeurt, maar dat het natuurlijke (oor)zaken zijn waardoor iemand wel/niet ziek wordt. Las trouwens net dit bericht: Ook kleine groep Duitsers wil geen inenting tegen mazelen - 360 Magazine - TROUW.
Ook een stukje over (ok, meer 'tegen') kritische prikkers. Want ook zij kiezen voor niet-inenten immers... Het stuk ontkracht een aantal aannames die gelden onder deze groep mensen. Kritisch Prikken liegt over mazelen
?? Ik wil hier gewoon mee zeggen dat ik het niet verwacht had dat de cb arts zo slecht was voorgelicht. Zeker gezien de hype die er op dit moment is rond de mazelenuitbraak. Maar... wat is jouw doel met deze opmerking naar mij toe? Voor het geval dat je wil weten wat ik ga doen in deze situatie, gewoon eerder enten. Maar ik heb eerder het idee dat je reactie anders bedoeld is, iets minder aardig... (zoals het nu op me overkomt...)
Wat kan het jou schelen of een CB-medewerker wel of niet goed is voorgelicht? Wat heeft dat hypocriete gewijs met je vingertje nu voor een doel? Hier lekker op een forum laten zien: ohohoh, wat zijn ze slecht op de hoogte! De refo's die niet laten vaccineren hebben daar zelf bewust voor gekozen en zijn dus zelf verantwoordelijk voor hun keuzes en de daaruit voortvloeiende gevolgen. Als ze zich netjes aan de prik-oproepen hadden gehouden, was dit allemaal niet nodig geweest.
Mij scheelt het gewoon wel!!! Ik vind het gewoon horen dat een cb ARTS goed is voorgelicht! En omdat ik dat vindt ben ik gelijk hypocriet?! Anderen zijn hier bezig om lekker op het forum te laten zien hoe ze over refo's denken, is dat dan ook hypocriet...?? Omdat refo's iets veroorzaken zou een arts niet op de hoogte hoeven te zijn van de regels?? En mag ik daarom daar niets van zeggen?? :x En voor het geval dat je denkt ik ook zo'n refo ben die niet ent... mijn kinderen zijn allemaal geent, ik wil alleen mijn zoontje eerder laten enten ivm het risico. En daar wilde ik duidelijkheid over. Niets meer en niets minder!!
Huh? Ik snap eigenlijk wel goed dat je verwacht dat het CB op de hoogte is, zou ook enigszins verbaasd zijn als ik iets moest gaan toelichten...
Jemig moetiedereen zich hier verantwoorden of ze enten of niet? Sorry hoor maarhet gaat werkelijk nergens meer over. Iedereenheeft zijn eigen redenen voor wel of niet inenten.. Ik zie hier termen voorbij komen als hypocriet, Belachelijk en dat soort dingen. waar gaat dat over zeg. Iedereen bepaald ofhij of zij haar of zijn kind welof niet ent. Zolang jij achter je keuze staat is het toch goed? Waarom dan mensen aanvallen? En geloof staat werkelijk waar echt los van de mazelen..
Lekker sfeertje zo... Wij hebben 2 jongens die deze zomer beiden hun laatste BMR-prik zouden moeten hebben. Dat ga ik dus zeer waarschijnlijk niet doen. Kan me niet voorstellen dat dàt goed is, als de kans bestaat dat ze al besmet zijn door mazelen, om ze daar dan nogeen extra dosis van toe te dienen. Dat is in het verleden al vaker gebeurt, met grote gevolgen. Ik denk dat we wachten tot de epidemie voorbij is. W.b. de jongste, die is nog helemaal niet geënt en daarvan weten we nog niet of we het wel of niet gaan doen, in ieder geval wat later als het wel gebeurt. Maar hij krijgt ook niet vóór de 14 mnd zijn mazelenprik.
Maar die gevolgen begrijpen de extreem gelovigen niet helemaal. Het gevolg dat er straks een grote uitbraak is, kindjes die onnodig ernstig ziek worden ( vooral de kindje met toch al een zwakke gezondheid ) daar denken ze gewoon simpelweg niet over na. Tja...........misschien denken ze : IEDER VOOR ZICH...........GOD VOOR ONS ALLE
Maar dat is het principe van enten hè Een kleine dosis toedienen, dus eigenlijk een lichte versie van de ziekte opwekken, zodat het lichaam antistoffen gaat aanmaken. Op die manier is de kans groter dat je beschermd bent wanneer je de ziekte krijgt (of je krijgt de lichtere variant, omdat je lichaam de antistoffen al heeft)
Als je niet meer normaal kunt reageren op iemand is het misschien beter om je uit de discussie te trekken. Menn... Wat ren kinderachtig figuur ben je zeg.... Doe ff normaal!
Apart, je zou toch verwachten dat CB's van te voren over een dergelijke actie op de hoogte zijn. Beetje slordig hoor,vooral nu het een hot topic is.