Ik denk zelf dat ik in de zomervakantie weinig risico loop, in het land waar wij naar toe gaan heerst op dit moment geen mazelen. Tenminste niet zoals hier in NL. We gaan ook alleen met ons gezin en zullen weinig met Nederlanders in aanraking komen. Ik denk dat ik gewoon wacht tot we terug zijn van vakantie. Bedankt iig voor het meedenken!
Veel te ver doordraaft ?? Hmmm oké, mag je vinden hoor. Ooit meerdere kindjes gezien waarbij de mazelen net even TE ver door pakte ?? Nee ?? Mooi zo, dan weet je waarschijnlijk ook maar half hoe erg zo iets kan zijn.
Tuttuttut, ik heb niet bewust christelijke vrienden geband omdat ze geloven hoor Dirksmama, maar 'toevallig' heb ik ze niet en met 'bevindelijke' refo's raak ik nu eenmaal helemaal niet bevriend. Niks jammers aan hoor, kan ze missen als kiespijn! Ik heb wel moslims, hindoestanen en boedhisten als vrienden, telt dat ook? Tsjongejonge zeg ...
Lieverd, ik heb het aan den lijve ondervonden, ik leef gelukkig nog. Ik neem mazelen serieus. Maar mazelen zijn, zoals ik al schreef GEEN ebola of zwarte builenpest. Mensen en kinderen vallen er niet bij bosjes aan neer, en de meeste mensen in Nederland kunnen ze dankzij het RVP niet eens krijgen.
Ik heb lang niet alles gelezen, dus kan niet helemaal mee praten over dit onderwerp. Toch wil ik er wat over kwijt Allereerst respecteer ik elke keuze die gemaakt word over het wel of niet vaccineren. Begrijpen doe ik het echter niet ! Onze dochters zijn altijd netjes en optijd gevaccineerd. Helaas hebben wij tijdens het gesprek met de kinderarts van Romy gehoord dat ze helemaal geen antistoffen heeft opgebouwd. ze is 0,0 % beschermd Een paar kinderziektes waaronder de mazelen en kinhoest bijvoorbeeld zijn voor Romy levensgevaarlijk en daar ligt ze waarschijnlijk weken mee op de intensive care. Het vaccinatieprogramma word nu helemaal opnieuw gegeven bij Romy. Ik duim elke dag dat het wat doet....ook al wonen wij niet in een risicogebied, ik durf met haar niet weg ! Ons meisje heeft al vaak moeten vechten voor haar leven......dat laat ik niet gebeuren door z'n rot kinderziekte !
Kijk. Dat bedoel ik nou. Als de uitbraak er niet zou zijn, zouden jullie nu niet extra voorzichtig en bang door het leven moeten. Als er gewoon voldoende geent zou worden zou dit risico voor Romy er niet zijn.
Ik voeg me weer bij de discussie, on topic dan. Dochter heeft 10 dagen geleden de prik gehad en tot nu toe nergens last van, gelukkig. Nu twee kindjes in de straat met mazelen en veel meer in de directe omgeving, het gaat hard, zeker nu er veel thuisblijvers zijn in de vakantie..
Fijn dat je dochter geen last heeft Phal. Onze kleine man moet over een dag of tien. Daarna op vakantie, maar wil hem de prik toch geven aangezien we midden in de belt wonen en hij daarna weer naar het Kdv moet. Ik las een paar pagina's terug dat iemand bezorgd was om nu de vaccinatie te geven, omdat ze bang is dat een kindje misschien al besmet kan zijn en de prik er dan boven op krijgt en dat dit dan dubbelop is. Weet iemand precies hoe dit zit? Ik las ergens anders bijv weer dat er soms na besmetting , binnen 72 uur geloof ik, soms alsnog een vaccinatie wordt gegeven om zo het ziekteverloop minder erg te laten verlopen. Dus dat is eigenlijk het tegenovergestelde. Ben wel benieuwd, aangezien ons kind binnenkort ook de vaccinatie krijgt .... (hij is dan 6 maanden)
Onze zoon heeft hem nu 8 dagen terug gehad en nergens last van tot nu. Wel wat mieperig geweest maar dat komt denk ik door de 4 tanden die tegelijkertijd doorkomen
Wat naar is dat zeg Ilona! Ja, dat vind ik dus erg. Dat sommige mensen dus alleen voor zichzelf denken (en dan wel spreken over naastenliefde ...). Hier in NL heb je dus in normale gebieden groepsimmuniteit, oftewel de kans dat een kind mazelen krijgt is enorm klein omdat 9 van de 10 kinderen wél is gevaccineerd. Maar op bijv. de biblebelt is de vaccinatiegraad dus zo laag dat er een mazelenepidemie kan ontstaan. Voor zieke en zwakke kinderen is mazelen een levensgevaarlijke ziekte. Ik vind het schrijnend hoezeer dat door sommigen wordt onderschat! Heel veel sterkte Ilona, niemand gunt jullie nog een extra probleem, jullie hebben het al moeilijk genoeg!
Over de vaccinatie, het is inderdaad zo dat de vaccinatie bestaat uit een verzwakt levend mazelenvirus. Redenerend vanuit het boerenverstand zou je denken dat een kindje wat al besmet is dus extra ziek zal worden van die extra dosis, maar in de praktijk scheelt het niet veel. Ziek wordt een kind van een 'sterk levend' virus, het verzwakte gedeelte wat daarna door vaccinatie wordt toegevoegd is niet sterker dan het sterke gedeelte en zal de symptomen niet extra hard toe laten slaan. Mits.. het kind gezond is. Daar heb je hem weer.
Wij hebben onze dochter een week voor een midweekje weg laten vaccineren. Onze woonplaats is wel eens genoemd in het nieuws, dus vond het toch nodig. Wij hadden deze vaccinatie uitgesteld tot september ivm eczeem(homeopaat zei dat dit slimmer is, wat dus echt totale onzin blijkt te zijn..). Ze heeft 3 dagen koorts gehad, dit begon al 6 dagen na de vaccinatie. Nou had ze ook doorkomende tandjes, dus het kan ook (mede) daaraan gelegen hebben.
Jouw verhaal is een exact voorbeeld van waarom wij als maatschappij onze verantwoordelijkheid moeten nemen en onze kinderen in zouden moeten enten. Allemaal. In ieder geval en ten alle tijden meer dan 95% van de bevolking. Alleen al voor Romy. Ik vind het heel erg voor je dat je hier door heen moet, en ik hoop van ganser harte dat de mazelen aan jullie voor bij gaat!
mee eens.. Om deze kinderen gaat het...die dus heel erg ziek worden van een ziekte als de mazelen. Niet alle kinderen blaken van de gezondheid ( helaas)
Juist voor Romy en alle anderen bij wie de vaccinatie niet aanslaat (er is bij alle gevaccineerden altijd een paar procent die ondanks de vaccinatie weinig of geen antistoffen aanmaken) is een goed gevaccineerde omgeving heel belangrijk!
Nou dan gaat iedereen in NL enten, echt iedereen. We leven allemaal in harmonie en er is echt zoveel naasten liefde dat er spontaan regenbogen en vlinders verschijnen overal. *proest* Dan gaan mensen nogsteeds op vakantie en komen er nogsteeds mensen hier op vakantie. En dan loop jij net lekker met je 5 maanden oude baby te winkelen terwijl er een hoestende buitenlander langs de kinderwagen loopt, of iemand die net op vakantie is geweest en wat voor rare ziekte dan ook met zich meedraagt. Dus ik neem aan als we dan echt voor 100% bescherming gaan we die vakanties dan maar moeten schrappen en de mensen die hier op vakantie komen ook moeten bannen. Want er komt echt heel veel mee vanuit het buitenland en dan heb ik het over de meest ranzige ziektes en insecten (bijv. Silvervisjes, ken je die? ).