eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    zie mijn post, dan snap je waarom een handjevol mensen geen risico vormen.

in mijn gemeente vaccineren MINSTENS 100 op de 1000 mensen niet. Dát is het probleem.

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je zal je verbazen.. ;) Dagje centrum Amsterdam met je baby?

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Om nog even terug gekomen op die glazen bol waar ik het in een vorig bericht over had. Helaas moeten sommige kinderen wel (bijna) zo leven. Niets is voor 100% te voorkomen...

4. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    minder gevaarlijk dan een dagje Bleskensgraaf op dit moment hoor :D

Ik snap wat je bedoelt, maar m.i. heeft wat je zegt weinig te maken met de angst voor mazelen en de vaccinatie. Als je zo redeneert zoals jij kan je geen wc-deur meer aanraken en zou ik zelf constant bang moeten zijn dat dochter besmet wordt. Door SARS, of gekke koeienziekte. Maar dat ben ik niet want die kans is heel klein, misschien verwaarloosbaar.

(overigens snap ik je avatar nu wel :p)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als ik mijn perfecte wereld zou mogen maken...

Het woord naastenliefde zou daar trouwens niet bestaan.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op zich snap ik wat Chai bedoeld.

Er zijn nog genoeg ziektes waar geen vaccinatie voor bestaat ( even voorbeeld tbc)

Toen mijn zoontje een maand oud was werd jij opgenomen in het JKZ omdat hij heel ziek was. Opzich niks aan de hand en hij was snel beter.

Maar 5 mnd later kregen wij een brief van de ggd dat er een verpleegkundige op zijn afdeling liep die besmet zou zijn met open tbc. (kortom dat is zo besmettelijk als de pest!)
    Dan kan je kind nog zo goed zijn ingeënt maar loopt toch een groot risico om dat te krijgen. En met open tbc hoef je echt niet blij te zijn!

Gelukkig bleek het achteraf te gaan om een of andere ziekte die alleen van dier op mens overdraagbaar is en niet van mens op mens.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Als je kind(niet gevaccineerd) tegen de verkeerde buitenlander of ex vakantieganger op loopt, dan wordt dit kind waarschijnlijk wel ziek ja.
    Waar het voornamelijk om gaat is dat dat kind in aanraking komt met andere die gevaccineerd zijn, waardoor de kans een stuk kleiner is dat een ander niet geënt kindje ziek wordt. Er lopen door een beter vaccinatie graad gewoon veel minder niet geënte kindjes/volwassenen gevaar.
    Daarnaast denk ik dat ouders van kinderen die niet geënt kunnen worden, dus door gezondheidsredenen, sowieso allerlei stappen ondernemen om hun kind te beschermen.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoezo snap je mijn avatar nu wel?
    Ik vaccineer niet en ben ookniet bang voor die ziektes.
    De achterliggende gedachte van mijn reacties is eigenlijk dat ik het gewoon niet snap. Heel veel zoals bij de biblebelt is eng maar die ene buitenlander die dan net in je kinderwagen kan niezen is niet eng?
    Ik kan gewoon nietzo in die logica komen.

9. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Dan snap je het niet, wat ik frappant vind want drie forummers doen hun best het je uit te leggen.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ach joh, ze heeft een of ander virusje opgelopen en moest even hoesten;)

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Voor iemand die een kind heeft dat een grote kans heeft ziek te worden, is die buitenlander denk ik wel eng.
    Oh en buitenlander of niet, ik zou het iemand niet in dank afnemen als hij/zij zo ongeveer in mijn kinderwagen niest!!

Maar ik snap je punt wel. 100% veiligheid heb je niet, dat klopt. Volgens mij heb je dat met bijna niets. Maar dat betekend niet dat je niet je best kunt doen om het net even wat veiliger te maken(waar dat mogelijk is;))

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wie ik? Mijn gasmasker werkt namelijk veelste goed hoor, drie verschillende filters enzo.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Voor mij is dat een beetje zoiets als asperines nemen voor je hoofdpijn hebt. Al heb je natuurlijk ook daar mensen voor.
    Maargoed, dat is wat ik vind en ik kan andermans keuze vollop respecteren. Daarom zeg ik ook liever niet TEveel, zoals er wel meer beter zouden kunnen doen. Omdat het dan gewoon respectloos word omdat de keuzes en redenen daarachter nou eenmaal ver bij elkaar vandaan liggen, als het gaat om enters en anti-enters.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Alleen is gewoon hoofdpijn niet dodelijk;)

Maar je hebt gelijk, we staan bijna lijnrecht tegenover elkaar.
    Fijn dat we toch even wat punten konden aankaarten, met wederzijds respect.;)

15. Alf

Alf Niet meer actief

Chaii, Preventie heet dat. Of poets jij je tanden ook alleen als je al een gaatje hebt?
    Sommige dingen -zoals kinderziektes- zijn gewoon te voorkomen of beperken. Waarom dan niet doen?
    Tenzij goede argumenten tegen natuurlijk. Maar daar hebben wij al eens over gediscussieerd ;)

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Soms wel, net als mazelen. :p
    Ik zit wel ook veel te dollen, wat in topics als deze vaak misschien niet handig is, zeker niet voor mensen zonder humor. Want denken ze werkelijk dat ik niet weet dat Zilvervis met een Z is, gewoon pure uitlokking van de rotte appels op ZP. :D En ook die laten zich dan weer vollop kennen.
    Helaas zijn er niet veel mensen die wederzijds respect handhaven tegenover de niet entende mensen, wat ze overgins ook nog gegrond vinden ook.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ow.. preventie, ahaaa...
    Dat weet ik heus, maar dat wilniet zeggen dat ik er op dezelfde manier over denk als jij (over preventie dan he).
    En ja die discussie hebben we al eerder gehad.

18. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij zijn op vakantie geweest in de biblebelt en heb mijn jongste vervroegd de bmr-vaccinatie laten geven. De kans dat ik die ene buitenlanders tref die in mijn kinderwagen hoest is vele vele malen kleiner dan de kans dat mijn kindje in aanraking komt met iemand die de mazelen bij zich draagt.

19. Alf

Alf Niet meer actief

Chaii, Zoals je zelf hierboven al aangeeft zitten je regelmatig te dollen (ik noem het rellen)
    Zolang je maar goed nadenkt over je keuzes heb ik respect voor je besluiten. Maar laat ik daar nu over twijfelen als ik je posts lees.
    Weet alleen niet of je serieus bent..

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Lol, daar gaat het niet om.
    Het gaat erom dat die kans er vooralsnog is.

Deel Deze Pagina