eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Het boeit me werkelijk geen flikker hoe ik op jou overkom!

Wbt het topic, ik begrijp best dat een ieder beweegreden kan hebben waarom ze niet ent. Maar jij bent hier van: ik ent niet en zeg lekker niet waarom.
    Mijn kind loopt een verhoogd risico. Het pisses me off!!

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Beterschap met je kindje . Is het er veel ziek van?

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heb ik ookniet gezegt.
    Jij vond het nodig mij wederom weer aan te spreken nadat je zelfs 'tot ziens' zei..

4. Alf

Alf Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk. Schande! :D

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Zóóóó....even weg geweest en het lijkt hier wel oorlog!
    Wat kunnen sommigen toch kinderachtig reageren zeg!
    Bah, bah en nog eens bah!
    Laat ieder toch eens in haar waarde over wel of niet vaccineren!
    Zoals ik al eerder schreef: als een ouder echt overtuigt is van het feit dat (sommige) vaccinaties meer kwaad dan goed doen aan hun kind, gaan ze toch zeker die rotzooi niet in hun kind laten spuiten, omdat dat het algemeen nut zou dienen!?
    Je kunt dan wel op het gemoed zitten spreken dat er "zoveel" kinderen met een zwakke gezondheid zijn en die dan door jouw "schuld" misschien wel de mazelen krijgen, maar dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
    Logisch dat niet- enters of deels-enters hier hun beweegredenen niet meer neer willen zetten.
    De discussie lijkt hier alleen maar vredig te kunnen verlopen als alleen de enters aan het woord zijn (ach, wat zijn we het eens met elkaar en wat vreselijk hé, dat er zoveel slechte ouders zijn die het op hun geweten willen hebben dat andere zielige kindjes zo ziek kunnen worden). Dat zegt wel wat.;)

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Beterschap met je dochter! Is ze er erg ziek van? Hoop dat het mee valt! Ze kan het maar weer gehad hebben, hoef je bij een eventuele volgende epidemie niet zo 'bang' te zijn.

7. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ lara; dankje! nou ze heeft afgelopen dagen vooral savonds en in de nacht hoge koorts gehad, maandagavond verschenen de eerste vlekjes en op dit moment heeft ze niet eens meer koorts. dat zal vanavond wel oplopen nog denk... maar ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze er (erg) ziek van zou worden, tot nu toe valt het gelukkig mee! alleen ze ziet er niet uit natuurlijk hihi helemaal onder de vlekjes...

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    nou inderdaad.. dankje wel! ze is er dan wel mooi vanaf als het goed is... en ik ben blij dat het op het moment even niet zo warm meer is! kreeg maandagavond de koorts bijna niet naar beneden omdat het zo warm was op haar kamer! maar gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen, al ben ik wel heel alert natuurlijk, en moet ik meteen de huisarts bellen mocht er iets veranderen...

9. Alf

Alf Niet meer actief

Loesje,
    Mijn kind IS 'zo'n' zielig ziek kind. Dat maakt dat ik mijn stelling verdedig.
    Ik val niemands beweegreden aan. Sterker nog, van de meesten begrijp ik het zelfs wel een beetje. Andersom vinden de meeste niet enters het onzin dat er groepsbescherming bestaat terwijl dat nou juist het punt van het hele voorlichting is. Dat wil niet zeggen dat iedereen verplicht is mee te doen, maar ontken dan niet dat andere kinderen daar inderdaad heel ziek van kunnen worden.
    Het is in alle gevallen een risico dat je neemt. Wel enten en niet enten.
    In mijn ogen de een wat groter dan de ander, maar ik kan niet denken voor mijn buurvrouw.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Je bent me net voor! Ik zit echt zo :$ te lezen... Als het dan gaat om respectvol, dan mogen o.a. Alf en Zoongelukkig (komt ze tenminste wel over) wel even een cursusje gaan volgen... Er mag alleen maar gesproken worden over voordelen van enten en bijna verplichting tót enten, maar tegenstanders wordt op niet mis te verstane manier de mond gesnoerd.

Als je dan persé moet enten om anderen (en kinderen van anderen), dan moeten we eerst maar weer eens gaan beginnen met de auto en fiets en paard met wagen te laten staan en alles lopend te gaan doen, dan hebben we die risico`s tenminste ook weer uit de wereld gehouden. Dan moeten we trampolines, schommels, zandbakken (kunnen ook bacteriën in zitten) en al het speelgoed buiten ongeveer, zwembaden etc. wegdoen, sloten en vijvers dempen en ga zo maar door...
    ALLES brengt risico`s mee! Dus ook vaccineren èn niet-vaccineren.

Er is niemand ter wereld in staat om alle gevaren en risico`s en besmettingen uit te bannen.

En als jou kind nu zo vatbaar is voor alles wat rondvliegt (bedoel dit absoluut niet cru of cynisch, begrijp me goed!), dan is dat zéér moeilijk en vaak ook heel frustrerend. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat niet-enters daar schuld aan hebben? Je bent in dat geval niet alleen bang voor B,M of R, of D,K,T of P, maar je bent dan lijkt mij, bang voor elk virusje of bacterietje waar je kind ziek van kan worden.
    Anyway, iedereen die ent staat in zijn recht, maar iedereen die daar niet voor kiest doet dat ook om goede redenen (voor hem/haar in ieder geval) hoe de wel-enters daar dan ook over denken!

LAAT ELKAAR DUS AUB IN HAAR WAARDE, EN BLIJF JE GEDRAGEN ALS VOLWASSENEN, NIET ALS KINDERTJES!!!

Ook ik heb in een ander topic mijn beweegredenen geschreven over wel-niet enten. Vind het erg veel om weer te typen, maar zal het even opzoeken en kopiëren. Niet om iemand te bekeren, maar om ook de andere kant nog eens te laten horen. En ik vraag ook niet om er asjeblieft mee eens te zijn, dat hoeft helemaal niet, maar ik ga het ook niet te vuur en te zwaard verdedigen als er allemaal reacties op komen, daar heb ik geen zin in.

11. Alf

Alf Niet meer actief

Marhiri, even een oprechte vraag!
    Zou je mijn disrespectvolle opmerkingen willen quoten alsjeblieft?

12. Loesje86

Waar heb je het nu over?

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Daar heb ik natuurlijk begrip voor (als je kind heel vatbaar is, kan ik me voorstellen dat je op hete kolen loopt en fel kan reageren).
    Volgens mij is er ook niemand die ontkent dat een kind heel ziek kán worden van mazelen.
    Veelal zal de ziekte echter (bij gezonde kinderen) zonder complicaties verlopen.
    Als je hier zegt dat je niet of deels wilt vaccineren wordt je alleen bijna neergesabeld, of afgeschilderd als roekeloos en "niet denkend aan een ander".
    Uiteindelijk gaat iedereen voor de gezondheid van zijn/ haar kind.
    Of je er nu voor kiest om wel, niet of deels te enten.
    En wat gezond is, daar kun je van mening over verschillen.;)

14. Alf

Alf Niet meer actief

Hierover. Ik heb zo'n zielig kind dat jij aanhaalt.

Excuses, liesje bedoel ik :)

15. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Teletekst geeft aan dat Rode Hond nu ook is gesignaleerd.. Wet van Murphy denk ik ;)

16. Loesje86

Ok ;)

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat bedoel je daarmee, dat niet enters het verdienen?

18. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    En Alf, ik bedoelde niet 1 bepaalde opmerking, maar de hele toonzetting was niet erg respectvol, of ik moet het met onderbuikgevoelens gelezen hebben.

Wat ik ook nog zat te denken: Er zijn mensen die zeggen: God heeft mensen het verstand gegeven om vaccinaties uit te vinden en te maken, dus dan is het gerechtvaardigd om ze te gebruiken. Maar God heeft mensen ook het verstand en vaardigheid gegeven om kernwapens e.d. te maken. Al wat een mens kan maken, wil nog niet zeggen dat het goed is om te gebruiken. God heeft mensen daarom een eigen verantwoordelijkheid gegeven, en de één gebruikt die zus en de ander zo.

Hieronder dus mijn beloofde stukje tekst over mijn twijfels en denkwijze.

````Ik vind het hele vaccinatiepunt erg moeilijk moet ik zeggen... Onze oudste drie kinderen zijn ingeënt, ondanks dat we een gereformeerde geloofsovertuiging hebben. (Het is ook helemaal niet zo dat niemand van de gereformeerden inent, maar een deel doet het wel en een deel doet het niet). Het is ook niet zo dat tegenstanders zeggen: God zal wel zorgen dat het mijn kind niets overkomt. Wat in de gereformeerde gezindte de reden is om niet te vaccineren is: God is almachtig. Hij zorgt voor ons, en omdat we dáár op willen vertrouwen willen we niet vaccineren. Dat betekent niet dat we ervan uitgaan dat ons geen nare dingen zullen overkomen, maar dat, àls ons ziekte of narigheid overkomt, we erop vertrouwen dat God ons zal helpen! De link naar gebroken been of kanker, komt dus niet overeen: Als je ziek bent, mag je naar de dokter, daarvoor heeft God dokters hun verstand en vaardigheid gegeven. Maar kinderen inenten: ze zijn nog niet ziek. (In de Bijbel staat: Wie gezond zijn hebben de medicijnmeesters (dokters dus) niet nodig, maar die ziek zijn!) Dit kun je ook vertalen naar: Wie zonder zonde is volgens zichzelf, heeft God niet nodig, maar diegenen die weten dat ze zondaars zijn, díe hebben God nodig! Ik schrijf het misschien een beetje moeilijk, maar vind het ook moeilijk om te schrijven. Ik schrijf het met eerlijke intenties, om ook aan degenen die geen begrip hebben voor niet-vaccineren, te laten zien dat het geen eigenwijzigheid is o.i.d.

Zoals gezegd, de oudste drie hebben we ingeënt. De jongste nog niet. Dat heeft twee redenen. We hebben de afgelopen jaren veel meegemaakt, op verschillende manieren. Telkens weer mochten we voelen en merken dat de Heere ons kracht gaf en hielp (en nog steeds). Dat zal voor veel van jullie belachelijk in de oren klinken en bijgeloof genoemd worden, maar zoals gezegd: ik schrijf het zoals wij het ervaren. We zien het dus eigenlijk als verraad naar God toe als we onze kleine nu laten inenten. (Maar we zijn nog steeds twijfelende)

Ook zijn we in de jaren biologisch geworden in onze bedrijfsvoering. Hierdoor ga je ook naar deze dingen kijken, antibiotica e.d. wordt dan niet meer preventief gebruikt, omdat dit in de voedingsmiddelen komt en daardoor in de mensen. Maar vaccinaties, met allerlei rotzooi daarin, mag in baby`s gespoten worden... Dat valt bijna niet te rijmen... En degenen die het hardste roepen over veilig voedsel, die laten hun kinderen dan blindelings vaccineren? (Ja, we hebben het zelf ook gedaan, vóórdat we ons hierin gingen verdiepen dachten we ook dat artsen het beste met ons voorhadden. Maar inmiddels weten we dat zo net nog niet. Al hebben artsen het beste met ons voor, de pharm.industrie heeft het beste voor met zijn eigen portemonnee).

Ik zal wel een heleboel overme heen krijgen, maar het leek mij eerlijk om ook van de andere kant een geluid te laten horen. Ik heb het in de achterliggende week meer gedaan, maar niet altijd op de juiste manier waarschijnlijk. Het kwam tenminste niet altijd zo over vrees ik.

O ja, wat ik nog wel extra wil benadrukken, en dat lees ik in de discussie steeds niet of nauwelijks: Ook geénte kinderen kunnen mazelen krijgen! Mijn neefje heeft nog steeds uitslag, terwijl hij 4 jaar geleden werd gevaccineerd en meer kinderen daar uit de buurt zijn ondanks vaccinatie, goed ziek geweest! Dus je hebt echt geen 100 procent garantie!
    En wat gebeurt er als je je kind nu nog snel laat vaccineren terwijl hij onwetend al besmet is??? Dan krijgt hij/zij dubbele dosis. Dat is in de polio-epidemie ook gebeurt, met desastreuze gevolgen! `````

Sorry, `t is nu wel een erg lang verhaal geworden, maar dank voor het lezen:)

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het onderstreepte kwetst mij heel erg.

Mijn zoontje is zo'n 'zielig' kind met een lage weerstand en dus snel ziek is. Mazelen zouden voor hem heel slecht uitpakken.

Daarom ben ik blij dat wij in een gebied wonen waar de vaccinatiegraad erg hoog is. Zodat een uitbraak van mazelen(die epdemisch kan worden) klein is.

Dat er nu in bepaalde gebieden in NL nu een epidemie van mazelen heerst, komt doordat de vaccinatiegraad daar laag is. Dat is toch gewoon zo?

En ik kan mij vooorstellen dat als je daar woont en je hebt een kind met zeer lage weestand en je buurkinderen krijgen mazelen, Dat je dan wel zoiets hebt van, hadden ze hun kinderen maar ingeënt. Dan zou als ouder van een zwak kindje je niet zo'n zorgen hoeven maken. Het lijkt mij dat niet-enters zich dat toch ook wel kunnen indenken?

20. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    he mens, wat doe jij zuur!
    de enige die blijft hameren op enters versus niet-enters ben je zelf, ellendig mens!

Deel Deze Pagina