welke regio zit je? werd al eerder gevraagd maar ik hoor nu ook iets over de bof via via... (mag ook via pb hoor!!)
ja hoor, ik woon in Gelderland... ik begrijp jullie ook wel hoor... en zoals ik al zei ik baal ook als mijn meiden ergens weer wat op hebben gepikt! meestal ook van een ander kind. en ik baal ook dat mijn dochter (misschien, is nog niet duidelijk) haar nichtjes/neefjes en misschien andere kinderen heeft aangestoken. maar goed ik ben bijv niet kwaad op de moeder van het kind dat mijn dochter heeft aangestoken, dat zou toch gek zijn, vind ik dan!
Ja dat is ook zo Daarom is dit ook een moeilijke discussie. Want het is natuurlijk je goed recht om zelf te kiezen of je wel of niet ent
Er zijn zoveel mensen die wel gewoon op een normale manier over mensen kunnen praten die niet enten, zonder gelijk over te lopen van haat. Trek het je niet aan hoor, zeker niet die ellende online. In het echt heb ik nog nooit rare of gemene reacties gehad. Jij hebt je keuze met liefde gemaakt en daar mag je in een tijd als deze met alle vaccineer druk echt trots op zijn.
De keuze is wel met liefde gemaakt... dus zeker niet dat je een ander zijn of haar kindje iets slechts wilt aandoen Maar die keuze heeft wel gevolg voor hele zieke kindjes...en ik vind dat je daar ook best bij stil mag staan. En verder blijft de mens toch egoistisch wat betreft hun eigen genen. En dat is logisch
haha chaii dankje moest wel lachen om je post want het was lekker sarcastisch bedoeld toch.. nee ik vind gewoon iedereen leid zn eigen leven en wij doen het zo. Ik probeer iedereen in zn waarde te laten en ik hoop dat men dat ook bij mij doet
Ja, dat mag tuurlijk. Maar ze verteld dat ze zich soms een beetje de 'kwaaie hond' voelt en ik reageerde daar dus even op. Mensen die niet enten mogen elkaar best steunen .
Oprechte vraag naar jou Wat vind je ervan dat hele zieke kindjes nu extra gevaar lopen doordat heel veel mensen dus niet enten? Of boeit dat je niet?
natuurlijk boeit mij dat omdat ik hoop dat anderen ook naar mijn kinderen 'omkijken'. alleen voor mij hoeft dat niet perse in de vorm van een vaccinatie maar als mijn kinderen iets onder de leden hebben zorg ik dat ik gewoon thuis ben en blijf, zodat ze het zo min mogelijk over kunnen brengen. Ik ben bijvoorbeeld ook degene die vraagt of ik in een apart hokje kan zitten bij de huisarts zodat de kans zo klein mogelijk is dat er een ander kind het oppikt. Terwijl een ander kind bijv recht in mijn dochters gezicht hoest.. al meer malen meegemaakt. Helemaal uitsluiten kun je het toch niet omdat het vaak nog niet zichtbaar is als ze al besmettelijk zijn. GELUKKIG zijn er in mijn omgeving geen ernstig zieke/zwakke kinderen anders had ik daar nog meer rekening mee gehouden. Maar dat is ook voor ieder persoonlijk denk ik. Misschien denk ik te makkelijk volgens jullie maar het is nog steeds een kinderziekte, en geen pest ofzo...
Ik mag misschien ook antwoorden.... Ik zie mijn kind als individu. En omdat mijn kind als individu geen gevaar is voor andere kinderen voel ik me daar ook niet schuldig om. Natuurlijk lopen die kinderen wél gevaar. Maar moet ik mijn kind om die reden dan maar inenten? En ja, het boeit mij wel, maar ook al zou ik mijn kind wel inenten, jij en ik hebben geen garantie dat die zwakke kindjes dan geen gevaar meer lopen en ik heb wel die rotzooi in mijn kindje gespoten, waar ik niet van weet wat het met mijn kindje doet op korte termijn, lange termijn, en of het werkelijk zijn effect heeft qua ziektebelemmering. En dat zou ik dan alleen hebben gedaan om andere kindjes te beschermen. Nee, dat gaat mij echt iets te ver.
o sorry ik dacht dat je meer bedoelde mijn persoonlijke situatie maar je bedoeld waarschijnlijk meer in het algemeen? Nou als ik zelf een (ernstig) ziek/zwak (hoop niet dat dit lullig overkomt) kind zou hebben dan denk ik dat je daar als ouder ook de taak in hebt om het zo min mogelijk bloot te stellen aan gevaarlijke situaties (zoals kinderen met mazelen kúnnen zijn voor zon kind). Ik snap dat dat lastig is als er weer eens iets heerst en dat sommige ouders met hun handen in het haar zullen zitten... dat vind ik ook echt wel vervelend maar zodra mijn kind de ziekte heeft doorlopen is het geen gevaar meer voor zon kind. En ik ben ervan overtuigd dat de mazelen echt niet ineens is gebroed bij een ongevaccineerd kind, maar dat ze eerst maar eens de grenzen in de gaten moeten gaan houden nu ze zo open zijn... want de meeste ziekte keren terug doordat iemand het weer uit het buitenland meeneemt, maar dat is weer een heel andere discussie. Dan hadden we hier nu misschien niet eens mee te maken gehad.
Hier ben ik het wel mee eens. En nee ik steek niet zomaar even een naald in mijn kind. Ik volg ook het rvp niet. Maar ik net wel juist omdat ik dichtbij zoveel het mee gemaakt door het niet enten
Dat vind ik ook nog zoiets... Veel van jullie zien onze kindjes (gien, jou bedoel ik dus niet) als een gevaar voor jullie kindjes omdat wij niet enten. Maar hoe gevaarlijk zijn onze kindjes eigenlijk? Jullie verwachten eigenlijk van ons dat wij vaccineren in het 'voordeel' van jullie kindjes, maar onze kindjes zijn misschien 1,5 weekje ziek van zo'n ziekte en vervolgens heel hun leventje immuun en vervolgens voor die ziekte dus geen gevaar meer voor jullie kids.
Maar de niet enters zijn er nu geen mensen die jullie uit de weg gaan. Niet lullig maar als ik naar mijzelf kijk. Mijn familie heeft mijn baby alleen op foto gezien en krijgt hem ook niet anders te zien voorlopig. Ik ga hem niet blootstellen aan nodigen risicos en ja het is hun achter-neefje kleinkind etc maar ik ben verantwoordelijk voor zijn gezondheid.
Nee hoor. Bij mijn zwagertjes in de klas zijn 2 kids met de mazelen. Mijn dochter heeft hem deze week al 2 keer gezien, en net is mn andere zwagertje hier thuis geweest. Ik maak me er niet zo druk om.
dat bedoelde ik ook te zeggen met de eigen verantwoordelijk heid. ik neem die door op dit moment geen andere kinderen in de buurt van mijn kinderen te laten komen. en een ander neemt die door zijn kinderen weg te houden. Is toch niks mis mee? natuurlijk is het jammer maar niet onoverkomelijk...