Meestal ben je toch beschermd voor rode hond, en zo niet, dan weet je dat al na het 1e bezoek bij de vk, want dan wordt je geprikt op antistoffen. Of heb ik het verkeerd?
Overigens gaat de vergelijking met operatie (en daarmee de risico's van narcose) en die van een vaccinatie natuurlijk volledig scheef. Oh ja, en ik ben ook plasmadonor. En ik doe vrijwilligerswerk. En ik heb m'n EHBO voor als iemand voor m'n neus neervalt. En ik collecteer. Pas ik nu in het plaatje?
Ik zou dat dus wel heeeeel serieus overwegen en dan misschien ook wel doen! Probleem is, dat je er niet van hoort. Of ik weet niet waar ik voor zulke oproepen moet kijken
Ja dan had ik met 9 jaar het monovaccin gegeven voor rode hond, als ze het nog niet gehad heeft, of ik leg uit later dat wanneer ze zwanger wil worden zich even moet laten testen en eventueel zelf laten prikken.
Nou, ze hebben hun wetenschappelijke naam gekregen van Linneaus himself hoor. Konijnen zijn natuurlijk ook exoten in ons land. Denk je lang genoeg terug, mensen zijn hier ooit ook vanuit een 'warm land' terechtgekomen.
Een diertje dat dankzij de brazilian wax op de rode lijst van bedreigde diersoorten staat volgens mij.
Precies! Ik ben blij dat ik in een land leef waar we nog altijd de zelfbeschikking hebben over ons lichaam en dat van onze kinderen. Het zou mij dan ook veel te ver gaan als vaccinaties verplicht zouden worden gesteld.
Ik vind ook niet dat ze zoiets kunnen verplichten net zoals donor worden. (in België is het volgens mij zo daar ben je standaard donor tenzij je aangeeft het niet te willen) Overigens ben ik wel donor en heb ik beenmerg afgestaan aan mijn opa. Ik zou niet levend een nier af kunnen staan enkel om de reden wat als je hem afstaat en je kind heeft er een nodig. Of je gaat zelf wat mankeren aan die ene nier. Bedoel je kan hem niet meer terug vragen haha.
Wat als mijn kind heftig reageert op zo'n vaccinatie met hele nare gevolgen? Dat weet je natuurlijk nooit van te voren... Maar goed, het was maar even een voorbeeld en natuurlijk sta ik ook daar niet achter, het was maar een vergelijking, wilde het alleen maar even aanhalen.
Dat kan. Maar dat weet je pas als je ze laat enten. En heftig reageren op dingen kan natuurlijk op heel veel dingen (denk aan voeding drinken wasmiddel douchen producten andere medicatie etc etc.) En ik neem aan dat je kindje ook gewoon in bad gaat en gewassen kleding draagt en eet en drinkt (overigens bedoel ik dat niet als aanval hoor )
Vanmorgen ben ik met ons zoontje naar het cb geweest en heb geïnformeerd naar het hele mazelen/rode hond gebeuren. Hier in de omgeving(noorden) heerst geen mazelen oid. Ze zei ook dat het geen kwaad kan om in de gebieden waar het wel heerst op vakantie te gaan. Ze zei dat voor besmetting intensief contact nodig is met iemand met een dergelijke ziekte. Overigens ben ik wel voor inenten. Om dergelijke uitbraken als mazelen en rode hond te voorkomen is het nodig om een hoge vaccinatiegraad de hebben. Dat mensen kiezen om niet in te enten, om welke reden dan ook. vind ik jammer Maar verplicht stellen vindt ik wel ver gaan, we wonen(gelukkig) in vrij land, waar we eigen keuzes kunnen en mogen maken. Ik ben blij dat ons de mogelijkheid geboden wordt de keuze te maken om wel in te enten of niet in te enten. Zo kan het dus ook; je mening geven zonder een ander af te branden.
Ik ben voor vaccineren, ik ben tegen verplicht vacfineren. Ik zie de verantwoordelijkheid t.o.v. kinderen met een zwakke weerstand, ik neem die ook. Maar aan de andere kant...ik ken heel veel mensen met longklachten, die echt last hebben van vuile lucht. Ik rook niet, en ik vermijd autogebruik (heb geen auto). Toch zie ik veel te veel mensen nog roken en om een poep en een scheet in ee auto stappen. Valt dat niet roken en geen auto gebruiken maar gewoon lopen of fietsen niet even goed onder je verantwoordelijkheid voor de zwakken in de samenleving? Net zoals vaccineren zodat anderen niet besmet kunnen raken?
De maatschappij dat ben jij. Al kan je het ook overdrijven met het betuttel: de auto laten staan omdat het buurkind astma heeft, gaat mij wat ver. Maar als een klasgenoot een ernstige complicatie kan krijgen door het contact met pinda of ei, dan krijgt mijn kind dat natuurlijk niet mee naar school. Ik ben tegen verhuftering van de maatschappij, maar ook tegen betutteling.
Je buurkind zou er waarschijnlijk wel mee geholpen zijn als iedereen de auto zou laten staan. Net als dat je andere buurkind geholpen zou zijn als iedereen zich zou vaccineren en het klasgenootje van je kind geholpen zou zijn dat kinderen waar hij mee in aanraking komt geen pinda's eten.
Ja, ben vanaf 18de bloeddonor en geregistreerd orgaandonor. Off topic; ik ben ook zeer voor Belgisch systeem, waar je donor bent, totdat je de moeite hebt genomen aan te geven dat je geen donor wil zijn. En binnen dit (Belgische) systeem wil ik best een stapje verder gaan en wanneer je dan actief hebt aangegeven geen donor te willen zijn, neem ik aan dat je ook geen orgaan wil ontvangen. Dit zou dan niet moeten gelden voor jongeren onder de 21 jaar. Maar bij leven een nier verplicht doneren lijkt me een ander verhaal ... dit zou trouwens hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig zijn als in NL een Belgisch donorregistratie systeem wordt ingevoerd! Mazelen; ik denk dat ik moeite blijf houden met keuzes die gebaseerd zijn op religieuze geloofsovertuiging en pseudo-wetenschap die wel zeer negatieve gevolgen kunnen hebben voor babies en kinderen met een zwakkere gezondheid.
Maar ja, waar leg je de grens dan? Je kunt nou eenmaal niet alle ellende van de wereld op je nemen en alles voor iedereen goed doen. Begrijp me goed, rekening houden met is belangrijk maar niet het belangrijkst. Ik ben een voorstander van vaccineren, maar wel voor mezelf (oke, voor mijn kinderen) Dat kan men egoïstisch vinden maar dat is wel de waarheid. Fijn dat er andere mensen mee geholpen zijn maar dat is niet mijn hoofdreden. Mijn nichtje heeft een zware pinda en noten allergie. Als mijn zoontje ineens naar oma gaat, waar zij toevallig ook is, en hij heeft pindakaas gegeten tsja jammer dan.. Ik was dan wel extra zijn handen en mond maar ook daarmee kan ik niet voorkomen dat zij op een of andere manier toch in aanraking komt met een verdwaald stukje.. Moet ik mijn kind dan maar nooit meer pindakaas geven, want stel dat oma belt om te vragen of hij komt spelen?! We kunnen ook te ver doorslaan met z'n allen.. Ja het is heel rot dat er een epidemie is, ja het is heel rot dat er kinderen niet geënt kunnen worden en ja het is heel rot als toevallig jouw kind daar ziek van wordt, maar je kunt mensen nou eenmaal niet dwingen en verplichten keuzes te maken die JIJ belangrijk vind en je kunt op geen enkele manier helemaal voorkomen dat je kind iets krijgt of iets meemaakt wat niet goed voor hem/haar is.