eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dank je voor je begrip ;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Heftig zeg.

Kun je dat niet testen/ ( of misschien juist niet :()

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap nog steeds jouw reden niet van niet vaccineren.
    Wat heeft die eventuele erfelijke ziekte daarmee te maken?

Serieuze vraag. Graag serieus beantwoorden.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Stijgt alleen maar verder. Nu al 321 mensen, plus dan nog de mensen die het hebben en het niet melden tssssss. Vooral niet vaccineren, zou ik zeggen !!

5. Loesje86

Kan wel, maar ik heb er persoonlijk voor gekozen om dat niet te doen.

6. zogelukkig

7. Loesje86

Ik heb ook niet gezegd dat dat de hoofdreden is, maar het speelt wel mee in mijn gedachtengang, zoals ik het net zei.

8. zogelukkig

Prima, al vind ik het persoonlijk een beetje krom geredeneerd, want:
    1) vaccineren is nog altijd minder gevaarlijk -en zeker voor zieke en zwakke kindjes- dan de daadwerkelijke ziekte
    2) je weet niet eens of je kind een erfelijke aandoening heeft, het is nu niet ziek of zwak maar gezond zeg je zelf

Maar het is jouw kind en jouw keuze. Maar zeg dan gewoon dat je kind goed gezond is en een goede weerstand heeft en mazelen wsl gewoon aankan, ongeacht een eventuele erfelijke aandoening die niks met een kinderziekte van doen heeft.
    Die reden kan ik beter begrijpen.

9. Loesje86

Dat heb ik al veel eerder hier gezegd, maar dat nam je niet echt ik dank af hoor ;)! Dus moet je niet gaan zeggen dat je dat dan veel beter kan begrijpen.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nu doe je net alsof dit de normale gang van zaken is binnen de gereformeerde cultuur, maar zulke gezinnen als jij hierboven beschrijft zijn echt niet beeldbepalend voor refo`s. Zulke gezinnen zitten overal en in elke cultuur. Had laatst een gesprek met een moeder die klaagde over haar man die ook heel veel regeltjes had en alles moest beslissen, tot en met de kleding van de kinderen toe en waar de oudste zoon ook vreselijk onder de knoet werd gehouden door die man. En die mensen zijn niet gelovig o.i.d. Dit komt echt overal voor!

11. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nee, dit maken jullie er van! Zoals ik haar post begreep heeft RIVM gezegd dat, wanneer pasgeboren kindjes mazelen krijgen dit vrijwel altijd dodelijke gevolgen heeft (zo las ik dat tenminste, als het niet klopt hoor ik het graag). Daarop reageerde ik met mijn post, dat dit dus niet altijd opgaat. Ik heb in die periode wel antistoffen gehad, maar ben er niet ziek van geworden. Waarschijnlijk door het natuurlijke afweer dat je meekrijgt bij de geboorte tot zo`n 6 mnd?

Het is ook heus niet zo dat ik makkelijk denk, want over een paar maand is onze jongste ook 6 maand, en het hoogtepunt van de epidemie moet nog komen. Al ben ik niet een vreselijke voorstander van vaccineren (ook geen pertinente tegenstander), ik heb er altijd wel een erge hekel aan als mijn kids ziek zijn.:(

12. zogelukkig

#873 zogelukkig, 11 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2013
    Quote me even.

Ik heb in dit topic nog niet eerder op jouw persoonlijke situatie gereageerd namelijk!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ze schreef dat er volgens het RIVM dan een grote kans op overlijden is. Dat is héél iets anders dan dat het vrijwel altijd dodelijke gevolgen heeft.
    En als je op de site van RIVM kijkt, staat dat baby's jonger dan 1 jaar met een moeder die zelf niet immuun is een sterk verhoogde kans op ernstige complicaties en sterfte hebben. Een sterk verhoogde kans is nog weer iets anders dan een grote kans.

En het gaat dus om baby's van wie de moeder niet immuun is voor mazelen. Die baby's zijn niet 'automatisch' beschermd in de eerste 6 maanden, omdat hun moeder de benodigde antistoffen ook niet heeft.

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Sorry, ik had niet begrepen dat degene op wie ik reageerde niet immuun was... Te snel gelezen misschien... In dat geval was mijn post misschien wel lomp ja. Excuses nogmaals!

15. Loesje86

Als je er nog niet op gereageert had vind ik het zeer vreemd dat e nig steeds door blijft zeuren over mijn reden dat ik niet vaccineer. Dat heb ik hier namelijk al meerdere malen vermeld dus ik ga er vanuit dat je die posts van me dan ook leest.

16. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Maar hoe zit het dan met de baby's van 6 maanden tot een jaar die de mazelen krijgen? Zij hebben geen van allen nog antistoffen van de moeder. Hoe zit het dan met hun kans op complicaties? Ook nog zo hoog als van 0 tot 6 maanden met niet immune moeders?

En dan ga ik er vanuit dat die kinderen niet zijn ingeënt natuurlijk.

Even mijn eigen situatie: wij hebben een mannetje van 6 maanden. Wordt straks wel ingeënt, maar ja, bij deze leeftijd is de kans dat vaccinatie echt werkt kleiner dan bij 6 maanden. Dus ben erg benieuwd wat voor risico hij dan nog loopt op complicaties.

17. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ja hoor... gaan we weer...;)
    Je kent 1 meisje uit 1 gezin en dat worden er dan gelijk heel veel die niet beter weten...

18. Bri

Bri Niet meer actief

Of degene op wie jij reageerde zelf wel of niet immuun is, dat zou ik niet weten. Maar de uitspraken van RIVM over de echte risicogroepen gaan over baby's van niet-immune moeders.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wow, wat maak jij je continu druk....
    Is er al 1 niet refo kindje opgenomen met mazelen? Niet dat ik weet.

Volgens mij maak je je alleen maar druk om die 321 mensen omdat je denkt dat je zelf risico loopt.
    Bijna niemand maakt zich, volgens mij, druk om die zieke kindjes/mensen zelf, want dat zijn toch maar refo's.... Boontje komt om zijn loontje!
    Alsof die kindjes gevraagd hebben om snorziek te worden, in het ziekenhuis te belanden enz.
    Ik ben heel blij dat jij (en de rest van al de scheldende leden) geen verpleegkundige in het zh zijn want ik denk niet dat die kindjes dan liefdevol verpleegd zouden worden.... Heel veel zijn alleen maar met zichzelf bezig! :x

Deel Deze Pagina