eerste ernstige geval mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door edelweiss, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Whaha, sorry, maar hier moet ik echt om lachen eerlijk gezegd... Wat is dit een domme uitspraak zeg... Denk even na voordat je wat zegt..

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bestaan die dan?
    Ik ken er geen één.
    En ook een geënt persoon kan jou kind besmetten, maargoed.

3. Loesje86

Dat komt dan niet door MIJN kind, maar door de slechte weestand van JOUW kind. Gaan we op deze tour? Lijkt me niet he? Als er een kindje overlijdt aan de mazelen is daar natuurlijk geen ene ouder of kindje de schuld van, kom op zeg?! Mensen die bewust! niet enten nemen niet bewust het risico om andere kindjes te besmetten als hun kindjes ziek zijn om een grote risicofactor hebben. Lees anders dit topic even terug....

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    En wat nou als je kindje besmet wordt door iemand die wel ingeënt is?

5. Loesje86

Ja, idd...

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

Eens !!;)

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mensen zoals blondi en volgers zoals jij zetten enters echt in zoeen slecht daglicht.;)

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Voel je je aangesproken?

Ik ben er trots op dat ik mijn kind inent.
    Als iedereen dat deed zouden er nu geen doodzieke kindjes in het ziekenhuis liggen.
    En er zijn wel degelijk mensen die zonder goede redenen inenten, hier op het forum zit er 1 maar ik ga geen namen noemen. Nou ja,.ik zal nooit tegen mijn kind hoeven te zeggen dat ze een hersenvliesontsteking heeft gehad omdat ik inenten onzin vind.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    En door het nieuwsbericht van dit bericht komen niet-enters in een mega slecht daglicht!

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

En jij bent zeker het type dat erin gelooft dat ze ervoor proberen te zorgen dat iedereen straks gezond 100+ word? :D

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou trots, trots.. Je doet wat jij denkt dat het beste is voor je kind. Trots vind ik een vreemd woord in deze context.

Maar nogmaals mijn vraag, wat doe je dan als je kind door bijvoorbeeld mijn kind besmet wordt? Ik heb mijn beide kinderen ook ingeënt maar dat wil niet zeggen dat zij het niet op jouw kinderen kunnen overdragen.. Vind je dan ook dat ik een kind heb vermoord?

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nou nee, absoluut niet.
    Maar als je de dood van een kind door mazelen kan voorkomen door middel van een inenting kan ik er met mijn pet niet bij dat mensen niet enten.
    Ik vind gewoon echt dat je dan het leven van je kind en andere kinderen op het spel zet.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jemig zeg :-| wat een opmerking!

Je kind kan zoveel krijgen waar het aan kan overlijden! Wie vervloek je dan?!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ach die niet-enters vanwege religieuze redenen zullen er vast niet om malen dat je hun vervloekt.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kan je wel vast aanraden er zoeen te kopen dan.

Bekijk bijlage 335176

Want je weet maar nooit wat er kan gebeuren...:$

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nee natuurlijk niet. Jij hebt gedaan wat je kon doen.
    Maar jouw kind heeft het ook weer van iemand en diegene is misschien niet geënt. Of ben ik nu heel onduidelijk?

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Natuurlijk kan een kind OOK de mazelen krijgen van een kind wat WEL geent is, maar die kans is toch een stuk kleiner. Kinderen die niet geent zijn hiervoor, krijgen de mazelen vele malen erger dan een kind wat wel geent is.
    Mwah, ben blij dat ik mijn kind wel iedere enting laat halen, en blij dat mijn omgeving dat ook doet. Neemt natuurlijk niet weg dat mijn kind niet de mazelen kan krijgen hoor, want dat kan zeker wel.
    Maar door je kinderen te laten enten worden de complicaties lang niet zo erg, als bij een kind wat niet geent is. En dan kunnen sommige bij hoog en bij laag volhouden dat het niet zo is, ieder zijn eigen mening natuurlijk.
    Kinderen niet laten enten is in mijn ogen gewoon DOM. Je doet daarmee niet alleen je eigen kind in de problemen brengen, maar ook andere kinderen. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben, eerlijk gezegd.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben onze zoon (nog) niet ge-ent voor bof, mazelen, rode hond.
    Maakt het uit vanuit welke overweging dat is? Iedereen maakt keuzes die voor hen te verantwoorden en te onderbouwen zijn, vanuit het idee dat je het beste voor hebt met je kind.

19. Loesje86

Nou nee, ik zou het heel erg vinden als er kindjes erg ziek worden of nog erger, komen te overlijden, maar ik zou me daar zeker nooit schuldig door voelen. Al zou ik er wel alles aan doen om besmetting te voorkomen.

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Amen... (Ik geloof niet in god ofzo hoor)

Deel Deze Pagina