Mijn zoontje wordt over 2 weken 3 jaar en we denken er aan om hem een fiets kado te geven. Een echte fiets met pedalen Een loopfiets heeft hij al. Hebben jullie tips? Ik heb geen idee.. weten niet of we met hem kunnen gaan proberen nog voor die tijd. Wonen in het buitenland dus eventueel een internationaal merk.. decathlon hebben we hier ook bijv. Zouden jullie voor 12 of 14 inch gaan? Hij is wel redelijk lang voor zijn leeftijd, iig niet klein..
Als het even kan zou ik toch kijken of je ergens kunt passen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een 12 inch, omdat hij daar goed bij de grond kon. Dat was nodig omdat we gelijk zonder zijwieltjes zijn gestart. Om te leren een goede maat, maar nu hij goed kan fietsen wordt het wel al wat te klein. Als we samen op de fiets weg gaan trapt hij zich rot dus een maatje groter is nu wel handiger.
Bij decathlon kan je goed passen, wij dachten een 22 inch nodig te hebben en dit werd toch een 24 inch! Hij kan met zijn tenen bij de grond maar dat is bij mountainbiken niet erg. Hij heeft ook een bmx (hij heeft juist korte benen). Ik zou gewoon passen met een medewerker erbij.
Ik zou ook passen, onze uk heeft ook een fiets met zijn 3de verjaardag gekregen. We zijn bij een winkel gaan passen. Op internet kun je ook vinden wat voor maat het zou kunnen zijn. Tegen een muur staan met een boek tussen de benen en dan meten van boek tot grond. Heb je in ieder geval de beenlengte. Uiteindelijk zijn we gegaan voor een tweedehandse fiets die we opgeknapt hebben, zelf een fietsmandje gemaakt en een mooie passende bel gekocht en een vlag.
Nou toevallig hebben wij voor onze dochter die volgende week 3 wordt een fiets gekocht bij de decathlon https://www.decathlon.nl/p/fiets-14-inch-3-5-jaar-500-eenhoorn/_/R-p-145207?mc=8371300&c=ROZE 14 inch is deze(ze hebben ook allerlei andere kleuren). Ik zou gewoon eens een rondje fietsen in de winkel.
Ik heb haar opgemeten en verschillende grafieken bevrijdt die allemaal aangeven dat ze nog op 12 inch zou zitten en dus idd 12inch gekocht. Ze is net 3 en gemiddeld qua lengte. Ik wilde dat haar eerste fiets niet te groot zou zijn. Ik kreeg die tip van moeders die toch voor een wat grotere fiets gegaan waren, kindjes kwamen daar toch niet makkelijk mee weg.
Wij hebben een 12 inch. Deze heeft onze zoon van net 3 al minimaal een half jaar. Zijn lengte is iets onder gemiddeld. Dus vind ik 12 wel klein klinken voor een wat langere jongen.
Wij hebben een 12 inch. Onze zoon fietste daarop vanaf 2j10m zonder zijwieltjes. Inmiddels is hij 3,5 (102 cm geloof ik, lange benen) en word het fietsje een beetje klein. Maar om te leren fietsen is een kleine fiets een must! Zeker gaan passen, ik vind die van de decatlon bv helemaal niks. Stuur zit heel ver naar voren en ze hebben geen achteruittraprem (weet niet of dat voor allemaal geldt). Ons fietsje (van de rommelmarkt, merkloos) heeft een half rond stuur waardoor zl netjes rechtop zit.
Gewoon gaan passen maar als ze nog moeten leren fietsen dan moeten ze wel goed met hun voeten bij de grond kunnen (niet alleen met tenen dus). Ik zou gewoon voor 2e hands gaan anders. Hier heeft m'n dochters leren fietsen op 12 inch, jongste was 2 jaar en 10 mnd geloof ik toen ze zonder zijwieltjes kon fietsen. De oudste 3 jr en 9 mnd ongeveer. Jongste heeft daarvoor altijd veel op loopfiets gefietst.