Hallo dames Mijn zoon heeft keelontsteking en nu heb ik een drankje gekregen. Een roze zoet drankje (weet de naam even niet uit m’n hoofd). Ik heb het vanmiddag 1x gegeven maar mijn zoon vind het vies en weigert. Met veel moeite en houdgreep is het een beetje gelukt. Maar hij moet dat 3x per dag en is nu al in paniek dat hij dat vanavond weer moet drinken. Heeft iemand misschien handige tips wat ik kan proberen?
Hier uiteindelijk in de yoghurt gedaan met nog een scheut ranja. Hij ging overgeven van het drankje en het kwam er via zijn neus weer uit. Wat een drama zeg!
ik lees mee! gisteren hier ook begonnen hier in de houdgreep en erin maar daarna moest ie overgeven en kwam alles er weer uit dus geen succes
Oh ik ben dus niet de enige met het probleem. Mijn zoon spuugt het weer uit. Hij hield het net zolang in z’n mond tot ie het kon uitspugen en alles zat onder. Zelfs chantage met een lepel chocoladepasta hielp niet.
Ik weet niet precies hoe oud je kindje is, maar wij hebben het opgelost door te vragen wat ze wilde hebben nadat ze het drankje heeft ingenomen. de ene keer is het een hoestbonbon en de andere keer een schoteltje gele vla, soms een boterham. Wij zaten/zitten nl met hetzelfde probleem. Onze jongste (6,5 jaar) moet drie weken lang AB slikken ivm een longontsteking.... wereldoorlog 3 brak hier zo ongeveer uit in eerste instantie. Nu ze dus zelf invloed heeft, gaat het een stuk beter.
Hoe oud is je zoon? Onze zoon heeft een tijdje terug ook zo'n drankje geweigerd en toen kregen we als tip om het op te zuigen in een spuitje (zonder naald) en achterin het wang te spuiten. Het schijnt dat ze dan niks anders kunnen dan het door te slikken.
ik had gelijk een spuitje gevraagd want ik zag al problemen mijn zoontje is 4 maar hij doet gewoon zijn lippen geen mm open ook als ik het er wel in spuit geeft ie daarna gewoon over @Strandbal even langs de apotheek wellicht helpt dit voor jou wel
@Anna009 Die is nu al dicht helaas. Ook stom dat ik niet eerder aan een spuitje dacht, tot een uur terug. Het is nu gelukt. Hij mocht eerst een hapje chocoladekoek, daarna snel het drankje en toen de rest van het koekje.
Dit. Dochter had een paar weken geleden antibiotica gekregen. Alles behalve een lekker smaakje, met een spuitje kregen we het er in. Met enige tegen stribbeling, maar goed wat moet dat moet.
Onze uk is 3.5 en moest ook medicijnenen hebben vorige maand, aangegeven dat hij daar weer beter van gaat voelen ( pseudokroep en kreeg prednison tegen de benauwdheid) we vertelde dat het niet zo lekker zou zijn en hij iets moest kiezen om daarna te eten. In een spuitje wat gespoten, hapje van een schuimpje en de rest van de medicatie en de rest van het snoepje. Natuurlijk ook complimenten, kusjes en knuffels! Ging super goed! Hij had mee de controle en hij wist dat het belangrijk was.