Tot nu toe heb ik altijd op verzoek gevoed, en dat gaat prima. Maar nu wil ik terug naar 5 flessen en soms gaat dit goed maar soms wil ze er nog 6. Wordt het voor haar duidelijker als ik op schema ga voeden? Nu drinkt ze soms 100 cc maar soms ook 200 cc en alles wat daar tussen zit. Het ligt er ook aan hoe laat ze wakker wordt, soms om 6.30 maar soms ook pas om 8.00 uur, als ze vroeg is moet ze 6 flessen en als ze laat is 5.. Hoe doen jullie dit? ze is 5660 gr en 60 cm groot
Als op verzoek altijd goed is gegaan, zou ik dat mooi zo blijven doen. En uiteindelijk komt ze wel op die 5 flessen, ze moet er even aan wennen, denk ik. Maar voor geval je toch wilt weten hoe ik het doe, hier mijn schema. Ik maak Tymen om kwart voor 7 wakker voor een fles. Vervolgens krijgt hij om de vier uur een fles, vier flessen in totaal. Dat is dus om 19.00 uur de laatste. Toen we hier nog op 5 flessen zaten kreeg hij er dus nog een om 23 uur. Tymen is overigens nu 5760 gram en 62,5 cm.
Sorry dat ik nu pas reageer, heb gewerkt! Tymen was drie maanden toen ik de 23 uur fles eraf heb gehaald op advies cb. Ik moest hem er namelijk altijd wakker voor maken. Vervolgens kwam hij een poosje om twee uur 's nachts en dat werd steeds wat later. Tot hij ineens doorsliep. Al met al heeft dat ong een week geduurd. Maar volgens het cb was hij er aan toe (waar ze dat nou op baseren?) Tymen kreeg overigens vanaf dat moment nutrix in de fles van 19 uur. (Ja, een maand te vroeg, maar ik heb het gewoon geprobeerd. Als hij er last van had gekregen was ik weer gestopt. Maar het ging dus goed) Tymen krijgt nu flessen van 240 cc water met 8 schepjes voeding. Die gaan niet altijd leeg. Soms zitten er nog een paar slokjes in, soms 50 cc.