Eerste fles rond 06:00 uur en weer werken!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door luni, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Morgen moet ik weer beginnen met werken :(.

Sinds ongeveer twee weken is ons meisje 's ochtends rond 06:00 uur wakker voor haar eerste fles. Dit terwijl ik eigenlijk van plan was om haar als ik moet werken om 07:00 uur wakker te maken voor haar fles en dan gelijk door te rijden naar de creche.....

Haar schema is ongeveer (dit wil nog weleens afwijken):
    06:00: 150 + 5
    10:00: 150 + 5
    14:00: 150 + 5
    17:30: 150 + 5
    22:00: 180 + 6

Hebben jullie nog tips om haar ritme iets aan te passen of hebben jullie dit probleem ook gehad?

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    gijs krijgt normaal 7.30-8 uur eerste fles, maar als ik werk, al om half 7.. t is me opgevallen dat ie zn "gewone " tijden daarna volgt.... maar.. ik heb pas 3 dagen gewerkt..

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier is het "probleem" juist dat de kleine rond 8 uur haar eerste voeding krijgt en ik om half 8 vertrek om om 8 uur te kunnen beginnen. Mijn man doet dan ook op de kdv-dagen het ochtendritueel (die begint veel later) en ik haal haar dan aan het eind van de dag op.

Kun je niet (tijdelijk) iets doen aan je werktijden? Of kan je haar nog niet zo vroeg brengen?

Misschien als ze over de dag meer drinkt dat ze dan wat langer slaapt?

Lastig he, die eerste dagen kdv en werken? Veel succes alvast!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik had hetzelfde, toen ze voor het eerst naar kdv ging werd ze om 6 uur wakker voor de fles, ik heb dit steeds ietsje uitgebouwd op de dagen dat ze niet naar het kdv ging (4 dagen achter elkaar, daarna 3 dagen kdv achter elkaar), elke dag 10 minuutjes later en nu 2 weken later, wordt ze pas om 7 uur wakker, en op niet kdv-dagen soms zelfs nog later!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toch niks mis mee als ze om 6 uur wil drinken? Is ze meteen lekker wakker als je naar de creche gaat.

6. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt alvast voor jullie reacties! Fijn dat jullie meedenken.

@dirksmama: er is niets mis mee, alleen voor mij is het wel wat lastig. Als ze om 06:00 uur wakker wordt gaat ze na de voeding meteen weer naar bed en slaapt dan door tot ongeveer 09:00/09:30. Als ik moet werken, moet ik haar er rond 07:30 weer uithalen voor vertrek zodat we om 08:00 uur op het KDV zijn. Het is best een gevoelig meisje, dus ik vind het sneu dat ik haar dan uit haar slaap haal. Bovendien betekent dit dat ik ook altijd vanaf 06:00 uur wakker ben en ik denk dat dat me wat gaat opbreken i.c.m. mijn werk...

@ Lynn77: met uitbouwen neem ik aan dat je bedoelt een beetje tijd rekken? Dat kan ik inderdaad eens proberen. Als het bij jou heeft gewerkt, wie weet. Hoe laat geef jij de laatste fles?

@annemarie76: dat klopt, het is bij mijn dochter ook zo dat ze als ze een keer om 05:00 uur wakker wordt of juist om 08:00 uur ze in de middag toch weer op haar schema zit.

@miepie74: inderdaad lastig! Maar zal vast snel wennen. Misschien moeten we overdag inderdaad meer aanbieden. 5 x 180+6. Een tijdje geleden werd ze wel rond 07:30/08:00 wakker. Toen dacht ik nog dat komt mooi uit voor als ik weer moet werken;). Ze drinkt alleen pas sinds een paar dagen haar flessen leeg, dus ben bang dat ze helemaal uit haar ritme is als we weer gaan ophogen... Enen afwachten.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK snap het. Ik moest zelf so wie so altijd al voor 6-en op om me klaar te maken voor het werk, en die van mij sliepen overal, meestal in de draagdoek, dus die problemen die jij nu noemt hadden we niet.

8. adi

adi Niet meer actief

Wat je misschien dan zou kunnen doen: (maar dan moet je dus wel rond 6 uur op)

- als ze wakker wordt haar aankleden voor de KDV;
    - fles geven en terug naar bed;
    - jezelf klaarmaken;
    - baby slapend uithalen, jasje aan en slapend in de maxicosi of de kinderwagen.
    misschien dat ze dan ook nog even doorslaapt op KDV en dan helemaal binnen haar ritme blijft.

Zo doe ik het hier met 2 vd 3 en het werkt prima. Kindjes worden dan op KDV wakker op hun eigen tijdstip

9. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Zoals Adi het vertelt doe ik het ook altijd.
    Ons manneke is ook rond 6u (soms al rond 5u) wakker en dan wil hij ook echt meteen eten. Ik haal hem dus uit bed, geef 'm een fles, kleed hem daarna meteen aan en leg hem terug in bed. Tijn valt dan altijd meteen in slaap en dan haal ik hem, wanneer we weg moeten (rond 7.45u), uit bed, trek hem z'n jasje aan, maxi-cosi in en hup de auto in naar het kdv. Daar is hij altijd nog even wakker en gaat hij rond 9.00u weer slapen.

Uurtjes slaap zijn voor jezelf daardoor wel minder, maar dat is helaas niet anders. Al vind ik het na 2,5 maand aan het werk te zijn, nog steeds best zwaar.

Succes ermee!

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat bedoel ik, steeds ietsje tijd rekken tot je uiteindelijk op 7 uur uitkomt met de fles.

Onze laatste fles is theoretisch gezien om 20.30 uur, maar mevrouw is soms ontzettend onrustig en veel wakker dus ik geef de fles ook weleens eerder.

Op zich gaf dat ook geen problemen, ze sliep gewoon tot 7 uur, ookal kreeg ze haar laatste fles weleens een half uur-uur eerder, alleen sinds een paar dagen is ze savonds na de laatste fles ineens overactief, terwijl ik haar voorheen gewoon na de laatste fles slapend in bedje kon schuiven...ik weet ook niet waarom ze nu ineens zo wakker is savonds, misschien heeft ze meer nodig, dus ik heb besloten om 2 van de 5 flessen meer voeding aan te bieden. Ach ja zo rommel je wat aan tot je het gevonden hebt he...

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoe ging het?

12. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Nou, ik heb maandag en dinsdag voor het eerst weer gewerkt en juist nu was ons madametje wat ontregeld....

Dus ze werd 's nachts wakker om 03:00 en 04:00. Uiteindelijk de eerste fles om 05:30 gegeven en de nacht erop om 06:00 uur (ook na af en toe even wakker worden in haar slaap)... Dit komt ook omdat ze overdag haar flessen niet goed leeg dronk. Ik denk dat het het 12-weken sprongetje is. Vervolgens zat ik op mijn eerste werkdag met wallen achter mijn bureau Maar ach, dat hoort er nu natuurlijk een beetje bij als moeder en zal vanzelf wel weer minder worden.

Ik heb haar na de fles aangekleed en weer in haar bedje gestopt en haar er voor vertrek slapend uitgehaald. Hierdoor was haar slaapritme wel in de war, want waar ze normaal na de ochtendfles weer 3 uur slaapt heeft ze bij haar oma niet meer geslapen.... Ik denk dat ik moet accepteren dat het ritme dat we hadden niet altijd haalbaar is op werkdagen en dat ik die regelmaat maar iets moet loslaten:(

@Lynn, tja lastig is het soms he, dat je niet weet waar het aan ligt. Ik hoop dat het helpt om iets meer voeding aan te bieden. Wel lekker dat jullie de laatste fles rond 20:30 uur geven. Wie weet heeft jullie meisje ook last van een sprongetje?

Deel Deze Pagina