overstappen op fv 2 bij 5,5 maand?

Discussion in 'Flesvoeding' started by sa1980, Feb 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Mijn meisje is nu ongeveer 5,5 maand.
    Ik geef borstvoeding en flesvoeding.
    Ze is een niet al te beste drinker....

Nu is mijn Nutrilon 1 bijna op. Een nieuw pak gebruik ik bijna 4 weken. Wat zouden jullie doen en waarom: nog een pak 1 kopen of overstappen op 2?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Volgens mij komt het niet aan op een paar weken.

Maar er is wel een max van 600/800cc (1e volgens CB, 2e volgens nutrilon). Maar als je combineert met BV zit je daar vast niet op.
    Ze kunnen ook nog wel iets minder gaan drinken, omdat er per fles meer voedingsstoffen inzit.

3. marjan77

marjan77 Bekend lid

overstappen op 2, onze zoon is nu 5,5 maand en ik doe nog een paar dagen met het pak 1 dan is die op en koop ik 2.
    zo precies neemt dat niet.

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik zou ook overstappen.. ik zit zo met hetzelfde probleem en heb het vanmorgen op het cb nog gevraagd nl.

Alleen de arts van het cb gaf vanmorgen nog aan dat er geen ander max aan opvolgmelk 2 zit. Ikkan gewoon 5*180 blijven aanbieden en dan zien wat ze opdrinkt in combi met fruit en later groente etc.

Blijft vreemd al die verschillende adviezen..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Raar Sweet, die max van 800cc wordt ook door nutrilon zelf aangehouden. Ons CB maakte daar 600/700 van. En dan alles daarboven in nr1..

Dat heeft te maken met de hoeveelheid voedingstoffen per cc. In nr2 zitten meer voedingstoffen per fles. Dus als je meer geeft dan 800cc, kan je van sommige stoffen teveel binnenkrijgen..

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    dat dacht ik dus ook gelezen te hebben hiero deepfreeze... drom heb ik t speciaal nagevraagd vanmorgen.. maar ze was er redelijks tellig in...

Misschien omdat nr 2 gecombineerd wordt met bijvoeding dus vanzelf minder wordt ofzo...

ik heb geen idee grin:)

7. adi

adi Niet meer actief

Bij nr2 is 800cc echt het maximum. Anders zou Nutricia echt niet zelf bedenken dat er niet meer van hun product per dag gedronken mag worden.

Verschillende CB's gaan hier echt raar mee om. Ene zegt 600cc (waar slaat dat op?), andere geen max...

Die 800cc bij Nr.2 is hetzelfde als 1 liter bij nr.1. Er zitten in die hoeveelheid maximaal hoeveelheid mineralen en voedingsstoffen dat de nieren e.d. kunnen verdragen

Share This Page