Bij mijn dochtertje heb ik altijd Johannesbroodpitmeel gegeven ivm reflux. Het was toen altijd rommelen met welke fles en speen goed was. Nu huilde mijn zoontje de laatste 2 weken enorm veel. Hij wilde niet in de zijn bedje slapen en ik zag hem vaak slikken doordat voeding omhoog kwam. Gisteren zijn we dus gestart met johannesbrood pitmeel om te kijken of het huilen komt door reflux klachten. Nu heb ik alleen een paar vragen voor mensen met ervaring. 1. Hebben jullie gekozen voor aparte nutriton of voor AR ? En waarom ? 2. Welke fles en speen gebruikte jullie ?
Mijn dochtertje heeft ook last van reflux. Ik gebruik nutrilon AR, omdat ik dat makkelijker vind. Ik mix de AR met nutrilon standaard, 50/50, omdat haar ontlasting anders hard wordt. Nu heb ik sinds afgelopen vrijdag Zantac drank van m'n HA gekregen tegen de reflux en dat werkt super goed. Ik gebruik de Difrax S-flessen, ik vind het gewoon fijne flessen. We hebben de speen met het kleinste gaatje, omdat m'n dochter heel snel drinkt. Dat gaat prima met de AR. Liefs Huismus
Ik gebruik geen nutrilon, maar friso comfort. In het begin wel aangeklooid metfriso standaard en Johannesbroodpitmeel, maar friso comfortwas veel gemakkelijker. Dit verlicht ook de darmpkrampjes. Gebruik de be free fles met speen nr 2.
Na Johannesbroodpitmeel apart geprobeerd te hebben en Noor flinke diarree kreeg zijn we overgestapt op de comfort icm standaard en dat gaat prima. We gebruiken de 3 standenspeen, streepje 1. (met een verhouding 4 comfort, 2 standaard)
Wij hebben eerst Nutrilon AR gebruikt en dat zorgde ervoor dat Miesje niet meer kon poepen . Dus overgestapt naar de standaard met Johannesbroodpitmeel en dat ging beter. Je kunt dan ook beter zelf reguleren hoe dik je het maakt. Overigens zitten we nu op de Nutramigen... Succes!
ik heb apart voeding en jhbpm, omdat ik toen ik over op flesvoeding ging, het advies kreeg om omneo te nemen van de HA. Ik gebruik dr.brown flessen en heb tot 3 maanden fase 1 speen gebruikt, en nu sinds kort gebruik ik fase 2 speen omdat ze nu grotere flessen drinkt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik vraag me af in welke verhouding johannesbroodpitmeel in AR zit. Mischien maar eens de nutricia lijn bellen. Hij krijgt nu 90 water 3 schepjes voeding en 2 schepjes nutriton. Dit gaat goed. Ik gebruik nu de 3 standen speen van difrax op de avent fles. (heb denk wel 10 soorten spenen gebruik de afgelopen dagen) Die is namelijk vanaf 0 maanden en de meeste 3 standen spenen zijn vanaf 3 maanden en hebben dus een te groot gat.
Ik gebruikte friso comfort en later friso intensief ha met nutriton. Deed dit in een difrax s-fles met 3 standen speen. Heb net voor onze dochter nutriton gehaald, ga dit door de hypoallergene voeding doen en heb zowel difrax s-fles als dr brown. Gebruik liever de dr brown, dus even proberen of het door de kleinste speen past of ik een andere moet halen. Ben je al achter de verhouding van de AR?
'k ben ook wel erg benieuwd naar de verhouding van de AR. Had je de nutricia lijn nog gebeld? 'k gebruik nu ook nutriton en meng dit altijd met hypoallergene voeding of met borstvoeding. Over een tijdje ga ik geheel over op flesvoeding en lijkt het mij handiger om AR te gebruiken... (is goedkoper en handig dat het al door elkaar heen zit...).
Hier passen op de grote/brede Dr Brown flessen, ook de spenen van difrax.. Wij zijn nu bezig om van Neocate plus Johannesbroodpitmeel over te stappen naar Enfamil AR zonder Johannesbroodpitmeel. Hier zit een ander verdikkingsmiddel in. Wij denken nl dat onze dochter veel last heeft van de Johannesbroodpitmeel (obstipatie en erge krampen..)
ik had de gewone nutriton. als ik ar pakte dan had hij last van hevige diaree en als ik alleen de standaard gaf kon hij helemaal niet poepen. met de losse nutriton kun je zelf bepalen wat je er in doet.
Nee ik heb nog niet kunnen bellen. Daan is momenteel ziek. Zijn al langs de kinderarts en al geweest. Heb er dus geen tijd voor gehad. Vanmiddag hadden we geen internet en telefoon. Morgen ga ik even bellen en dan laat ik het jullie weten !
Ik heb net gebeld naar nutricia. In Ar zit ongeveer 2 schepjes nutriton. Ar blijft langer dik in de maag doordat er een verknipt eiwit in zit. De standaard voeding bevat probiotische vezels en deze zitten niet in de AR. Ik weet dus nog niet goed wat ik ga doen. Ik wachte eerst maar tot mijn zoontje beter is en ik kan zien of de nutriton echt werkt.
Ik heb laatst de Nutricialijn gebeld hierover. Verhouding in AR is 2 schepjes Johannesbroodpitmeel op 100 cc. Ook mijn zoontje van 7 weken krijgt verstopping van de AR. Zijn ontlasting is zo hard dat je het kunt breken, echt zielig. Nu adviseren ze bij nutricia om Standaard te gebruiken met Nutriton. Hier zit immunofortis in en dat maakt oa de ontlasting zachter. Ook zijn de eiwitten in ar anders waardoor sommige kindjes verstopt raken. Alleen deed ik toen standaard met 4 schepjes Johannesbroodpitmeel en toen ging hij weer spugen, zit nu te proberen met 5 schepjes Johannesbroodpitmeel, kijken hoe dat gaat. Succes!