Ik ben benieuwd wat er bij jullie geadviseerd is wat de beste onthoudingstijd is bij een slechte spermakwaliteit. Zelf zit in ronde 3 van iui in eigen cyclus en moeten vandaag kiezen of we voor 1,5e dag of 4 dagen onthouding gaan. Wil graag weten wat het advies van andere ziekenhuis is want volgens mij verschillen de meningen per ziekenhuis hier over.
Euhm wij hoorden altijd 2-3 dagen is beter dan elke dag.. langer dan 3 dagen weer minder goed... voor de zaadkwaliteit dan...
hier ook zaadproblemen en wij doen eigenlijk meestal (als we het vol houden) drie dagen;0) succes. 1.5 dag lijkt mij echt te kort! onze prof in gent vind dat ook! bij ons is het 2-5 dagen. niet korter en niet langer.
Minimaal 2-3 dagen, maximaal 7 dagen. Korter en langer onthouding beinvloedt de zaadkwaliteit negatief.
Mijn eerste ziekenhuis zei minimaal 3 dagen, het ziekenhuis daarop gaf aan dat het juist max. 3 dagen was. Volgens mij zijn ze er allemaal zelf nog niet helemaal uit!
denk dat 4 best kan maar met 1,5 is het ook geen probleem mits de hoeveelheid zaadcellen wel normaal is (als dat ook laag is; zou ik 4 aanhouden).
BIj ons rade nijmegen toen toch echt 1 a 4 dagen onthouding .... wij deden dus meestal de 3 dagen ... en dat werkte perfect ... ... alleen nog geen resultaat maar wel mee zwemmers dan voor heen .. iig veel succes.
Mijn man heeft weinig en slechte kwaliteit. Bij hem werkte het het beste bij 5 dagen onthouding (meerdere onderzoeken en 8 iui's gehad, dus tijd genoeg gehad om het uit te testen). Korter dan 5 dagen gaf echt een belabberde opbrengst.
Bij ons zeiden ze 2 dagen, maar toen we een keer door omstandigheden 4 dagen hadden onthouden, waren er véél meer zaadcellen.
Bedankt voor alle reacties. We hebben maar gegokt op 1,5e dag en hadden 2.8 miljoen op de dag van de iui. Waren er tevreden mee. Misschien was het met 4 dagen meer geweest maar zou ook zomaar minder kunnen zijn geweest. Dat zullen we nooit weten. Het blijft echt een gok wat dat betreft. We maken in elk geval een kans met dit aantal. De iui is inmiddels een week geleden dus nog een week te gaan op het wachtbankje...
Succes op het wachtbankje! Wij houden voor de iui ook 1,5 dag aan. Zodra de follikel(s) groot genoeg is en s avonds de pregnyl gezet mag worden geeft de gyn aan dat het goed is om "het nog even gezellig te maken". Dan anderhalve dag later is de iui en de ene gyn zegt dezelfde dag nog "een zetje na geven" werkt het beste en de ander zegt een dag ertussen laten. Eigenlijk wel grappig dat ze allemaal bewoordingen gebruiken maar het beestje nooit bij z'n naam noemen :-D