IVF & onbegrepen onvruchtbaar

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marloes85, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Onbegrepen onvruchtbaar en zwanger na IVF

1. JA

2. NEE

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Gister ben ik helaas weer ongesteld geworden.
    We hebben nu 7x IUI gehad en gaan na de vakantie beginnen met IVF.

Bij ons is niet bekend waarom het niet lukt (onbegrepen onvruchtbaar). Bij mij groeien de eitjes goed (de ene ronde 1, andere ronde zelfs 2 eitjes), baarmoederslijm is elke keer perfect (10 mm) en bij vriendlief is het zaad zeer sterk, actief en in grote hoeveelheden aanwezig.

Nu ben ik benieuwd of er hier meiden zijn die dit ook hadden en bij wie IUI ook niet lukte, maar uiteindelijk wel zwanger zijn geworden van IVF.

2. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Wij zitten met hetzelfde en gaan waarschijnlijk ook beginnen met ivf volgende maand (eerst een hysteroscopie) dus ben erg benieuwd na je poll.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb precies hetzelfde. Zijn nu net begonnen met het ivf-traject. Ben dus ook benieuwd.

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik lees ook even mee. Zit nu in de wachtweken van laatste IUI en mijn man is er nog niet over uit of we verder gaan met IVF, maar ben wel erg benieuwd! Bij ons is er ook niets gevonden.

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Niet zwanger geworden van IVF, wel van ICSI! Bij ons was het ook onverklaard tot de eerste IVF, top zaad, 13 eitjes, geen bevruchtingen! De zaadjes hechtten niet aan de eicellen, dus dat was het euvel! Met ICSI 6 goede eitjes, 5 goede bevruchtingen! Ik heb ja gestemd omdat ik ICSI onder IVF vind vallen, maar eigenlijk wel een poging IVF voor niks gehad!
    Ik hoop toch dat dit bij jullie de ook de indicatie is, dat betekent dat het met ICSI snel kan lukken!
    Succes!

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.457
    1.038
    113
    Vrouw
    Bij ons ook onbegrepen onvruchtbaarheid, maar wel zwanger geworden van 1e IVF. Helaas niet goed gegaan, maar na de zomer weer nieuwe ronde, dus nieuwe kansen.
    Veel succes!

7. AnnekeLoes

AnnekeLoes Actief lid

10 apr 2010
    369
    0
    0
    Hier idd onbegrepen onvruchtbaarheid na 8 iui s geen resultaat. Nu 1x ivf en raak. Erg onzeker nog ivm nu 4,5 jaar al bezig zijn en een vroege miskraam/ bbz/en MA...

Dus hou hoop! Wonderen bestaan.... moet het zelf ook nog geloven hihi

@zwaaistaart bij hoeveel weken had je een MA? Verschrikkelijk...

8. sita90

sita90 Niet meer actief

Wij zijn ook onbegrepen verminderd vruchtbaar. Of moet ik zeggen 'waren?'
    In 2010 was ik al vrij gauw zwanger. Helaas is dat een miskraam geworden. Daarna heeft het bijna 4 jaar geduurd voordat ik opnieuw zwanger was. Al die tijd is er niets gebeurd. In oktober 2013 dus een vroege miskraam. Vier maanden later weer zwanger! Weer een miskraam, de maand daarna weer zwanger en weer een miskraam. Deze maand weet ik zeker dat er ook iets gezeten heeft, dus weer de maand erop. Nu al 3 maanden achter elkaar ineens.
    De miskramen komen waarschijnlijk door mijn translocatie, maar dat zou het zwanger worden niet in de weg moeten staan. Wij gaan ook het IVF traject in, maar dan met PGD (embryoselectie) vanwege de miskramen.
    Ik heb me voorgenomen niet alle drie de pogingen (als het zover komt) te laten doen in Nederland omdat ze in het buitenland al veel verder zijn. Daar zijn ook minder mensen 'onverklaard';)... dus misschien een tip.

Ik wil jullie heel veel succes wensen meiden. En ik duim dat we snel allemaal papa en mama mogen worden.

9. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ja, hier ook. Maar eigenlijk is het hier nog vreemder, ben op mijn 15e ongepland zwanger geraakt dus toen kon het wel. Alleen toen mijn man en ik jaren geleden aan kinderen wilde beginnen lukte het maar niet. Eerste keer zwanger geraakt toen via 1e IUI poging. Jaartje na de doodgeboorte van ons kindje weer IUI gedaan, maar allemaal mislukt. Toen bij de eerste IVF poging raak, meteen een 1-eiige tweeling ook :) Ik ben dus aan de ene kant verminderd vruchtbaar, maar aan de andere kant is het ooit wel gelukt dus het kán wel. Mochten we ooit voor een 3e gaan dan willen we het wel eerst zelf proberen, vind die mmm zo heftige periode.

10. lonely girl

16 jan 2014
    11
    0
    0
    Hi,wij hebben ook onbegrepen onvruchtbaarheid. na vijf keer iui overgestapt op ivf. Eerste keer ivf en icsi gedaan. Bij ivf geen bevruchtingen en bij icsi wel, maar niet zwanger. Tweede poging alleen icsi, maar niet zwanger. Derde poging wel zwanger, maar vroege miskraam. In juni gaan we verder met drie cryo's. Ben dus wel door icsi voor t eerst in mn leven zwanger geweest, helaas ging t mis. Veel sterkte!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou zelf geen genoegen nemen met de diagnose, via second opinion oid moet je er toch achter kunnen komen wat het is en waar de zwangerschap geen doorgang vindt. Anders kun je net zo goed aan je knieschijven laten draaien in een ziekenhuis want hoe kun je iets behandelen als je niet weet wat het is?

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Tja, wij hadden toch wel IVF nodig om erachter te komen waar het mis ging, dit hadden ze in belgie of Duitsland denk ik iet anders gezien, wel zouden ze daar misschien de eerste keer al voor de helft ICSI hebben gedaan, daar heb ik me van te voren en achteraf wel over opgenaaid... Toch 1 punctie voor niks en weer 3 maanden wachten...
    We weten trouwens nog steeds nie of het probleem bij mijn eitjes ligt, bij zijn zaadjes of echt pure pech in onze combinatie... Maar dit is eigenlijk wel fijn, niemand voelt zich nu schuldig ofzo... Maar ik ben ook voor zoveel mogelijk uitzoeken als het niet werkt, maar anders heb ik liever zsm resultaat dan het helemaal uit te pluizen.

13. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.457
    1.038
    113
    Vrouw
    bij 7,5 week. Was heel zuur inderdaad. Nu 2x zwanger geweest, en 2x mis gegaan, dus 3e keer moet toch goed gaan!!??

14. Bedankt voor de reacties.
    Ik ben heel benieuwd wat het voor ons gaat doen.

Bij mijn moeder en zus duurde het ook lang voordat ze zwanger waren en is er ook nooit uitgekomen waar het aan lag. Mijn moeder heeft uiteindelijk 4 kinderen gekregen (is nooit naar de dokter geweest; dat gebeurde in die tijd niet) en mijn zus drie (na de HSG werd ze voor het eerst zwanger).

15. Jona12

Jona12 Lid

30 okt 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij ons was er ook geen reden waarom het niet lukte, alles was goed. We hebben 6 keer iui gehad waarvan er geen één is gelukt.
    Toen door naar IVF. Ook tijdens deze behandeling bleek alles goed te zijn. Mooie embryo's. IVF 1 hadden we 5 keer een tp, waarvan één cryo een vroege miskraam is geworden. IVF 2 ook weer goede embryo's wel minder totaal 3. Toen besloten om de laatste cryo tp in een kunstmatige cyclus te doen en daarvan ben ik nu nog steeds zwanger.
    Ze weten niet hoe het komt dat wij niet zwanger raakten. Dus mocht alles bij jou goed gaat dan is een tp in een kunstmatige cyclus wel het proberen waard... Heel veel succes...

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier ook.

na 2 rondes clomid
    6x ovulatie inductie
    3x iui 1 mk
    1ste ivf zwanger. Gezonde dochter

daarna cryo tp niet gelukt.
    toen ineens niet meer onbegrepen onvruchtbaar. Rechter eileider zit verstopt
    2de x 1ste ivf poging weer zwanger helaas mk.

17. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Voor mij geldt eigenlijk Ja en Nee.
    Ja, ik ben/was onbegrepen onvruchtbaar. Dit tot vlak voor icsi-3. Toen is er een mogelijke oorzaak gevonden (mthfr mutatie). Medicijnen voor gekregen en nog wat dingen veranderd rondom deze icsi, en ja hoor zwanger! Helaas vroege miskraam...
    Cryo tp (blasto) niet zwanger.
    Maar dus ook Nee, want ik ben niet meer zwanger.

Voor mij is het nog steeds niet te begrijpen, dat ik onverklaarbaar nog kinderloos ben.

18. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,
    ik lees hier graag mee,
    ook onbegrepen onvruchtbaar en binnenkort ivf

Deel Deze Pagina