Lieve dames, Wij zitten een beetje met de handen in het haar en hebben besloten naar Gent te gaan voor een secundaire opinie. Lang verhaal kort, ik verlies zoveel bloed en stolsels iedere menstruatie dat ik een week uit de running ben vanwege pijn en duizeligheidsklachten. Bij onze kliniek in Voorburg zijn veel onderzoeken gedaan en is er (gelukkig) niks bijzonders gevonden. Echter proberen we nu bijna 2 jaar jaar zwanger te worden, van een 2e kindje zonder succes. Wel 1 hele vroege miskraam met 5,5 week, 7 maanden terug. Dit heeft bepaald dat wij nog een jaar moeten proberen. Gezien mijn erge maandelijkse klachten wordt dit voor mij een hel. Daarom besloten uit te wijken naar Gent vanwege veel positieve ervaringen van mensen die ik ken en wat ik lees hier op het forum. Wij hebben een afspraak in januari. Ik maak mij wel zorgen over als wij in aanmerking komen voor een vruchtbaarheidsbehandeling in Gent hoe dit te realiseren is met het bloedonderzoek en follikelmetigen. Zijn er ziekenhuizen in Nederland/ Zuid Holland die hieraan meewerken? Heel graag hoor ik jullie ervaringen.
Een half jaar geleden zou ik dit noooit schrijven, ik ben erg nuchter maar... ik werd geadviseerd door een vriendin eens naar de osteopaat te gaan. Baat het niet dan schaat het niet vond mijn man dus ik braaf erheen. Ik vertelde met IVF bezig te zijn en bla bla. Ben 2x behandeld en opeens had ik een menstruatie zonder veel pijn, zonder paracetamol, minder lang en minder stolsels. Verklaring ervoor heb ik niet maar ik ben er wel ontzettend blij mee aangezien mijn menstruatie verschrikkelijk was elke keer. Wat betreft Gent ze kunnen veel onderzoeken en wij zijn blij daar geweest te zijn maar de wachttijden zijn lang en,mede door een fout in chromosoomonderzoek, zijn wij 1 jaar daar bezig geweest voordat we weer verder konden. Wij hadden daarnaast wel goed contact met ons ziekenhuis dus kan helaas je vraag niet beantwoorden of er een zkh alsnog meewerkt daaraan
Bedankt voor je fijne reactie Veerlev! Jij hebt ook al een hoop moeten doorstaan zie ik in je onderschrift . Ik zou een osteopaat zeker eens kunnen overwegen, hoewel ik er wel wat sceptisch tegenover sta . Zeker de pijnklachten en het bloedverlies moet er op korte termijn wat gebeuren. Heb zelfs overwogen tijdelijk aan de pil te gaan om even tot rust te komen. Wij staan ook nog in goede relatie met get ziekenhuis, heb het alleen nog niet overlegd met ze. Wie weet kunnen ze ook wat betekenen.
Maps, snap heel goed dat je daar sceptisch tegenover staat dat deed/doe ik ook. Ben 2x gegaan en heb ook echt geen behoefte aan meerdere keren, maar de verbetering in menstruatie binnen 1maand kan ik niet verklaren. Hopelijk is het ziekenhuis in NL bereid jullie erbij te helpen. Bij ons waren ze niet echt voorstander van Gent maar hebben ze wel 100% meegewerkt
Het ziekenhuis in Leiderdorp doet wel follikelmetingen als je in Gent onder behandeling bent. Alleen deden ze net geen bloedonderzoeken meer toen ik er kwam in 2015. Dit heb ik eerst nog elders geprobeerd, maar daar hadden ze niet op tijd de uitslag. Uiteindelijk was het bij mij geen probleem en lukte het alleen met de follikelmetingen. Misschien dat het een ander verhaal wordt bij een andere behandeling natuurlijk... Ik heb daar IUI gekregen. Heel veel succes, hopelijk kunnen ze jullie ook helpen!
Dank jullie lieve meiden. Mocht het zover komen trek ik de stoute schoenen aan en gaan ik gewoon eens bellen met de ziekenhuizen. Dan ben ik een beetje voorbereid, wat ik kan verwachten misschien straks. Laten we hopen dat het allemaal niet nodig is!
Er zijn ziekenhuizen in Nederland die enkele echo's willen doen. Bij ivf wil Gent wel zelf de uitgangsecho doen en de laatste meting voor de punctie. De tussenmetingen kunnen dus gewoon in Nederland. Ik zou idd gewoon vragen bij ziekenhuis in je buurt. Hier in het ziekenhuis hadden ze zelfs een folder over de samenwerking met het buitenland, wat ze wel en niet doen. Succes en hopelijk kan Gent jullie verder helpen!
Sorry zie je berichtje nu pas! Ben nog niet zo handig op deze site. Dank je voor deze info! Dat zou wel erg fijn zijn als er ziekenhuizen zijn die mee kunnen en willen werken! , nog 1,5 maand afwachten dus ben erg benieuwd!