Hoi dames Wie van jullie zijn de eerste IVF of icsi behandeling met cryos ingegaan? Mijn hydrosalpinxen zijn gaan opzetten en dat was ook te zien op de inwendige echo maar omdat ik al begonnen was met de hormonen en er al waarschijnlijk wat eitjes heb ( was eigenlijk te vroeg voor opmeten) cyclusdag 8 Wil me gyn toch doorgaan met de stimulatie en de punctie en daarna waarschijnlijk invriezen als de zwellingen niet gezakt zijn En dan operatie pfff en na herstel terugplaatsen hij was er nog niet zeker van maar waarschijnlijk gaat dit het worden heb ik nu minder kans kans met cryos in plaats van met een verse tp? Want ik weet dat er risico is dat de eitjes het niet redden bij het ontdooien
Localoca, bij mijn ivf behandeling was ik overgestimuleerd geweest en mocht daardoor de verse terugplaatsing ook niet door gaan. Hierdoor later een cryo terugplaatsing gehad, waar ik nu zwanger van ben. Het was mijn eerste terugplaatsing, dus ik zeg ga er voor
Hi Localoca, Hydrosalphinx heb ik ook gehad aan 1 eileider. De terugplaatsing werd helemaal gestaakt. Je kansen op een zwangerschap met een terugplaatsing met een hydrosalphinx is heel klein. Eerst een Hycosy en Laparoscopy gehad. Er zat vocht in eileider, ik had een cyste, endometriose en verklevingen. Ik heb klinieken bezocht in Duitsland en Australie en die werken iets anders, dan in Nederland. Anyways, alles is verholpen en ik ben gelijk zwanger geworden, helaas miskraam. Nu weer zwanger van een verse TP. Bij mij werd het afgeraden een tp.
okeeeeee dankjewel voor de motivatie doet me echt heel goed om te lezen dat het bij jou gelukt is ik heb denk ik geen keuze dan er voor gaan PBNSV
Wowwww kookaburra jij heb veel te verduren gehad zeg tjeetje ook blij dat t bij jou gelukt is bij mij is een tp ook afgeraden pas na de operatie willen ze een tp doen wat is jou reden dat je naar duitsland en australie ben gegaan? hoe gaan ze daar te werk? ik vind NL ook maar niks met al die protecollen
Ik zou helemaal niet zijn gestart met IVF vanwege hydrosalpinx. Het toxische vocht wat via de eileider in de baarmoeder terecht komt zorgt voor een slecht milieu. Een zwangerschap is hierdoor klein. Ik vind het vreemd dat ze beiden niet eerst hebben verwijdert voordat er IVF werd opgestart. Het is geluk hebben met een verse tp en cryo tp. Het zegt niet zoveel. De ene raakt zwanger van een verse en de ander van een cryo.
ik vond het ook heel raar Pinkflower !! maar omdat ik voor de behandeling een echo heb gehad en alles er mooi uitzag zeiden ze dat ik beter gelijk kon beginnen en nu ja je ziet wat er van komt en lijkt wel of de hydrosalpinx erger wordt door al die hormonen dus nu vrijdag weer echo kijken hoe t met de eitjes staat en en of me eileiders nog gezwollen zijn er ligt al brief klaar voor doorverwijzing operatie zie er erg tegen op maar weet dat ik na de operatie meer kans heb. ik maak altijd van die rare dingen mee in het ziekenhuis maak niet uit welke (dus dit maakt mij weer een appart geval pff)
Ik ben bij IVF 1 niet zwanger geworden van de cryo's en het is nu maar de vraag of er cryo's overblijven. Op het mooiste embryo van IVF 2 zit ik nu te broeden, er waren nog 3 embryo's maar alle van mindere kwaliteit en 1 liep zelfs een hele dag achter. We krijgen binnenkort een brief met het aantal dat goed is ingevroren. Er zijn zeker natuurlijk succesverhalen, maar er zijn ook andere gevallen. Het blijft een gok. En als je de ze poging geen cryo's overhoudt, of ze ontdooien niet goed, of je wordt er niet zwanger van, dan is toch deze eerste poging opgebruikt. De kans op een goede doorgaande zwangerschap is statistisch gezien het grootst met een verse tp. Ik zou bespreken met je arts dat je eventueel nog de 'stekker eruit mag trekken' als op een gegeven moment besloten moet worden om de punctie te laten doorgaan. Want of je die laat doorgaan is JOUW beslissing, niet van de dokter. Als jij en je lief er vertrouwen in hebben en m door laten gaan is die punctie uiteindelijk IVF-poging 1. Sorry dat ik hier geen juichverhaal ophang Misschien raak jij gewoon zwanger van je allereerste cryo; het kan! Hoe dan ook veel succes (en beterschap met je eileiders!) 🍀🍀
Ik zou denk ik de poging afbreken. Tot de punctie geldt het niet voor de vezekering als een poging. Eenmaal de punctie gehad dan is het voor de verzekering wel een poging. Bij mij werd er op de echo wel een kleine verdikking gezien bij de eierstok en is er eerste een laparoscopie ingepland. Uiteindelijk zijn bij een tweede laparoscopie beide eileiders verwijderd en 3 weken later kon ik mij al aanmelden om te starten met IVF. Ik was blij dat ik met een 'schone lei' kon starten. Ik heb hier ook al eens verhalen gelezen over arsten die het alsnog doorzetten ondanks een hydrosalpinx. Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik weet niet wat de aanleiding bij jullie is voor een IVF poging? Op een echo kunnen ze niet alles zien, zeker de eileiders niet aangezien die klein zijn.