Geen reactie op 1 ampul menopur, overgestapt naar 1.5 ampul

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lobke1, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag dames,

het is een aantal weken geleden dat ik nog op het forum geweest ben.

Na veel gesukkel vorige maand, uiteindelijk dan toch IUI gehad na een clomid kuur. Met een baarmoederslijmvlies van 4.3 mm. Veel hoop had ik dus niet. En terecht.
    Deze maand zijn we opnieuw bezig voor een 4de IUI poging. Maar na 8 dagen 1 ampul menopur te spuiten was er niks te zien. Ik ben moeten overschakelen naar 1.5 ampul. Nu dinsdag moet ik terug voor een nieuwe meting. Hopelijk is er deze keer wel iets te zien. Maar veel hoop heb ik niet. Zijn er nog dames die eerst niet reageerden op menopur maar uiteindelijk toch een eisprong kregen?
    In Februari starten we met IVF, maar hopelijk slaat de menopur aan en is er nog een extra kans deze maand.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt zeker nog een eisprong krijgen. De dosis kan opgeschroefd worden, als je er niet goed op reageert. Vervolgens net zo lang blijven spuiten totdat er iets groeit, of eventueel nog een keer verhogen. Dus de hoop nog niet opgeven. Succes!

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan zeker nog eisprong krijgen! In oktober ben ik begonnen met 1 ampul Menopur, dan opgehoogd na 1,5 dan na twee weken opgehoogd naar 2 ampullen. En dan in de laatste week 2 ampullen gecombineerd met Puregon. Na 45 dagen dagelijks prikken had ik uiteindelijk eisprong. Ik ben dus wel lang geduldig moeten zijn... Maar het kan!

4. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik had dit in 2013 ook en heb 2 keer een ronde met eisprong gehad en zie van de laatste het resultaat in handtekening ;)

Nu bezig met gonal-f en daarbij lijkt mijn lichaam ook langzamer te reageren maar toch sneller dan menopur dus geef de hoop niet op. Ik spoot toen beide rondes op dag 37 pregnyl ;)

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik reageerde niet op 1 ampul en ook niet op 1,5 ampul, maar wel op 2 ampullen!
    Helaas heb ik daarmee 2 rondes overstimulatie gehad.

En omdat er tussen 1,5 en 2 ampul geen tussenstapje is ben ik overgestapt naar Puregon 100, en dit is de goede dosis, met zo nu en dan nog een overstimulatie.

6. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vandaag eindelijk het verlossende nieuws! :)

Een mooie eicel van 18mm en een baarmoederslijmvlies van 8mm. Morgenavond mag ik dus mijn pregnyl zetten en maandagochtend IUI :)
    Wat een leuk nieuws om te krijgen op 1 januari :)
    Duimen op een goede afloop van deze 4de IUI poging

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Gelukkig! Alvast veel succes met de inseminatie en de wachtweken!

Deel Deze Pagina