Eerste fruithap!

Discussion in 'Voeding' started by amanda23, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,860
    113
    Naar je eten kijken en kwijlen hoort bij de leeftijd, dat doen ze allemaal, dus daar zou ik niet teveel op letten.
    Wij zijn op advies van het CB met 4 maanden begonnen met fruithap, omdat ze steeds verstopt zat. Het hielp enigszins. Bananen heb ik haar tot een maand of 11 niet gegeven, ja 3 x ofzo, maar daarna zat ze gelijk weer verstopt.
    Wat handig is (tenminste vond ik ;)), is verschillende porties maken en invriezen (bijv. in die Aventbakjes, zijn ideaal). Ben vooral met dingen als peren en appels begonnen, daar kleine porties van ingevroren. Zo maak je makkelijk in je vriezer een heel voorraadje in 1 x met hoeveelheden die jou makkelijk uitkomen. Ik gaf haar ook enkele dagen hetzelfde achter elkaar. Na een maand ofzo ben ik ook groente gaan geven.
    Je kunt het natuurlijk ook allemaal vers prakken, net hoe het uitkomt.

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Dat ze het eten uit je mond kijken vind ik zo'n onzin, ze kijken een frikandel speciaal ook uit je mond en die geef je ze toch ook niet?

Op mijn CB adviseren ze zelfs te wachten tot 6 maanden met fruit en groente, dat zijn de nieuwe richtlijnen zei de VPK.

Iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt en wat ze denkt dat het beste is voor haar kindje.

@ Iggy, bij Levi was het idd wel frappant dat ie na het fruithapje poepte, maar misschien had dat er ook mee te maken dat je de lactulose toen wat langer de tijd gaf? Banaan werkt juist verstoppend, dus lijkt me eigenlijk vreemd dat ie daardoor juist zou gaan poepen.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Gewoon je gevoel volgen. Als je denkt dat hij er aan toe is gewoon geven. Wij zijn bij 15 weken begonnen met 1/3 potje en Jamie heeft nergens last van gehad.

Groente hap zijn we vorige week mee begonnen want die vond hij een partij vies..

4. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier ook een mannetje die er eerder aan toe was. Met 3.5 maand ben ik begonnen.
    Zelfs te horen gekregen dat ik een slechte moeder was omdat ik dit gaf.
    Mijn mannetje was gelijk een tevreden mannetje toen hij groenten en fruit kreeg.
    De eerste paar dagen heeft hij 1 soort fruit gekregen daarna groenten en zo ben ik het gaan uitbreiden :)
    Je moet gewoon doen wat jij denk wat goed is. Je kent zelf je kindje het beste

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    married hij heeft peer en sinaasappel en geen banaan... en tis me nu al meerdere keren overkomen dat ie na ee fruithapje makkelijker poept... dus ik blijf het geven, lactulose gebruik ik 6 weken zonder echt resultaat... nu heb ik paar dagen fruithapje gegeven en iedere keer luiertje poep, dus nee ik denk niet dat het toeval is dat ie toevallig poept na een fruithapje daar tob ik nu al te lang met hem voor

6. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Dames, ik weet et niet meer, zit er helemaal doorheen.....

Vandaag had Milan een fles van 180/6 om 18.00 uur en kwam weer 20.15 uur!! Mocht eigenlijk pas weer om 22.00 uur, maar het kind schreeuwde zijn longen uit zijn lijf, zo zielig!! Toch maar zijn laatste fles om 20.30 uur gegeven, 210/7 en de hele fles is leeg gegaan!! Het kind heeft echt honger..... Hij ligt nu prinsheerlijk te slapen en ik hoop dat ie niet eerder komt dan morgenvroeg.....*zucht*

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi Amanda,

en als je nou de flessen verdeelt? Dus op verzoek voeden en als hij meer dreigt te drinken dan flessen verdunnen/verdelen?
    Zo hebben wij in het begin gedaan en het werkte super.

Natuurlijk kun je met de bijvoeding beginnen als je dat wilt en als je denkt dat je kleine er aan toe is, maar bedenk wel dat bijvoeding is en blijft BIJvoeding op deze leeftijd. Het lost het probleem van hongerig zijn niet op. Op deze leeftijd krijgen ze te weinig van vaste voeding om niet meer hongerig te zijn. Dus dat is ook niet probleemoplossend.

Ik begrijp je probleem, want wij hadden hetzelfde. Gelukkig kon mijn zoontje goed met voeding voor de hongerige babies en dan nog redde hij er niet altijd mee dus hebben we de flessen zonodig verdund of verdeeld.

Vanaf 4 mdn kun je met rijstebloem beginnen in de laatste fles. Vaak redden ze er langer mee.

8. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi allemaal,

Ondanks dat ik Milan gisteravond om 20.30 uur die laatste fles al had gegeven, heeft Milan toch doorgeslapen tot 06.30 uur!! Niet een keer wakker geworden (ook niet door het zware weer van vannacht, hahah).

Zou mss 4 flessen van 210/7 een oplossing zijn? Mss dat hij dan minder snel komt, omdat hij langer verzadigd is?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,860
    113
    Gelukkig heeft hij lekker doorgeslapen.
    Wij gaven overdag gewone flesvoeding en de avondfles voeding voor hongerige baby's. Wij hebben ook flesvoeding altijd op verzoek gegeven, meerdere kleine flesjes per dag. Gewoon opletten dat je niet over het maximale aantal schepjes heenkomt per dag. En anders kun je ook wat extra water door de fles doen, wil ook nog wel eens helpen.

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Oeps verkeerd gelezen, ik dacht echt dat er banaan stond en dat vond ik dus errug vreemd.. solly!

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland

geeft niet hahaha enne vanmorgen weer een giga poepluier vol!!! kon hem meteen in bad gaan doen!!! hihihi weer een half uur na zijn fruithapje!!!:p:D

Share This Page