Broodweigeraartje...

Discussie in 'Voeding' gestart door prettymum, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wie herkent het dat haar kind brood weigert? Onze zoon is nu 1 jaar en dol op fruit, groente, tomaatjes, water, melk... Alles gaat er met smaak in.

Maar brood, crackers, krentenbollen, wentelteefjes, pap uit een bord? Met heel veel moeite krijg ik er een paar hapjes is en als meneer het niet blieft laat hij het zo uit zijn mond vallen. Dus als hij een halve boterham per keer eet mag ik al blij zijn.

Denken jullie dat hij zo vezels tekort gaat komen? Daar maak ik me wel eens zorgen om. Ik hoop maar dat hij uit groente, fruit en volkorenmacaroni genoeg kan halen.

En zijn er hier ervaringsdeskundigen met tips? Met beleg variëren doen we al veel. Op het kdv eet hij met smaak zijn brood maar daar doen ze er smeerworst op en dat krijgt hij dus al twee keer per week dus wil ik liever niet meer geven. Tomaat, aardbei of ander fruit op brood lukt ook nog wel eens. Maar plakkerige dingen als jam of smeerkaas staat garant voor uitspugen en bij plakjes gaat wel het beleg op maar niet het brood.

Ik hoop dat ht beter gaat wanneer hij kiezen krijgt maar tot zover heeft hij alleen nog twee snijtanden aan de onderkant. Dus dat duurt nog wel even...

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier duurde het ook een eeuwigheid eer dochter brood begon te eten. Ze vond er in eerste instantie niks aan. Van alles geprobeerd, roosteren bleek al stukken beter te gaan. Verder was het voornamelijk geduld hebben. Nu eet ze 2 à 3 boterhammen per dag.

Deel Deze Pagina