Sanne is nu 11,5 maand. Sinds 4 dagen wil ze bijna niets eten. Wel wil ze de fles. Maar een fruithap en groentehap, ze wil er niets van weten. Drie schepjes en het is afgelopen. Een toetje eet ze wel. Wel hoort het alsof ze wat verkouden wordt. Komt het hier door of is het een sprongetje of hoort het bij deze leeftijd? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze toch haar fruit en groente krijgt? Dit moet ze toch wel hebben lijkt me. Of moeten we ons er gewoon niet zo druk om maken? O ja sinds een maand krijgt ze s'morgens weer de fles want pap weigert ze. We geven haar nu s'morgens wel een beetje pap en de fles, zodat ze wel genoeg krijgt.
Wil ze wel brood? Daar misschien een geprakt banaantje op doen? Of eens een stukje fruit geven? Als Eva overdag haast niets at was het meestal omdat ze niet helemaal lekker was. Dat zou het dus evt. kunnen zijn. En de leeftijd zou ook goed kunnen. En ik zou me niet teveel zorgen maken, ze hongeren zichzelf echt niet uit.
Brood begint ook al een ramp te worden. Met veel kunst en vliegwerk krijgen we er wat stukjes in. Tussendoor krijgt ze wel een hap fruit, maar dat zijn meestal 2 hapjes, maar dat heeft ze dan wel weer binnen.
Hier precies hetzelfde met het warme eten. Luc is echt een vreetbeer maar sinds een paar dagen heeft hij na ongeveer 6 happen zo iets van "eet dat zelf maar op". Hij laat dan ook het eten in zijn mond zitten en slikt het pas na een paar minuten door. Heb hier het idee dat hij niet helemaal lekker is. Hij is ook erg bezig met tanden en hoest regelmatig. Ik denk dat het gewoon een periode is en ach ik kan hem toch ook niet dwingen om te eten, maar vervelend is het wel.
Nou hoord dit soms bij de leeftijd? keano is altijd een flinke eter geweest 2 boterhammen smiddags met 120ml en smorgen 150ml pap en sávonds een flinke warme hap toetje en om half 8 200ml papfles,maar sinds 3 dgn wil ie geen brood geen melk en geen avondhap. ook de avondfles niet! gewoon drinken wel en een koekje ook. wordt er moedeloos van hoor,hij heeft wel dinsdag de 11mnd prik gehad en flink last gehad ook is ie verkouden. hoop dat het met een week beter wordt!
Wij hebben precies het zelfde gehad met luke hij is nu 20 maanden.,en als ze een beetje verkouden is kan het haar keeltje zijn.dat was met luke ook zo.hij wou wel melk drinken maar van brood en avond eten moest ie niks weten..op een gegeven moment was ik het zat en ben naar de huisarts gegeaan en hij had een hele grote keel ontsteking..daarom willem ze maar een beetje eten en nu is ie weer snot verkouden en wil niks eten..meestal zit er iets meer achter...en als tegen een jaar zitten dan hebben ze niet zoveel nodig omdat ze dan niet zo hard meer groeien...het gaat op en af.....
Hier ook ineens wat problemen met eten, normaal at dominique alles, maar dan ook echt alles op, behalve brood dat lust ze niet. Maar vanmorgen wilde ze geen fles ik ben net vorige week van 3 flessen naar 2 gegaan, tussen de middag eerst boodje proberen als dat niet lukt krijgt ze pap dat vindt ze heerlijk. Maar stel je nou voor dat ze s'morgens de fles blijft weigeren, kan ik haar dan 2x per dag pap geven, of is dat te veel, hoeveel pap mogen ze eigenlijk op een dag? Lijkt me ook zo eentonig alsmaar pap! wat zouden jullie doen? henriette
Zo zag onze decembermaand eruit.. C was steeds ziek of humeurig bij het herstellen. Hij heeft dus een maand slecht gegeten. Hij dronk wel goed, dus hij kreeg in ieder geval 2 papflessen ('s ochtends/'s avonds). En verder gewoon aanbieden. Wil hij niet, dan niet forceren. Dat heeft weinig zin. En C haalde het dan uit de mond, en smeet het de kamer door. Hoe harder wij probeerden, des te smeriger de ruimte rondom de tafelstoel. Dus dwingen was hier gewoon geen fatsoenlijke optie. En als hij dan na 3 kleine stukjes brood al genoeg had, dan bood ik hem bij de thee ook nog wat voedzaams aan (fruit/brood).