eerste fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door mooimeisje, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij zijn inderdaad ook eerst met peer begonnen maar meer met een paar likjes en eigenlijk ging dat best wel goed dus tja, enige dat ik kan zeggen is wacht anders even een paar dagen en probeer het dan weer opnieuw.

in ieder geval niet opdringen zodat ze zich afzet van het eten. komt allemaal vanzelf wel. succes

2. mooimeisje

5 jan 2009
    8
    0
    0
    Beste mensen,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden en mijn kleine meid doet het echt super! We zijn gestopt met fruithapje geven en zijn overgestapt op de groente! Dit gaat echt supergoed! Na de tip gekregen te hebben dat ze het misschien beter eerst van je vinger af kon likken was een goeie tip!
    Ze heeft inmiddels al sperziebonen op en bruine bonen en worteltjes! Het gaat super!
    Dus ik zou het ook fijn vinden de tip aan iedereen mee te geven: doe wat je gevoel je zegt! Je kunt altijd om tips vragen, ook op deze site,maar het is niet leuk om te zien als moeders " ruzie" gaan lopen maken over zoiets kleins! Doe wat je hart je ingeeft, zullen we maar zeggen, he!
    Bedankt voor alle tips!

3. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat! Ik had je die tip gegeven om van de vinger af te laten likken en dat heb ik zelf ook geprobeerd. Het gaat nu prima met het fruithapje. Groentehapje wil er bij mijn dochtertje nog niet zo in maar dat hoeft ook niet.

Ik wil nog wel even op de reactie van stranger in gaan.

Ik ben inderdaad bekend met de 4 maanden dip.
    Weet jij trouwens hoe lang die duurt?

Ik voed al 3 weken om de 2 uur. Mijn dochtertje is gewoon niet meer tevreden met alleen borstvoeding. Hoe vaak ik het op een dag ook aanbiedt. Ze krijgt het hapje dan ook niet als vervanging van een voeding.

Wat ik bedoel te zeggen is dat heel veel mensen hun advies/mening baseren op regeltjes van het cb of uit boeken/onderzoeken zonder naar het specifieke geval te kijken. Nu mag dit weer wel en over een paar jaar is wat je nu doet weer uit den boze.
    Als er over een maand uit onderzoeken blijkt dat bijvoeding op een andere leeftijd gegeven moet worden dan vanaf 6 maanden wat ga je dan doen?

Ik ben eerder begonnen omdat mijn kindje het eerder wilde. Niet omdat ze over een paar jaar weer wat anders kunnen zeggen. Ik heb naar mijn gevoel geluisterd.

Ik bedoel er niets kwaads mee, maar mijn advies blijft: volg je gevoel en hou je niet teveel vast aan regeltjes.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik geef mijn zoontje sinds kort ook potjes, ik merk ook dat hij na een half potje gaat huilen. dan gaat het gewoon niet snel genoeg.
    ik heb hem vanochtend eens fruit gegeven, peer.... nou hij trok nogal gezichten, in het begin is het redelijk zoet maar heeft best een zurig nasmaakje vind ik zelf :d hij vond het dus niet zo lekker, groenten gaan er hier beter in. wat ik nu ga proberen: een potje tegeven 2uur nadat hij een fles heeft gehad, dan is hij niet zo hongerig en heeft hij dus meer geduld. wat je ook kan doen is zijn flessenmelk aandikken met nutrix rijstebloem en hem dat via een lepeltje geven. zo oefent hij toch het eten met een lepeltje

Deel Deze Pagina