Hallo, Phoe, ik ben een kersverse moeder van mijn zoon Joris nu 4 weken oud. Joris is een flinke baby nu al 5 kilo (maar lang , dus toch slank). In de nacht is het een schatje, dan slaapt hij altijd (volgens mij omdat hij dus de hele dag huilt). Maar zodra het ochtend wordt begint de ellende, manlief gaat weg en ik zit totdat hij thuiskomt met een huilbaby. Hij is dan ook ontroostbaar. Ik check telkens of er een boertje dwarszit, vieze luieren, temp, knuffel soms nog even extra, maar niks helpt. Op advies van het consultatiebureau hebben we inbakeren geprobeerd, ook dit haalt niks uit, dan kun je erbij blijven zitten, maar slapen doet hij niet. De afgelopen 3 weken heb ik alles nauwkeurig bijgehouden. Gemiddeld hij hij nonstop 6 uur per dag (huilen en krijsen), hij slaapt maximaal 13 uur per dag. Hij krijgt 5 a 6 voedingen van 140cc wanneer hij zich meldt. Een vast voedingsschema werkt echt niet, hij krijst als een speenvarken om zijn fles. Ik ben al met hem onder behandeling bij de osteopaat, maar hier zie ik ook geen verbetering in. Voeding krijgt hij standaard nutriolon, darmkrampjes zijn het ook niet, hij poept goed en drinkt goed. Wie o wie kan mij helpen, ik ga hier echt aan onderdoor. Ik zit met ernorme bekkenklachten, en hij slaapt op 3 hoog, dus ik loop gemiddeld 25 trappen op een dag. Vanwege rust en regelmaat wil ik hem ook op zijn kamertje laten slapen en nergens anders. Dagelijks ga ik met hem in deochtend een rondje wandelen 1 uur, meestal slaapt hij dan, soms huilt hij eerst nog een half uur. (dit rondje wandelen breekt mijn dag, constant huilen trek ik niet) Ik laat hem overigens tussen de 5 a 15 minuten liggen voordat ik er naartoe ga, als hij huilt. HELP
Ik heb zelf geen huilbaby dus misschien heb je wel niks aan mijn tip. Heb je het al eens met een draagdoek geprobeerd? Wat ik heb begrepen kan het zo zijn dat ze hiermee toch een geborgen en veilig gevoel krijgen zodat ze een stuk rustiger worden. Als hij in een draagdoek ligt kan jij ook nog dingen doen en als je hem goed draagt zal het voelgens mij ook wel meevallen qua bekkenklachten. Dan hoef je ook de trappen niet elke keer op. Bij ons is het juist andersom gegaan met slapen. De eerste 5 weken hebben we hem bij ons op de kamer gehouden, op advies van de kraamhulp en omdat ik bv geef. De kraamhulp gaf aan dat we dan aan elkaar konden wennen als we elkaars geluiden konden horen en het was wel raktischer toen hij vaker kwam s'nachts met drinken om hem op de kamer te houden. Nu ligt hij sinds een week op zijn eigen kamertje en dat gaat eigenlijk ook prima. Hij slaapt meestal lekker door en komt voor één à twee voedingen per nacht afhankelijk wanneer hij de laatste voeding heeft gehad. Hopelijk heb je hier wat aan en in ieder geval heel veel sterkte met jullie zoon!
Heb je er misschien al eens aangedacht dat er koemelkallergie in het spel is? Ons zoontje krijste ook veel en uiteindelijk kwamen we erachter dat hij koemelkallergie heeft!
Ga eens langs je huisarts. Wie weet heeft die goede adviezen en kan nakijken of het lichamelijks is. Geen tevreden gevoel erover? Vraag een verwijsbrief voor een kinderarts. Zorg dat je uitsluit dat het niet lichamelijk is... Wat helpt om hem rustig te krijgen? Soms helpt bij je houden heel goed. Of hem op een bepaalde manier vasthouden..
Sluit me helemaal bij sunshine aan! Ons zoontje heeft ook alles bij elkaar gehuild, moedeloos en vooral radeloos werd ik er van. uren achter elkaar, tot een piek van 6 uur non stop huilen. Ik dacht dat hij zichzelf dood zou huilen. Overigens stond hij ook helemaal onder de uitslag. We zijn 's nachts naar het ziekenhuis gegaan en hij is 4 dagen opgenomen geweest. Conclusie: koemelkeiwit allergie en verborgen reflux. Wat jou zoontje nu laat zien lijkt veel op mijn verhaal. Ik zou naar de huisarts gaan en direct een verwijzing vragen naar een kinderarts!! Er werd tegen ons in het ziekenhuis gezegd dat een baby niet zomaar een 'huilbaby' is. Er is meestal iets aan de hand! Succes ermee!!
Mijn jongste huilde nog meer, en bleek reflux nu medicijnen en heb een totaal andere baby!sterkte t is loodzwaar.
Een baby huilt niet zomaar! Lees nergens dat je langs de ha bent geweest. Dus snap niet waarom je naar een osteopaat gaat terwijl er medisch niets uitgesloten is. En leg hem lekker in de woonkamer. Makkelijker voor jou en fijn voor beiden. Ook dan kun je de rrr hanteren.
Lisa huilde ook zoveel naar de kinderarts geweest bleek ze verborgen reflux te hebben. Nu krijgt ze medicatie en ingedikte melk en ze gaat als een speer.
naar de huisarts jij. een baby huilt, ja dat is zo maar als hij zoveel huilt dan is er iets aan de hand. en laat je niet afjagen met "ochh dat is baby gedragbaby's huilen nou eenmaal"
en idd de 3r's kan je ook hanteren als hij niet speciaal in zijn kamertje slaapt maar eerst naar de ha
Eerst checken of hij lichamelijk helemaal in orde is! Grote kans dat het reflux is, dat is bij heel veel 'huilbaby's' de oorzaak van het huilen.
Ik heb om 14.00 uur een afspraak bij het consultatiebureau. Om 17.45 uur bij de osteopaat. Morgenochtend om 8.30 uur bij de huisarts en a.s. maandag had ik al een eerste afspraak staan bij de kinderarts. Het is zo frustrerend, hij krijst nu op de achtergrond, zo erg he. Ik huil smiddags meestal met hem mee, ik laat me zowiezo niet afschepen bij de artsen. Hij heeft ergens last van anders krijst hij niet zo hard. De verborgen reflux en koemelkallergie neem ik mee. Helaas de draagdoek hebben we ook in huis, maar daar krijst hij net zo hard in. Vasthouden, wiegen, schommelen, shhhhhhh fluisteren niks krijgt hem stil. Alleen de fles, maar zodra deze op is krijst hij weer. Hij krijgt al meer voeding dan mag, maar goed ik ga zo zijn flesje nog wat vervroegen om even stilte in huis te hebben (heb nu dagelijks barstende hoofdpijn). Wel heel fijn om te zien hoeveel mensen er reageren, doet me goed. Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen. Je wilt het beste voor je kindje en hem te zien huilen is niet goed.
Ja. Dat is hetgeen wat ik hem telkens geeft, voor het geval hij zuigbehoefte heeft, maar deze pakt hij telkens even en dan spuugt hij hem uit, dus ik hem terug erin, spuugt hij het eruit. Alle tips zijn welkom hoor, en ik ga zeker laten uitsluiten of er medisch niks aan de hand is.
Vind het al goed dat je al naar de osteopaat bent geweest en al afspraken heb gemaakt bij de ha en ka! Luister maar niet teveel naar het (vind ik) gezeik van het CB.... en laat je vooral niet gek maken door ze! Sterkte vandaag met je kleine!
Dank je. Phoe phoe, ik hoop gewoon dat ik deze week hoor wat er met hem is, zodat ik hem kan helpen en het probleem kan oplossen. Zodat hij een vrolijke baby wordt. Op deze manier voel je, je toch echt falen als een moeder. En ja er zijn een heleboek mensen die dat tegenspreken. Maar als mijn kind ligt te krijsen en ik niet weet wat het is en hem niet stil kan krijgen, voel ik me falen. Hij is inmiddels gewoon schor van het krijsen, zo sneu.....
Ik lees overal bij reflux over bellen blazen? Maar weet iemand wat daarmee bedoeld wordt? Joris, steekt wel heel veel de tong uit na voeding, en als ik hem laat boeren hoor ik hem vaak nog iets wegslikken, daarnaast overstrekt hij zich ook heel veel.
Goed van je dat je afspraken hebt gemaakt om lichamelijke orzaken te zoeken en eventueel uit te sluiten. Ik heb ook een huilbaby gehad en weet wat het met je doet,het meehuilen in de middag snap ik helemaal! Het huilen van een baby gaat door merg en been, en op het laatst sta je continu in een vlucht-of-vecht stand, je hele lichaam gaat over de rooie. Vandaar een paar tips van mij die niets met je zoontje van doen hebben, maar wel met jou. - Heb je familie of vrienden in de buurt? Vraag of ze af en toe een middagje op Joris kunnen passen. Zijn huilen zal er niet minder van worden, maar dan hoor jij het tenminste even niet. Ga dan even de stad in, of naar de kapper, of even lekker op bed liggen. Ontlast jezelf af en toe. - Kan je man af en toe iets eerder thuis komen? Voor mij was het al een enorme opluchting als ik de laatste twee uurtjes niet alleen door hoefde te komen. Op dat vooruitzicht kon ik de hele middag teren. - Makkelijker gezegd dan gedaan, maar voel je niet bezwaard. Voel je geen slechte moeder. Natuurlijk wil je het liefst dat je kindje een blije, gelukkige en tevreden baby is, omdat we allemaal het beste voor oze kinderen willen. Maar dat is Joris op dit moment niet, en daar kun jij niets aan doen. Dus neem het jezelf niet kwalijk. - Er kunnen momenten gaan komen dat je het niet meer trekt, en dat je schrikt van de gedachten die je hebt over je kind. Bespreek dat met mensen. Als het je boven het hoofd groeit, vraag om hulp, aan wie dan ook. - Hou bij wanneer hij het meeste huilt. Maak een 'huildagboekje'. Hoe lang huilt hij achter elkaar? Op welke tijden? Huilt hij direct na de fles? Een tijdje daarna? Huilt hij als hij ligt? Huilt hij als hij alleen is? Dat is goede informatie om aan artsen te kunnen geven, en geeft jou ook een beetje houvast in het moeras van gehuil dat het op gegeven moment wordt. Heel veel succes ermee!